Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin paketin, posti lupasi toimittaa lähiarkipäivinä, ei kuulu mitään ja nyt saan tietää että paketti palautettu

Vierailija
17.09.2020 |

Ilman mitään ilmoitusta. Paketin piti tulla vielä kotiinkuljetuksella. Ei mitään lappua postista, ei soittoa, ei mitään. Voiko posti toimia näin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoititko tilatessasi varmasti oikean puhelinnumerosi? Jos olet nettikaupassa näppäillyt väärän numeron tietoihisi, ei Posti voi sinua tavoittaa, vaikka yrittäisikin. Entä saitko nettikaupalta seurantakoodin? Kävitkö siitä missään vaiheessa katsomassa, mikä on toimituksen tila? Ja mitä siellä nyt sanotaan? Onko Postin mukaan yritetty toimittaa/soittaa/sopia aikaa ja jos, niin milloin?

Vierailija
2/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkamoi! Posti voi tehdä ihan mitä haluu. Sä tilaat, me nauretaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko yhteystietosi tilauksen yhteydessä varmasti oikein? Tarkista nyt siitä tilausvahvistuksesta ensin se ja sitten seurantatunnuksen kautta, miltä ne paketin vaiheet Postin ilmoittamina vaikuttavat.

Vierailija
4/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kävi meille.

Vierailija
5/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän siitä kotiinkuljetuksesta mitään lappua tule. Se lappu tulee noudettavasta paketista, jos Postilla on tiedossa vain osoite, eikä puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta. Kotiinkuljetuksen vaiheita pystyy seuraamaan sieltä seurantalinkistä seurantatunnuksella. Ja ainakin itselläni on aina tullut tekstiviesti, jossa saa valita toimitusajan, jos en ole sitten valinnut vaihtoehdoksi, että jättävät vain ovelle, jolloin sitten käyvät sen paketin vain tipauttamassa. Itsellekinkin tuli nyt ensimmäisenä mieleen, että joko ap on ilmoittanut puhelinnumeronsa väärin tai sitten jostain muusta syystä numero on puuttunut. Posti on sitten yrittänyt toimittaa, mutta ap ei ole ollut kotona, joten lopulta paketti on lähtenyt takaisin.

Vierailija
6/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä paketteja on lähetetty takaisin, ilman mitään syytä. Posti on aivan surkea nykyään, mutta mitä voi odottaa laitokselta, joka kutsuu asiakkaitaan kavereiksi ja haluaa touhuta yhdessä. Kammottavan epäkunnioittavaa asiakkaiden kohtelua.

Vierailija
7/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tilasit tuotteen ja verkkokauppa, josta tilakusen teit, lupasi tuotteelleen toimituksen muutamassa arkipäivässä Postin välityksellä? Vai tilasitko tuotteen Postilta, jolloin kyse olisi heidän antamastaan toimitusaikalupauksesta? Saitko verkkokaupalta tilausvahvistuksen ja seurantakoodin? Kävitkö seurantapalvelussa missään vaiheessa tarkistamassa paketin vaiheet? Eli koska on saapunut Postille, koska on lajiteltu, koska on ollut jakeluauton kyydissä, koska on yritetty toimittaa? Voitko olla tällä hetkellä edes 100 % varma, että paketti on koskaan tullut Postille jaeltavaksi? Entäs, jos se verkkokauppa, josta tuotteen tilasit, ei ole sitä koskaan edes lähettänyt?

Vierailija
8/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä paketteja on lähetetty takaisin, ilman mitään syytä. Posti on aivan surkea nykyään, mutta mitä voi odottaa laitokselta, joka kutsuu asiakkaitaan kavereiksi ja haluaa touhuta yhdessä. Kammottavan epäkunnioittavaa asiakkaiden kohtelua.

Joo, siis aivan varmasti on myös lähtenyt paljon paketteja takaisin ilman syytä ja päätynyt ties minne. Mutta yllättävän usein se vika on myös siellä vastaanottajan päässä. Ja tuo aloitus oli nyt niin epämääräinen, että siitä tuli mieleen, että vika tässä tapauksessa voisi olla ihan siinä tilaajassakin. Toki, jos ap selventäisi, miten nuo asiat esim. yhteystietojen antamisen ja pakettiseurannan tietojen osalta tässä tapauksessa ovat menneet, niin olisi helpompi päätellä, miksi on käynyt niin kuin on käynyt. Vähän tuntuu, että Posti kuuluu (suurelta osin kyllä omasta syystään) siihen kategoriaan, jota epäillään syylliseksi silloinkin, kun vika on ihan jossain muussa. Vrt. VR parka, joka saa syyt niskoilleen jokaisesta lumikaaoksesta ja liukkaista lehtikeleistä raiteilla, vaikka eivät ole millään tapaa vastuussa raiteiden kunnossapidosta.

Vierailija
9/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia postin toimintaa, mikäs siinä. Mulle piti tulla paketti kotiin ja tuli ilmoitus, että jakaja kävi, mutta ketään ei ollut kotona. Olin koko päivän etätöissä keittiössä, josta näkee ulko-ovelle.

Vierailija
10/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oli vaan semmoinen kaverillinen jekku, etkös huumoria ymmärrä?

Vierailija
11/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsellä on aina jätetty paperinen saapumisilmoitus postilaatikkoon, jos en ole ollut kotona, kun yritetty toimittaa kotiinkuljetettavaa lähetystä.

Toki jos asuu kertostalossa, eikä postimies pääse edes rappuun, niin en tiedä miten toimivat.

Kannattaa ladata oma posti sovellus, siellä näkyy kaikki omat paketit.

Vierailija
12/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoititko tilatessasi varmasti oikean puhelinnumerosi? Jos olet nettikaupassa näppäillyt väärän numeron tietoihisi, ei Posti voi sinua tavoittaa, vaikka yrittäisikin. Entä saitko nettikaupalta seurantakoodin? Kävitkö siitä missään vaiheessa katsomassa, mikä on toimituksen tila? Ja mitä siellä nyt sanotaan? Onko Postin mukaan yritetty toimittaa/soittaa/sopia aikaa ja jos, niin milloin?

Kaikki yhteystiedot ovat oikein, sain seurantakoodin ja nyt siellä sanotaan että paketti on palautettu. Aikaisemmin kun kävin niin siitä aukesi vain tyhjä sivu missä luki blank. Posti laittoi 3.9. viestiä että toimittaa lähiarkipäivinä kotiin eikä mitään kuulunut. Yritin soittaa postiin muutama päivä sitten mutta en edennyt jonossa enkä saanut ketään kiinni. Tänään kun syötin seurantakoodin niin siellä luki että paketti on palautettu. En siis saanut minkäänlaista viestiä tai saapumisilmoitusta vaikka tietoni ovat oikein.

Vierailija
13/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, siis aivan varmasti on myös lähtenyt paljon paketteja takaisin ilman syytä ja päätynyt ties minne. Mutta yllättävän usein se vika on myös siellä vastaanottajan päässä. Ja tuo aloitus oli nyt niin epämääräinen, että siitä tuli mieleen, että vika tässä tapauksessa voisi olla ihan siinä tilaajassakin. Toki, jos ap selventäisi, miten nuo asiat esim. yhteystietojen antamisen ja pakettiseurannan tietojen osalta tässä tapauksessa ovat menneet, niin olisi helpompi päätellä, miksi on käynyt niin kuin on käynyt. Vähän tuntuu, että Posti kuuluu (suurelta osin kyllä omasta syystään) siihen kategoriaan, jota epäillään syylliseksi silloinkin, kun vika on ihan jossain muussa. Vrt. VR parka, joka saa syyt niskoilleen jokaisesta lumikaaoksesta ja liukkaista lehtikeleistä raiteilla, vaikka eivät ole millään tapaa vastuussa raiteiden kunnossapidosta.

Miten syy voi olla minussa kun kaikki tiedot ovat oikein, eikä minulle silti ole tullut mitään ilmoitusta paketin saapumisesta. Ja vaikka tuo lähetysseuranta ei toiminut, eikö ilmoituksen olisi silti pitänyt tulla.

Vierailija
14/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yhteystiedot ovat oikein, sain seurantakoodin ja nyt siellä sanotaan että paketti on palautettu. Aikaisemmin kun kävin niin siitä aukesi vain tyhjä sivu missä luki blank. Posti laittoi 3.9. viestiä että toimittaa lähiarkipäivinä kotiin eikä mitään kuulunut. Yritin soittaa postiin muutama päivä sitten mutta en edennyt jonossa enkä saanut ketään kiinni. Tänään kun syötin seurantakoodin niin siellä luki että paketti on palautettu. En siis saanut minkäänlaista viestiä tai saapumisilmoitusta vaikka tietoni ovat oikein.

Siitä viestistä pitää valita se toimituspäivä ja toimitusaika. Teitkö tämän?

Vierailija
15/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia postin toimintaa, mikäs siinä. Mulle piti tulla paketti kotiin ja tuli ilmoitus, että jakaja kävi, mutta ketään ei ollut kotona. Olin koko päivän etätöissä keittiössä, josta näkee ulko-ovelle.

Tämä on ihan normaalitoimintaa, eikä aina edes vain postin touhua, vaan myös muun muassa DHL ja PostNord hallitsee tämän valehtelun. Tosiasiassa noi paketit vaan dumpataan johonkin terminaaliin ja kuskit naputtelee systeemiin, ettei ketään ollut kotona. Vähän huono toimintamallin valinta, etenkin Korona-aikana, kun paljon ihmisiä on etätöissä.

Vierailija
16/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on useamman kerran mennyt väärään osoitteeseen. Tiedot on ilmoitettu oikein mutta Postin lajittelussa tai missälie jakelussa on joku lukutaidoton henkilö, joka toistuvasti ohjaa postimme toiseen kaupunginosaan, jossa on samantapainen kadunnimi. Joskus joku paketinjakelija on soittanutkin tämän väärän osoitteen luota että mihinkäs tää paketti sitten viedään kun ei se tänne kuulu, mutta ilmeisesti kaikki eivät viitsi soittaa.

Vierailija
17/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan normaalitoimintaa, eikä aina edes vain postin touhua, vaan myös muun muassa DHL ja PostNord hallitsee tämän valehtelun. Tosiasiassa noi paketit vaan dumpataan johonkin terminaaliin ja kuskit naputtelee systeemiin, ettei ketään ollut kotona. Vähän huono toimintamallin valinta, etenkin Korona-aikana, kun paljon ihmisiä on etätöissä.

Joo, samoin on käynyt minullekin. Ei tosin ollut Posti vaan eräs toinen kuljetusliike. Seurantatiedoissa luki että on yritetty toimittaa silloin ja silloin, ei tavoitettu ja jätetty viesti. Kyseisenä aikana olin ollut koko ajan kotona etätöissä, eikä mitään viestä ollut jätetty mihinkään. Asiakaspalvelun kautta soittamalla järjestyi kyllä sitten toimitus myöhemmin.

Vierailija
18/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Istuin koko päivän keittiön ikkunan ääressä etätöissä. Etuovi on aivan keittiön ikkunan vieressä. Poistuin keittiöstä työpäivän aikana yhden ainoan kerran, viideksi minuutiksi vessaan. Ilmeisesti juuri silloin postininja oli käynyt pakettia toimittamassa, vaikkei ovikellokaan soinut, koska työpäivän päättyessä löytyi postilaatikosta tervehdyslappu, että oli käyty.

Vierailija
19/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle teki saman jutun pari viikkoa sitten, ei tullut saapumisilmoitusta. Soitin postin asiakaspalveluun, asenne oli että mitä asia mulle kuuluun kun se on lähettäjä joka ne postikulut maksaa. Eli möicceli möi ja hv vaan!

Vierailija
20/28 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi sama postnordin kanssa. Väitettiin käyneen oven takana, mut eipä käyneet, kun olin koko päivän kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi