Räpsäytätkö märät pyykit, ennen kuin laitat kuivumaan?
Kommentit (42)
Jos et, niin lopputuloksena on ryppyinen pyykki.
Kyllä, muuten mukamas jää ryppyisiksi.
Aika lailla kaikki ne joiden sileydellä on väliä, mutta en jotain sukkia tms.
Kyllä. Olen lapsillekin opetanut, että napsaus pitää kuulua kun räpsäyttää märän vaatteen. Näin ollen ei tarvitse silittää, ellei sit kyse ole esim kauluspaidasta.
Kyllä. Se tapahtuu ihan luonnostaan.
Pyykki kuivuu siihen asentoon, mihin se on ripustettu. Kannattaa siis todellakin ravistaa ne pyykit ennen kuin ripustaa. Huiskutan sukatkin kolmeen kertaan niin että ne oikenee ja saavat ilmaa väliinsä. Ryppyyn kuivuneita sukkia on vaikea viikata kaappiin, saati pukea jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä räpsäytän sukatkin. Ruttuun kuivanut sukka tuntuu inhottavalta pukiessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä räpsäytän sukatkin. Ruttuun kuivanut sukka tuntuu inhottavalta pukiessa.
Rullaan sukat sisäkkäin kun laitan kaappiin, siinä ne pehmenevät tarpeeksi minun makuuni. Viikatut sukat menivät laatikossa aina jossain vaiheessa sekaisin, siksi siirryin rullaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Pyykki kuivuu siihen asentoon, mihin se on ripustettu. Kannattaa siis todellakin ravistaa ne pyykit ennen kuin ripustaa. Huiskutan sukatkin kolmeen kertaan niin että ne oikenee ja saavat ilmaa väliinsä. Ryppyyn kuivuneita sukkia on vaikea viikata kaappiin, saati pukea jalkaan.
Omaat siis hämmästyttävän heikot lihakset
Itse todellakin rapsaisen, mutta mies ei...Arvatkaa ärsyttääkö?
Mitä helevataa on räpsäyttäminen? Ravistamisen ymmärrän, mutta räpsäyttäminen on ihan vierasta.
Kyllä,se on ihan tavaksi muodostunut ja on jopa mukavaa, kun näkee miten rypyt katoaa siinä samalla...
Kyllä. Äiti opetti. Miehellä ei tätä taitoa ollut vielä kolmikymppisenä. Hämmästyin todella, kun näin ensimmäisen kerran miehelle narulle laittamat pyykit. En ymmärtänyt ollenkaan, että näinkin itsestään selvä asia ei ole kaikille tuttu.
Meillä "rumpsautetaan" ennen kuivausrumpuun laittamista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helevataa on räpsäyttäminen? Ravistamisen ymmärrän, mutta räpsäyttäminen on ihan vierasta.
Ravistaminen on edestakaista liikettä esimerkkinä pullon tai tölkin ravistaminen, jotta sisältö saadaan sekoittumaan. Räpsäyttäminen on yksi nopea liike, joka voidaan tarvittaessa toistaa.
Ei kai kukaan oikeasti viikkaa sukkia? Enpä ole koskaan kuullut mitään yhtä hullua.
Jep, ne oikenee silloin helpommin.