Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla kysyä

Vierailija
10.11.2013 |

Onko teillä joku ajatus tai kokemuksia mistä tälläinen voisi johtua. Minulla on kaveri, ei mikään läheinen mutta ollaan tunnettu toisemme pitkään. Nyt on viimeisen vuoden aikana välit jotenkin viilentyneet. Hän saattaa peruuttaa tapaamisen eikä sovi uutta. Jos kysyn, että oletko menossa sinne ja sinne tapahtumaan, niin vastaa hyvin lyhytsanaisesti. Viimeksi lähetin hänelle erään mielenkiintoisen linkin facessa eikä hän kommentoinut sitä mitenkään vaikka selvästi näen, että hän kirjoittelee kommentteja muiden seinille. Eli kaikesta päätellen hän ei ole enää kiinnostunut seurastani. Mutta en uskalla kysyä suoraan mistä kenkä puristaa. Tämä on outoa. Mitä oikein pelkään? En pelkää sitä, että saisin niskaani arvosteluryöpyn koska sitä oikeastaan toivoisinkin jotta saisin mahdollisuuden oikoa mahdollisia väärinkäsityksiä.

Enkä pidä tästä tilanteesta koska minusta tuntuu, että kaverini ei halua täysin katkaista välejä koska haluaa pitää minua varalla. Voisin tietysti itse katkaista välit saadakseni jonkinlaisen selvyyden mutta olisi vaikea selittää hänelle miksi koska emme ole riidelleet mistään.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerrankin olis joku ei-provo tarjolla, niin kukaan ei vastaa.

Vierailija
2/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelkäät?

Arvosteluryöppy olisi ookoo, koska voisit puolustautua... Onko hän aiemmin koskaan antanut arvosteluryöppyä sinulle? Vai onko sellainen, että loukkaantuu ilman arvosteluryöppyä ja pelkäät että et vaan voisi puolustautua, jos hän onkin jotenkin loukkaantunut?

Tai voisiko hän olla kiinnostunut vain aivan eri asioista nykyisin, ilman että on pahastunut mistään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, ei, hän ei ole sellainen ihminen jolta on odotettavissa arvosteluryöppy. Pelkään ehkä, että hän on jotenkin loukkaantunut mutta ei harmaintakaan aavistusta mistä. On kiduttavaa muistella viime vuotta ja miettiä mitä kaikkea silloin tulinkaan sanoneeksi. Helpoiten selviäisi kun kysyisi mutta en uskalla!

Vierailija
4/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos saisit tietää, mistä hän on loukkaantunut, ilman, että mukana seuraa arvostelurtöppy, niin kestäisitkö sen?

Entä vielä, jos tosiaan olisi niin, että asia on faktaa, etkä voisi sitä selittämällä poistaa? Mulla ainakin hieman osui silmään kun kirjoitit: " sitä oikeastaan toivoisinkin jotta saisin mahdollisuuden oikoa mahdollisia väärinkäsityksiä."

Itse inhoan sitä, että jos toinen on mua loukannut, hän "oikoo mun väärinkäsityksiäni". Silloin usein on kyse siitä, ettei hän oikeasti yritäkään miettiä, mikä mua sitten loukkasikaan.

Vierailija
5/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy: Olen tässä miettinyt, että olenkohan loukannut jotenkin tai onko jotain muuta sattunut, kun mielestäni olet alkanut vältellä seuraani etkä kommentoi viestejäni. Toivon, että kommentoit tähän ja että voisimme tavata ja jutella. Sopiiko xxx aikaan xxx paikassa.

Vierailija
6/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 00:31"]

No, jos saisit tietää, mistä hän on loukkaantunut, ilman, että mukana seuraa arvostelurtöppy, niin kestäisitkö sen?

Entä vielä, jos tosiaan olisi niin, että asia on faktaa, etkä voisi sitä selittämällä poistaa? Mulla ainakin hieman osui silmään kun kirjoitit: " sitä oikeastaan toivoisinkin jotta saisin mahdollisuuden oikoa mahdollisia väärinkäsityksiä."

Itse inhoan sitä, että jos toinen on mua loukannut, hän "oikoo mun väärinkäsityksiäni". Silloin usein on kyse siitä, ettei hän oikeasti yritäkään miettiä, mikä mua sitten loukkasikaan.

[/quote]

Oikeasti kyseessä saattaa olla väärinkäsitys. Jos hän olisi loukkaantunut jostain, niin kai hän sanoisi jotain?

MUTTA en uskalla kysyä. En ymmärrä mikä minua niin pelottaa.

Vierailija
7/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 00:35"]

No kysy: Olen tässä miettinyt, että olenkohan loukannut jotenkin tai onko jotain muuta sattunut, kun mielestäni olet alkanut vältellä seuraani etkä kommentoi viestejäni. Toivon, että kommentoit tähän ja että voisimme tavata ja jutella. Sopiiko xxx aikaan xxx paikassa.

[/quote]

En halua. Ei tunnu yhtään fiksulta tavalta toimia.Ehkä salaa toivon, että pääsen hänestä eroon.

Vierailija
8/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 00:47"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 00:35"]

[/quote]

En halua. Ei tunnu yhtään fiksulta tavalta toimia.Ehkä salaa toivon, että pääsen hänestä eroon.

[/quote]

No sittenhän ongelma on ratkaistu! Haluatte ilmeisesti samaa asiaa, joten anna olla ja mene eteenpäin. Hyväksy se, että jotkut ihmissuhteet näivettyvät eivätkä kaikki ystävyydet kestä kaikissa elämäntilanteissa.

Vierailija
9/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos hän on mielestään jotain sanonut, etkä ole tajunnut sitä? En siis ole tästä ollenkaan varma, voi olla ihan jotain muutakin. Mutta silloin hän ei enää olisi siitä sanomassa, ikään kuin. En osaa auttaa, että mitä siinä pelottaa, kun itse oon sellainen, että ylipäätään toisen arvostelu minusta pelottaa, enkä osaa edes puolustautua millään yleensä.

Mutta mä olenkin melkoinen mimosa (yliherkkä) eikä sekään ole helppoa. Turhasta välillä loukkaannun, enkä saa sanottua sitä toisille. Sit ne ystävyydet vaan katkeaa. Ei kai sille mitään mahda, jos ei osaa sanoa niin ei osaa. Eli ei ole välttämättä sinussakaan vika, vaikka ystävä olisi pahastunut jostain. ikäväähän tuommoinen toki on.

Vierailija
10/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua vaan pelottaa, että se huomais, että haluat hänestä salaa eroon? Mikä ei kuitenkaan ehkä ole huonoa, vaan kuten joku sanoi, tavallinen osa elämää. 

Vierailija
11/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäs jos hän kysyy miksi en enää pidä yhteyttä? Mitä vastaan? Enhän voi sanoa loukkaantuneeni mistään. Olisi aika pikkumaista loukkaantua siitä ettei hän kommentoi naamakirjaviestejäni. Tai jos anon suoraan etten oikeastaan enää halua olla kavereita, niin sitten joudun taas sellittelemään. Tai jos sanon, että minä luulin ettet halua enää pitää yhteyttä, niin hän varmaan kysyy, että miksi olet sellaista luullut ja mikset ole sanonut mitään, niin taas tulee ilmi se etten nyt kauheasti välitä.

Vierailija
12/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisikohan hän kysymään sitä..?

Vierailija
13/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 01:19"]

[/quote]

Kysymään mitä?

Vierailija
14/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sanot, että viimeksi laitoin sinulle sen facebooklinkin (vaikka siitä olisi sata vuotta). Viittaat siis siihen, että itse olet ollut se, joka viimeiseksi teki jotakin. 

Vierailija
15/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 01:23"]

[/quote]

Kysymään mitä?

[/quote]

Mikset pidä yhteyttä. Tai sitä että miksi oot luullut hänen olevan loukkaantunut.

Vierailija
16/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sanot, että viimeksi laitoin sinulle sen facebooklinkin (vaikka siitä olisi sata vuotta). Viittaat siis siihen, että itse olet ollut se, joka viimeiseksi teki jotakin. 

[/quote]

Näin pitää varmaan tehdä. En tee mitään.

Vierailija
17/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 01:26"]

[/quote]

Kysymään mitä?

[/quote]

Mikset pidä yhteyttä. Tai sitä että miksi oot luullut hänen olevan loukkaantunut.

[/quote]

En usko, että tulisi kysymään miksen ole pitänyt yhteyttä. Hän tosin saattaa ottaa yhteyttä vuosien jälkeen aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan jos hän tarvitsee jotain. Mikä on aika paskamainen tilanne koska jos minä nyt omassa päässäni katkaisen välit, niin minä en voi pyytää häneltä apua tai mitään mutta hän voi pyytää minulta apua jos hän sitä tarvitsee ja jos sanon, että ei olla kavereita enää, niin joudun selittelemään. Koska eihän hän ole oikeastaan tehnyt mitään sellaista joka olisi suora osoitus välien katkeamisesta.

Vierailija
18/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut hei voithan sä olla auttamatta, miksi sun täytyisi auttaa, jos toinen ei pidä yhteyttäkään. Ei se, että sä katkaiset välit omalla puolellasi ole tässä tapauksessa selvästikään mikään raukkamainen ratkaisu. Koska toinen ei tunnu piittaavan sinusta. Ei sun tarvitse myöhemminkään häntä auttaa, vaikka et ole "valaissut" hänelle, että ette ole sun puoleltasi enää ystäviä. 

Sulle voi riittää syyksi se, ettei hän enää pitänyt muunkaanlaista yhteyttä ja hänelle sen pitää kelvata. Voithan sä silloin sanoa, että olisin minäkin tässä vuosien varrella apua kaivannut, mutta et edes kutsuihini sinne ja sinne lähtenyt, niin eipä tullut enempää eli apua pyydettyä.

Vierailija
19/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan joltain teinen vääntämiseltä.

Vierailija
20/25 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 02:02"]

No mut hei voithan sä olla auttamatta, miksi sun täytyisi auttaa, jos toinen ei pidä yhteyttäkään. Ei se, että sä katkaiset välit omalla puolellasi ole tässä tapauksessa selvästikään mikään raukkamainen ratkaisu. Koska toinen ei tunnu piittaavan sinusta. Ei sun tarvitse myöhemminkään häntä auttaa, vaikka et ole "valaissut" hänelle, että ette ole sun puoleltasi enää ystäviä. 

Sulle voi riittää syyksi se, ettei hän enää pitänyt muunkaanlaista yhteyttä ja hänelle sen pitää kelvata. Voithan sä silloin sanoa, että olisin minäkin tässä vuosien varrella apua kaivannut, mutta et edes kutsuihini sinne ja sinne lähtenyt, niin eipä tullut enempää eli apua pyydettyä.

[/quote]

Niin paitsi että itse asiassa hän on kutsunut minua yhteen paikkaan mutta tietää varsin hyvin ettei minulla ole varaa lähteä. Joten tavallaan myös minä olen kieltäytynyt kutsuista. En voi sanoa, että kun sinä et ikinä halua tavata. Ja jos taas sanon, että mutta kun sinä tiesit varsin hyvin ettei minulla ole varaa lähteä, niin hän voi sanoa, että no mikset sinä sitten ehdottanut jotain muuta. Voinko sanoa, että kyllä minä silloin kymmenen vuotta sitten ehdotin mutta sinä peruit. Kuulostaisin tosi pikkumaiselta ja katkeralta. Joltain vanhukselta joka hautoo mielessään jotain vuosien takaisia loukkauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan