Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä jouluruuat- ja leivonnaiset valmistat sinä, mitkä puolisosi?

Vierailija
10.11.2013 |

Ikäsi, puolison ikä ja kuinka kauan olette olleet yhdessä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole tullut mieleen jakaa ruokia! Ihan molemmat tehdään kaikkia ruokia, niinkuin muinakin päivinä. 

Ollaan nelikymppisiä, yhdessä 20 vuotta.

Vierailija
2/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies savustaa kalat ja paistaa lohen sekä  kinkun, sekä valmistaa karjalanpaistin (juu tiedän, että tämä ei ole jouluruoka kaikkialla, meillä on :))minä teen sienisalaatin, rosollin, kylmäsavulohirullat ja kastikkeet kaloille.  Laatikoita meillä  ei joulupöydässä ole.

Minä olen 32, mies 40, yhdessä 10 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 21:51"]

Mies savustaa kalat ja paistaa lohen sekä  kinkun, sekä valmistaa karjalanpaistin (juu tiedän, että tämä ei ole jouluruoka kaikkialla, meillä on :))minä teen sienisalaatin, rosollin, kylmäsavulohirullat ja kastikkeet kaloille.  Laatikoita meillä  ei joulupöydässä ole.

Minä olen 32, mies 40, yhdessä 10 vuotta.

[/quote]

Ja mies keittää piparitaikinan, minä leivon ne, tosin mies kokoaa talon (minä koristelen). Mies leipoo juustokakun, muuta meillä ei leivonnaisina syödäkään.

Vierailija
4/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään mun vanhempien luo aina jouluna, ja äiti laittaa ruuat valmiiksi (ihan mielellään, se tekee puolikasta työviikkoa, joten aikaa on). Mä yleensä laitan sitten joulupöydän ja teen ne ruuat, jotka valmistetaan aattona. Mies tekee joulutorttuja, se on sen juttu.

Vierailija
5/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valmistan lähes kaiken, Mieheni tekee munatotin, auttaa kuorimisessa.

Mieheni auttaa monin tavoin muutoin jouluasioissa.

Olemme molemmat 44v ja yhdessä olleet 18v.

Vierailija
6/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään yhdessä ja vähän sen mukaan kumpi ehtii, eli kummallakaan ei ole mitään bravuureita, mihin toinen ei voisi koskea. Lisäksi lapset avustaa ja anoppi tekee osan.

Vierailija
7/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioinen tekee. En todellakaan ota yhtään stressiä jostain joulusta.

Vierailija
8/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaa kalat ja auttaa muutenkin kaikissa töissä. Mä olen töissä vielä aaton aattona, joten miehen vastuulle jää aika paljon.

Vierailija
9/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vietetä joulua, jos syön jouluruokia, se tapahtuu vanhemmillani joulupäivinä.

Vierailija
10/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna meillä joulu on itsenäisyyspäivänä, mutta kuitenkin... Mä teen laatikot (lanttu ja imelletty peruna), appelsiinikastikkeen, laitan tarjolle savustettuna ostetut kalat (lämminsavusiika ja kylmäsavulohi), paistan kalkkunan ja sulatan herneet. Ehkä vihersalaatti, joskus bataattilaatikko, luumutortut silloin kun kaupasta vielä sai luumusosetta ja torttutaikinaa. Mies kattaa, kuten yleensä muulloinkin.

Kolmekymppisiä ollaan, yhdessä 10 vuotta.

Vierailija
11/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 jatkaa, että yhdessä ollan oltu melkein 20 vuotta, joista pian 18 asuttu vakituistesti yhteistä kotia.

Vierailija
12/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enne valmista mitään jouluruokia, koska emme erityisemmin pidä niistä. Matkustamme usein joululomaksi ulkomaille, mutta jos olemmekin kotona tekemässä ruokaa, kokkaamme yhdessä jonkin meitä sillä hetkellä kiinnostavan vähän juhlavamman reseptin. Viime vuonna taisi olla inkivääripossua.

Kolmikymppisiä, yhdessä 8 vuotta.

Vierailija
13/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaikki jouluruoat ja -leivonnaiset itse, mies ei tee mitään ruokahommia (koskaan).

Olen yli 40v, yhdessä miehen kanssa reilut 20v.

Vierailija
14/18 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies: Kinkku

Appi: Kalat

Oma äiti: Jälkiruoat

Minä: Kaikki loput

Esikoinen 13v: Auttaa leipomisissa

Vierailija
15/18 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei osaa tehdä ruokaa, perunat keittää yleensä mulle perunalaatikkoa varten. Muuten hän ei osaa tehdä kuin kaurapuuroa. Joten meidän perheessä minä teen kaikki jouluruuat, olen tehnyt jopa miehen vanhalle äidille, koska miehen kaksi kuusissakymmenissä olevaa eronnutta veljeä tapaa käydä syömässä äitinsä luona, eivät tajua että äiti on jo pian 85v. Meille eivät voi aattona tulla kun me mennään aatoksi aina mun vanhempien luo, mutta joulupäivänä tavataan käydä anopilla, mutta ei yleensä syödä siellä.

Vierailija
16/18 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 00:36"]

Mies ei osaa tehdä ruokaa, perunat keittää yleensä mulle perunalaatikkoa varten. Muuten hän ei osaa tehdä kuin kaurapuuroa. Joten meidän perheessä minä teen kaikki jouluruuat, olen tehnyt jopa miehen vanhalle äidille, koska miehen kaksi kuusissakymmenissä olevaa eronnutta veljeä tapaa käydä syömässä äitinsä luona, eivät tajua että äiti on jo pian 85v. Meille eivät voi aattona tulla kun me mennään aatoksi aina mun vanhempien luo, mutta joulupäivänä tavataan käydä anopilla, mutta ei yleensä syödä siellä.

[/quote]

Ai niin, minä olen 39v ja mies 49v, 13 vuotta yhdessä. Tyttäreni 19v tekee kyllä yleensä ne vähät leipomiset mitä tarvii pikkuveljien kanssa, eli piparia ja torttuja. Anoppi teki ennen aina joululimppuja ym. meillekin, mutta ei taida enää jaksaa.

Vierailija
17/18 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilen, että mies haluaisi valmistaa kinkun. 

Muuten ruoka- ja leipomapuoli on kyllä täysin mun hallussani. Ja kyllä mä sen kinkunkin mieluiten itse kypsennän, kun ei siinä ole juurikaan mitään vaivaa, mutta mies tuntuu pitävän sitä jonain kunnia-asiana. Tää nykyinen mies siis, ex-mies halusi vain istua pöytään. 

Vierailija
18/18 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään / ei mitään.

30 ja 32, yhdessä 9 vuotta