Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä suunnitelmia teillä on Halloweeniksi?

Vierailija
16.09.2020 |

Ajattelin itse leipoa jotakin. Ehdotuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion pitää Harry Potter teemajuhlat minulle ja siskolleni. Aion leipoa elokuvista tuttuja herkkuja ja olen tilannut netistä myös jokamaunrakeita meille kokeiluun ensimmäistä kertaa. Katsotaan Harry Potter -elokuvia ja pelataan Harry Potter -lautapeliä. En malta odottaa :)

Vierailija
2/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaisia, eikä tietoa koska kyseistä päivää tulisi viettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion olla ihan oma itseni, eiköhän siinä ihmiset kauhistu ihan tarpeeksi.

Voisi kyllä kokeilla leipoa jotain. Ai että, kinkkuvoileipäkakun tai kinkkupiirakan.

Vierailija
4/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiomme viettää taas tavalliseen tapaan kerkiä. Satokauden tuotteita, perinne ruokia, olkipukki, kynttilöitä, sähköt pois, koristeena tammen ja pihlajan lehtiä. Jutellaan, ollaan yhdessä. Ehkä koitetaan taas ennustaa tulevaa tinakengästä. Oveen laitetaan tällä kertaa lappu että meiltä saa vain lanttuja ja porkkanoita jos joku lapsi tulee jällee ja halloweeninä virpomaan.

Vierailija
5/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halloween on aina 31. lokakuuta. Ei minään muuna päivänä. Ärsyttää muutenkin jo Halloweenin aikaan penskat jotka käy pitkin Halloween viikkoa kerjäämässä karkkia sen mukaan kun heille iso sopii parhaiten. Mutta Halloween on vain yhteenä päivänä ja muina päivinä on turha tulla herkkuja pyytämään.

Vierailija
6/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:lla ei saa keskustella Halloweenista. Kunnon ihmiset viettävät pyhäinpäivää ja joku ehkä kekriä. Halloween on amerikkalaista hapatusta, mikä mädättää suomalaisen kulttuurin. Niinpä se olisi parempi kieltää, ennen kuin sen vietto leviää kansan syviin riveihin.

Vierailija
7/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloween on kylläkin kotoisin Keski-Euroopasta ja siirtolaisten mukana siirtynyt Yhdysvaltoihin. Elokuvateollisuus on tehnyt siitä nykyisenlaisen spektaakkelin. Kaikki jenkit eivät juhli Halloweenia vaan melkoisen moni jättää väliin hömpötysosan ja viettää pyhäinpäivän tapaista iltaa. Sehän on vain yksi ilta. Edes kaikissa kouluissa ei juhlisteta koko juttua ja naamiaisasuihin pukeutuminen kielletty. 

Vierailija
8/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion pitää Harry Potter teemajuhlat minulle ja siskolleni. Aion leipoa elokuvista tuttuja herkkuja ja olen tilannut netistä myös jokamaunrakeita meille kokeiluun ensimmäistä kertaa. Katsotaan Harry Potter -elokuvia ja pelataan Harry Potter -lautapeliä. En malta odottaa :)

Olisit samantien tilannut myös kermakaljaa.

Vierailija
9/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halloween on kylläkin kotoisin Keski-Euroopasta ja siirtolaisten mukana siirtynyt Yhdysvaltoihin. Elokuvateollisuus on tehnyt siitä nykyisenlaisen spektaakkelin. Kaikki jenkit eivät juhli Halloweenia vaan melkoisen moni jättää väliin hömpötysosan ja viettää pyhäinpäivän tapaista iltaa. Sehän on vain yksi ilta. Edes kaikissa kouluissa ei juhlisteta koko juttua ja naamiaisasuihin pukeutuminen kielletty. 

Kiitos valistuksesta. Mistä tarkalleen Euroopassa oli perinne? En aio juhlistaa sitä mitenkään, vaan keskityn olennaisempaan asiaan:

https://vastavalkea.fi/2016/04/12/eurooppalaiset-kannattavat-glyfosaati…

Vierailija
10/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran nuori että meillä oli jo yläasteella näitä halloween juhlia koulussa. Oli naamiaisasupakko eli kouluun ei saanut tulla ilman pukua vaan piti olla "luovasti pukeutunut joksikin teeman mukaiseksi hahmoksi" kuten opettaja meille aina sanoi. Minusta tuo naamiaispukupakko oli ja on edelleen älytöntä Suomen kouluissa. Mutta se on toisaalta suurin syy miksi en itse juhli halloweeniä. Sain tuosta pakotuksesta tarpeekseni.

Vierailija
11/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei saa puhua halloweenista, menee tunteisiin. Vain jouluhössötys on sallittua.

Vierailija
12/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juhli lusiferia, koska olen kristitty.

Vierailija
13/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on Lucifer, taukki.

Vierailija
14/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko itsenäisyyspäiväkin jo (Suomessa) heinäkuun 4.???

Vierailija
15/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on Lucifer, taukki.

Oli tietoinen valinta kirjoittaa pienellä.

Fiksut ei nimittele.

Vierailija
16/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään juhlia! Ikinä! Hapatusta ja naurua, hyi saatana. Pimeyttä, märkää, murjotusta ja kiukkua. Se on elämää.

Vierailija
17/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halloween on aina 31. lokakuuta. Ei minään muuna päivänä. Ärsyttää muutenkin jo Halloweenin aikaan penskat jotka käy pitkin Halloween viikkoa kerjäämässä karkkia sen mukaan kun heille iso sopii parhaiten. Mutta Halloween on vain yhteenä päivänä ja muina päivinä on turha tulla herkkuja pyytämään.

Se etten tiedä ,milloin sitä vietetään, ei tarkoita, että haluaisinkaan tietää, mutta kiitos joka tapauksessa.

-eri-

Vierailija
18/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi kivalta :)

Vierailija
19/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitsi, hyvä kun muistutit. En tiedä, vaikuttaako koronatilanne, mutta meillä ainakin viimevuosina nämä naapuruston lapset ovat kierrelleet karkki ja keppostelemassa. Eli pitääpä varuksiin hankkia jotain annettavaa, jos joku tänäkin vuonna uskaltautuisi ovikelloa soittamaan. Ja ei, en itse tosiaan juhli Halloweenia mitenkään, kun ei kuulu perinteisiin, mutta ihan samoin kuin pääsiäisen virpojat, meille on halloweenin keppostelijatkin tervetulleita "kerjäämään". Kiva, että lapsilla on kivaa ja nämä meidän naapuroston lapset vielä on ihan todella hauskoja tyyppejäkin.

Vierailija
20/25 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan esille ne muutamat koristeet mitä lapsi on tehnyt tarhassa, oisko joku 5 kpl? Muuten menee tavallisilla syysjutuilla, joita tehdään syys-marraskuussa silloin kun huvittaa, eli Halloweenia tms ei meillä vietetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi