Miksi "perheen ja työn yhdistäminen" on aina naisten asia, eikä miesten? Eikö miehet olleet perheen päitä? Missä johtajan panos?
Onpas jännittävää miten hiljaa johtajat ovat! Se johtajan korkeastatuksinen titteli kyllä kelpaa, mutta johdon mukana tuleva vastuu ja konkreettinen työ eivät. Miksi miehet eivät ole vastuussa kodin ja perheen strategiasta? Hehän ovat kuulemma päitä. Miehet ovat aina julistaneet olevansa johtajia, eli eikö heillä pitäisi olla nämä strategiat hallussa! Onpa kumma juttu! Kaikki perheaiheinen on naisvaltaista. Onpa jännää, miten hiljaa ja passiivinen johtaja on johtoalueellaan!
Tajutkaa jo naiset, että teitä käytetään hyväksi. Ilmainen pano ja kodinhoito miehelle, sekä miehen vallan kasvu. Olette tyrkkyjä :D
Kommentit (7)
En tiedä yhtään perhettä missä mies on pää.
Ainakin minun mies on tehnyt jo useamman vuoden lähes täysin etätöitä, että voisi olla enemmän perheen kanssa. Hän myös hoitaa suurimmaksi osaksi lasten päiväkotikuviot ja myös sairauspoissaolot, koska niin on helpompi. Totta on, että edelleen on olemassa k*sipäämiehiä joita ei omien lasten kanssa oleminen kiinnosta, mutta onneksi paljon myös ihan fiksuja, omaan osuutensa hoitavia miehiä on.
Te ootte homoja kaikki, etenkin ap. Eikä tämä ollut kehu.
Keskusteltaisiinko tässä ketjussa jostain ihan muusta kuin ap:n avauksesta?
Ajatus miehestä perheen päänä on peräisin hyvin patriarkaalisesta kulttuurista, jossa naisilla ei juuri ollut muuta roolia kuin äidin ja kotirouvan.
Miehet ovat ikimuistoisista ajoista hyväksikäyttäneet tällaista mallia alistaakseen naisia, jos rouvan luonne sen salli. Konservatiivisena kristittynä näen selvästi miksi perinteinen patriarkaalinen malli ei sovi nykyaikaan, vaan pitää palata ihan luomiskertomuksen alkuun, jossa nainen tehdään miehen kylkiluusta = tasavertaiseksi rinnallakulkijaksi, ei alistetuksi.
Silloin kun vielä olin parisuhteessa ,minua ärsytti kovasti töiden jälkeen aloittaa toinen työpäivä kotona. Lastenhoito ja kaikki kotityöt oli minun hommaa. Mies töiden jälkeen vaan lepäili . Olin näännyksissä . Pihatyötkin minä jouduin tekemään. Nyt kun asun vaan lasten kanssa on paljon helpompaa. Kerrostalossa on ihanan helppoa. Mies halusi omakotitalon vaikkei sen töihin osallistunutkaan. Kotitöitä on vähemmän kun yksi sottapytty on poissa.
Ei miehet ole perheen päitä. Ei kenenkään kuulu olla joku perheen pää.
Päivä kerrallaan, kumpikin ohjailee niin että jotenkuten pysytään kurssissa.