Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

laulutuntien laskutus

Vierailija
10.11.2013 |

Olen ottanut reilun vuoden ajan laulutunteja kerran viikossa. Olen ollut opettajaani oikein tyytyväinen. Hinta on ollut koko ajan 55 euroa per kerta. Saan kerran kuussa laskun mukaani häneltä tunnin päätteeksi ja kaikki on hoitunut oikein hyvin. Nyt kuitenkin huomasin tuoreimmasta laskusta että laulutuntien hintaa on nostettu 8 euroa per tunti. Missään vaiheessa opettaja ei ole tästä minulle maininnut, vaikka olen käynyt tunneilla viikoittain. Hän ei edes tee työtä minkään musiikkiopiston tms alaisena vaan itsenäisenä toiminimenä, eli on ihan itse tästä hinnannoususta päättänyt.

Minua harmittaa ja kiukuttaa. Kyllä hinnan korotuksesta pitäisi minusta ilmoittaa asiakkaille etukäteen eikä jälkeenpäin laskulla! Vaikka 8e ei olekaan mikään kohtuuton korotus... 

Mitä mieltä olette, ylireagoinko?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi pitänyt ilmoittaa.

Vierailija
2/13 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin olisi pitänyt ilmoittaa! Teillä ei varmaan ole kirjallista sopimusta, jossa hinta on, mutta näissä tapauksissa varmaan suullinen sopimus on ihan yhtä pätevä? Tuo korotus on kuitenkin 14,5%, eli todella merkittävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta opettajan olisi pitänyt ilmoittaa korotuksesta, mutta kaiken järjen mukaan kysymys on vain opettajan unohduksesta. Opettaja on muistanut kertoneensa asiasta sinulle, mutta ei olekaan. Mitä etua opettajalle olisi siitä, että hän olisi tahallaan jättänyt kertomatta? Kenenkään opettajan, joka haluaa oppilaansa käyvän tunneilla jatkossakin, ei kannata suututtaa oppilastaan tahallaan tällä tavalla.

Ihan näin itsekin soittotunneilla käyneenä voin todeta, että aika monet soitonopettajat ovat käytännön asioiden hoitamisessa pikkuisen toheloita. Ilmeisesti järjestelmällisyys ja taiteellisuus ei useinkaan yhdisty samassa ihmisessä.

Vierailija
4/13 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaan unohtanut ilmoittaa, mutta asiakkaalla ei ole mitään velvollisuutta maksaa enempää kuin on hinnaksi sovittu. Fiksu laulunopettaja myöntäisi virheen, kun siitä huomautat, ja uusi hinta tulisi voimaan vasta jatkossa. Mulle ainakin olisi periaatekysymys, etten maksa sitä korotusta aiemmista tunneista. Toisaalta jos kovasti haluaisin jatkaa laulutunteja, olisi ikävä lähteä riitelemään hinnasta :-/

Vierailija
5/13 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ylireagoi, tottakai tuollaisesta pitää ilmoittaa! Tuohan on prosentuaalisesti tosi iso korotus.

Vierailija
6/13 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tekstisi äsken miehelleni, joka on kitaransoiton opettaja ja hän sanoi heti, että tottakai opettajan olisi pitänyt ilmoittaa etukäteen hinnan noususta.

Vierailija
7/13 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksistanne. Olen samaa mieltä. Ei tässä harmita se hinnannousu niinkään, vaan se että kunnioitus laulunopettajaa kohtaan sai ikävän kolauksen. 

Vierailija
8/13 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen viesti siis ap:lta

Vierailija
9/13 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 17:11"]

Et ylireagoi, tottakai tuollaisesta pitää ilmoittaa! Tuohan on prosentuaalisesti tosi iso korotus.

[/quote]

mikä on teidän mielestänne sellainen prosentuaalinen korotus josta pitäisi jo etukäteen ilmoittaa? Onko sillä väliä, vai pitäisikö aina ilmoittaa?

Vierailija
10/13 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulunopettajakin on vain ihminen --> ehkä UNOHTI sanoa asiasta? Jos opettaa X määrää ihmisiä ja mahdollisesti vielä osaa ns. epäsäännöllisin ajoin, ei välttämättä muistanut JOKAISELLE asiaa sanoa. Toki korotuksesta pitää sanoa, mutta jospa vain unohti sanoa AP:lle? Oli ehkä juuri sanomassa kun tuli jotain muuta juttua siihen ja sitten asia jäi eikä muistanut ettei sanonut.

Vierailija
11/13 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, tosiaan ehkä vain unohti :) toivotaan!

Vierailija
12/13 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti tulee ilmoittaa asiakkaalle aina jos palvelun hinta nousee aiemmin laskutetusta. Pätee kaikkeen elinkeinotoimintaan. Periaatteessa sinulla ei ole velvollisuutta maksaa noiden laskujen osalta korotusta, koska siitä ei ole ilmoitettu etukäteen. Kannattaa huomauttaa/kysyä tästä opettajalta.

Vierailija
13/13 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoilla linjoilla ollaan. olen kyllä joskus törmännyt ammattiryhmiin jotka eivät vain ole tulleet ajatelleeksi että hinnankorotus pitää ilmoittaa selkeästi etukäteen kun on kyseessä säännöllinen asiakassuhde . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi