Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kannattaa ottaa mukaan synnytyssairaalaan?

Vierailija
10.11.2013 |

Kokemuksia kiitos? Pitäisi sairaalakassi pakata :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
2/25 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannettava tietokone nettiyhteydellä tms on minun mielestäni ihan must (kaikillahan on nykyään äl)ykännykät, mut ei mulla. Voi viesteillä kavereiden kanssa kaikessa rauhassa, eikä tarvitse kailottaa puhelimeen kaikkien kuullen että mitä kuuluu. Se on myös tosi hyvä yön pimeinä tunteina, kun ei saa unta eikä valoja voi laittaa päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä teette meikeillä sairaalassa? Hajuvesi nyt oli jo kaiken huippu! 

Omat shampoot, hoitoaineet ja rasvat sekä hygieniatuotteet mukaan. 

Vierailija
4/25 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ollut oikeastaan mitään mukana :D Käsilaukussa alusvaatteet, puhelin, pesuaineet, neuvolakortti, lompakko, kamera, kameraan pattereita ja kännykän laturi.. Mies toi sairaalalle juotavaa ja syötävää, tietokoneen..

Lähtöpäivänä kun mies tuli hakemaan sairaalasta, toi vauvalle ja minulle puhtaat vaatteet, turvakaukalon ja meikit.. Sairaalahuoneessa oli lehtiä, niitä sitten lueskelin jos iski tekemisen puutetta :) Aika vähän tuli siellä mitään tehtyä, vaikka itse olinkin  5 pv sairaalassa.. Lähinnä tuli vauvaa ihmeteltyä ja suihkussa/vessassa rampattua.

Vierailija
5/25 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimmät

Neuvolakortti

Lompakko

Kamera

puhelin ja laturi

KORVATULPAT

TUTTI VAUVALLE

Kotiinlähtövaatteet molemmille

Huulirasva

Lukemista

Harja, hiuskiinne ja dödö jotta kotiin pääsee lähtemään suht inhimillisenä.

Vierailija
6/25 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kertaa olen synnyttämässä käynyt (1-4 vrk reissu) ja kassiin pakannut lähtiessä: neuvolakortin, kännykän ja laturin, hammasharjan ja -tahnan, hiusharjan, kameran. Kaiken muun olen saanut sairaalasta ja hyvin pärjännyt. Samoilla vaatteilla kotiin, kun sairaalaan meninkin. 

Mies tuonut hakiessaan vauvan kaukalon ja vauvan kotiinlähtövaatteet, jotka itse ottanut kaapista. 

Ei se niin vaikeaa ole :) 

Vierailija
7/25 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovin viluinen kannattaa ottaa villasukat mukaan. Muuten kaikki tarpeellinen onkin jo lueteltu!

Vierailija
8/25 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvettä ei osastoilla saa oikeastaan edes käyttää, että turha sitä sinne on raahata. 

Kysymys: onko potilaille synnärillä lukollisia kaappeja? Olen kuullut kauhutarinoita siitä että siellä nyysitään kaikki mahdollinen: rahapussi, korut, kännykät....

Vierailija
9/25 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jestas sentään, jotkut pakkaa tavaraa kuin viikon lomalle :D

Jos edes jotenkin nukkua haluaa, niin hyvät korvatulpat.

Vierailija
10/25 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin mukaan samppoon, kamman, rasvaa ja hulirasvaa, imetysrintsikat, kirjan. Mies joutui kyllä tuomaan ja viemään kaikenlaista, kun olin ensin prenalla 2 yötä ja sitten vierihoito-osastolla 4 yötä.

Vierailija
11/25 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kotiutumisvaatteet, ensisukat vauvan käsiin (ettei raavi itseään), Sampoo, dödö, huulirasva, ripsari, kamera, bepanthen, IMETYSKUMIT, liivisuojat, kirja, suklaata, äitiyskortti, kelakortti.

Vierailija
12/25 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumppuja ei tarvi kun ne on usein hihoissa valmiina. Shampoota ja bepanthenia saa siraalasta, samoin perusrasvaa jos tarvii.

Vierailija
13/25 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 16:37"]Tumppuja ei tarvi kun ne on usein hihoissa valmiina. Shampoota ja bepanthenia saa siraalasta, samoin perusrasvaa jos tarvii.

[/quote]

Imetyskumejakaan ei suurin osa tarvitse ja tarvittaessa ehtii kyllä hankkimaan jos sairaalasta ei saa

Vierailija
14/25 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoo ettei tarvitse mitään viedä kun sairaaloissa on pesuaineet jne. valmiina. Juu on. Jos ei hoitoaineista tai hyvin imeytyvistä rasvoista välitä, niin ei niitä kannata kotoa kantaa.

Mutta mulla oli omat ihonhoitotuotteet; kasvojenpesuun, kasvovesi, -voide, deodorantti, hajuvesi (mieto ja maltilla käytetty), shampoo ja hoitoaine, hiustenkuivaaja, ihorasva, hammasharja ja -tahna.

Kotiinlähtöpäivää varten mulla oli omat vaatteet; imetysliivit, omat kalsarit, terveyssiteitä, paita. Samoilla housuilla tulin sairaalasta kuin mitä sinne menin.

Vauvalle oli kotiinlähtöä varten valmiina kotona odottamassa turvakaukalossa ulkopuku, pipo sekä potkupuku. Mies toi ne sitten kun tuli meitä hakemaan.

Imetyskumit sain lainaan sairaalassa ja sit myöhemmin ostin itse kun koin että ne tarviin. Lisäksi sairaalassa en tarvinnut vielä imetysliivejäni, koska hoitajat tekivät ns. rintaliinan kapeasta kankaanpalasta. Käytin sairaalassaoloaikani niitä kauheita sairaalan verkkopikkareita, jälkivuoto oli niin älyttömän runsasta etten todellakaan halunnut omia pikkareitani siihen verimäärään sotkea ja lähettää miehen pyykättäviksi.

Vierailija
15/25 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin neuvolakortin, hammasharjan ja -tahnan, kännykän ja laturin, kameran, lukemiseksi lähinnä naistenlehtiä, kun tiesin, etten jaksa enkä pysty keskittymään kirjaan, karkkia ja suklaata, jotain Hyvää päivää-juomaa tms., shampoota. Mies toi vauvan varusteet, kun tuli meitä hakemaan, ja omia vaatteita, siteitä tai pikkareita en voinut edes ajatella. Läksin kotiinkin niissä sairaalan verkkopöksyissä. 

Vierailija
16/25 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en sairaalan sampoota käytä. Toki tasonsa kullakin.

Vierailija
17/25 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalakassiin:

-neulolakortti

-hygieniatarvikkeet

-karkkipussi

-eväät miehelle synntyksen ajaksi

-tossut (sairaltakin olisi saanut, mutta omat oli mukavammat)

-sukkia (ei välttämätön, mutta itse en voi sietää sairaalan putkisukkia)

-imetysrintsikat (ei välttämättömät, mutta lisää mukavuutta, kun maito alkaa nousta)

kotiutumiskassiin (mies toi tämän kassin lähtöpäivänä)

-sisä- ja ulkovaatteet vauvalle

-turvakaukalo

-sisävaatteet itselle

Vierailija
18/25 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se on juu ihan hirveää jos joutuu 2-3 päivää käyttämään sairaalan shampoota.

Vierailija
19/25 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeitä tullut jo paljon, muista myös puhelimen laturi.

Lukemiseksi ei tosiaan kannata kirjoja (ehkä hömppäkirjat ok) tuomaan, lehdet parempia minusta.

Vierailija
20/25 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huulirasva!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän