Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokakuiset 2021

Vierailija
16.09.2020 |

.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko jollakin tärpännyt? ;)

2/28 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina tein positiivisen testin. 🤗 Näillä näkymin la 2.10.

Viivakin vahvistunut hyvin.

Viimeksi olin syksyllä raskaana jolloin viiva ei vahvistunut ollenkaan eikä oireita ollut juurikaan ja kesken meni.

Nyt on toiveikkaampi olo kun oireita on ja viivakin oli tänään todella vahva 💕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ennakkotestin jo 5pvä ennen kk oletettua alkua ajatuksella,että tehdään nyt varmuudeksi,vaikka ei yhtään ollut sellainen olo,että olisi tärpännyt.Päinvastoin,tuntui että kaikki PMS oireet oli jo päällä.Sieltä tulikin haaleaa plussaa,ja nyt reilu viikko ja 4 testiä myöhemmin on vahvaa plussaa napsunut kaikista.🤩 Minulla on perussairauksia ja lääkityksiä,jotka tuovat lisästressiä,mutta olen tosi onnellinen,että tähän asti on päästy.Epäilin jo,että tällä kropalla ei lapsia enää tehdä.Ikääkin 34 (täytän syksyllä 35),ja ensimmäistä yritetään.Nyt vaan toivotaan hurjasti,että pikkuinen pysyisi matkassa.🙏🏻

4/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on 37v haaveilija. Ennestään on lapsia ja nyt Iltatähti tuloillaan uusioperheeseen. Mies 36v. Joulukuussa otin kapselin pois, menkat alkoi 6.1.21 ja tänään tuli haalea plussa kp29/30 heti ekojen menkkojen jälkeen 😍

Oireina on ollu väsymys, vatsan nippailut, kaamee nälkä koko ajan ja itku herkkyys. Oviksen jälkeen oli rinnat tosi kipeät, nyt ainoastaan nännit.

On niin jännää, pelottaa, meneekö kaikki hyvin. Nuorin täyttää 10v tänä vuonna. Toisaalta ajatukset on niin syksyssä ja siinä että näinköhän saa vielä kokea raskauden, synnytyksen ja vauva-arjen. Varovaisen kiitollisin mielin eteenpäin 😊

5/28 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kaksi positiivista testiä (varmuuden vuoksi) viime viikonloppuna eli 6. ja 7.2. Lopetin minipillerit vuoden vaihteeseen, mutta menkkoja ei ehtinyt edes välissä tulla - tummat ja selkeät positiiviset viivat vaan. Oma epäilykseni on, että hedelmöittyminen olisi tapahtunut tammikuun puolessa välissä.

Neuvola on varattu kahden viikon päähän, jännittää tosi paljon onko kaikki hyvin. Kyseessä siis ensimmäinen raskaus ja täytän kesällä 30v. 

Vierailija
6/28 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä tehtiin positiivinen raskaustesti 14.2 eli muutama pv sitten.🥰 Tällä hetkellä siis 4+5. Meille tämä pienokainen olisi ensimmäinen, eli olen vähän ulapalla kaikesta😅 Oireita ei mulla ole okein muuta kun jomottelua välillä ja hetkittäistä pahaaoloa. Välillä mietin et oonko edes raskaana kun ei tunnu miltään😅 Neuvolaan ajattelin soittaa tällä viikolla kun saan työvuorot tietoon.

Vierailija
7/28 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Tähdenlento33, täällä myös toinen joka ulapalla! 😁 miehelleni ja minulle ensimmäinen tulossa, viikkoja nyt 7+0 ja laskettu aika 13.10.2021. Neuvola ja varhaisultra varattu viikolle 9+2. Joulukuussa alettiin yrittämään ja toisella kerralla (eli tammikuussa) tärppäsi. Ikää 30v.

Mistä päin muut odottajat? 🙂

8/28 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Täällä kans yksi hämmentynyt ulapalla seilailija, kiva jos täältä löytyy spekulointiseuraa! :) Meillä viikot 5+1 (näistäkin ymmärrän vielä kovin vähän) ja molempien ensimmäinen pikkuinen olisi tulossa. Tein raskaustestin 19.2. ja toisen tänään aamulla kun "oireet" on ollut niin olemattomia, ettei yhtään tunnu että olisin raskaana! Mutta huojentavaa kuulla että sullakin Tähdenlento33, on ollut samanlaista oloa. Mutta selkeää kahta viivaa näyttivät molemmat testit, neuvolaan sitten 12.3. Jännää! Ei varsinaisesti yritetty lasta, vaan sovittiin, että tulee jos on tullakseen. En kuitenkaan uskonut että meillä voisi tärpätä kun lähipiirissä ja suvussa on paljon lapsettomuushoidoissa kävijöitä...Siksikin tosi epätodellinen olo!

Kiva jos voin hypätä kelkkaan mukaan! Itsellä ikää 27v puoliso 28v.

Vierailija
9/28 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo ensimmäisestä päivästä kun kuukautiset olivat myöhässä, niin valtavaa alavatsakipua. Olen käynyt neljällä eri lääkärilläkin aiheesta ja kuulemma normaalia kohdun kasvukipua... Mitkähän kaksoset/kolmoset sieltä tulee kun näin kasvaa ja sattuu. Ja viikolla 7 alkoi muutkin oireet, sitä ennen ei mitään muuta (rinnat aristaa, vähän etova olo, hajuaisti on tarkempi). Odotelkaa vaan rauhassa kyllä niitä oireita vielä tulee :D 

Vierailija
10/28 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika 1.10. Ollaan kolmekymppisiä ja esikoista odotellaan. Ekasta tärppäsi. Jonkin verran pahoinvointia, hajuaisti on herkillä. Latasin puhelimeen preglife-sovelluksen. Lähestulkoon kaikki muutkin lievemmät oireet täsmää, mitä sovelluksessa luetellaan kullakin viikolla äidillä mahdollisesti olevan. Ekassa ultrassa kävin jo, sellainen sentin kokoinen lituska pötkylä siellä oli. 

Vierailija
11/28 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou taas! Pientä päivitystä. Eli tällä hetkellä 6+0. Neuvola varattu 15.3 ja varhaisultra 11.3🤭 jännittää! Viime viikolla oli etovaa oloa aika moneen ruokaan, mutta se meni jo ohi viikossa. Ja parina iltana tässä alku viikosta tuli semmonen ”menkkakouristus” kohtaus mikä kesti 5-10min. Eli tuli tosi epämukava kipu alavatsaan. Oletan, että se oli kohdun kasvamista? Rinnat on hieman kipeenä ja väsy oloja on vaihtelevasti. Joku pv on ihan pirtee ja toisena sit väsy.

En oikein osaa olla luottavaisin mielin, että tuolla olisi joku elävä olento, kun kauheen moni aina sanoo että ne selvät oireet ovat vahva merkki siitä, että sisällä kasvaa uusi elämä. Joten pitää viellä pari viikkoa jännittää, ennen kuin saadaan selville. Unta näin jo viime yönä että ultrassa ei löytyt elämää.😔

Vierailija
12/28 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee normaalia olla hieman peloissaan. Me ainakin miehen kanssa puhuttiin, mitä jos varhaisultrassa käykin huonosti. Niihin asioihin kun ei itse voi vaikuttaa (juurikaan), niin me ainakin yritetään antaa asioiden mennä omalla painollaan eteenpäin, ja ollaan kiitollisia jos asiat menevät hyvin. Itse olen ajatellut niin, että jos km tulisi, niin parempi nyt alussa kuin esimerkiksi 8kk odottaneena. Oletteko muuten kertoneet vanhemmille tai ystäville uutisista, vai odotatteko? 😌

Vierailija
13/28 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo eiköhän se ihan normaalia hieman pelätä😁 Joo mekin ollaan miehen kanssa puhuttu, että yritetään ottaa ihan rauhassa ja mennä tilanteen mukaan.

Me ei ainakaan olla kenellekkään viellä kerrottu. Haluisin odottaa sinne nt ultraan, mutta voi olla että kerrotaan läheisille ystäville ja vanhemmille varhaisultran jälkeen😁 katotaan miten menee.

Vierailija
14/28 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on kyllä kova odotus, että saataisiin kertoa. Paras ystäväni on ainut joka tietää (tärkeä tuki, jos tuleekin km). Me odotetaan vk 12 yhdistelmäseulan tuloksia, sen jälkeen kerrotaan uutiset :) 

HUOM HUOM kaikki odottajat! Kovat, sietämättömät vatsakipuni eivät TODELLAKAAN olleet normaaleita kasvukipuja, vaan kärsin jonkinlaisesta vti tulehduksesta, joka ei kuitenkaan näkynyt labroissa. Oireet olivat vähän kuin normaali vti mutta kirvely puuttui. Luin, että raskaana vti oireet voivat olla hyvinkin erilaiset tai vti voi olla jopa kokonaan oireeton. Vaadin antibiootin päivystyksessä, ja sen sain - oireet helpottivat jo samana yönä. Luottakaa itseenne ja tuntemuksiinne (niin ette kärsi paria viikkoa niinkuin minä).

Huii, ensi viikon alussa varhaisultraan!!! <3

15/28 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas! Samaistun täysin teidän pelkoihin, mulla olo ollut pitkälti sama koko ajan, etovuutta ehkä, turvotusta ja väsymystä, mutta toisaalta on ollut myös haipakat viikot töissä, joten vaikea sanoa, mistä olot johtuu. Itkuherkkyys on ollut kyllä tapissa, jonka epäilen olevan hormoniperäistä?

Kyselisin tosta varhaisultrasta, missä käytte sen tekemässä ja osaatteko sanoa mitä käynti kustantaa? Meillä ei oo ollut ajatusta mennä sellaseen, lähinnä taloudellista syistä, mutta onhan tää nyt pelottava ajatus kuvitella olevansa raskaana ja sit nt-ultrassa kuulla ettei mitään ookaan...Oliko itsestään selvää teille että menette? Olen vielä kahen vaiheilla, mutta varmaan vasta sen neuvolakäynnin jälkeen (12.3.) päätetään, maltetaanko oottaa :D

Me ei olla kerrottu kenellekään, ajattelin ekan neuvolan jälkeen parhaille ystäville sanoa, samoista syistä kuin Nessu, eli myös surun hetkellä tuki on sitten läsnä. Muuten yritetään odottaa sinne nt-ultraan, jonka jälkeen kerrotaan vanhemmille jne.!

Tsemppiä kaikille ja aurinkoista alkavaa viikkoa!

Vierailija
16/28 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein positiivisen testin vähän reilu viikko sitten. Laskettu aika olisi 23.10. Eka lapsi kyseessä ja täälläkin vähän mietityttää, onko tää oikeasti mitään. Ei ole nimittäin ollut minkäänlaisia oireita menkkakramppimaisten mahakipujen ja lievän aamukuvotuksen (ei voi edes sanoa pahoinvoinniksi) lisäksi! Muuten ei näy eikä tunnu MISSÄÄN.

No, katsotaan mitä tästä tulee. Varhaisultra on varattu ensi viikoksi. En oikein osaa edes iloita asiasta ennen kuin tiedän, että siellä tosiaan on kehittyvä sikiö eikä tuulimuna 😅

Vierailija
17/28 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

seesami kirjoitti:

Moikka taas! Samaistun täysin teidän pelkoihin, mulla olo ollut pitkälti sama koko ajan, etovuutta ehkä, turvotusta ja väsymystä, mutta toisaalta on ollut myös haipakat viikot töissä, joten vaikea sanoa, mistä olot johtuu. Itkuherkkyys on ollut kyllä tapissa, jonka epäilen olevan hormoniperäistä?

Kyselisin tosta varhaisultrasta, missä käytte sen tekemässä ja osaatteko sanoa mitä käynti kustantaa? Meillä ei oo ollut ajatusta mennä sellaseen, lähinnä taloudellista syistä, mutta onhan tää nyt pelottava ajatus kuvitella olevansa raskaana ja sit nt-ultrassa kuulla ettei mitään ookaan...Oliko itsestään selvää teille että menette? Olen vielä kahen vaiheilla, mutta varmaan vasta sen neuvolakäynnin jälkeen (12.3.) päätetään, maltetaanko oottaa :D

Me ei olla kerrottu kenellekään, ajattelin ekan neuvolan jälkeen parhaille ystäville sanoa, samoista syistä kuin Nessu, eli myös surun hetkellä tuki on sitten läsnä. Muuten yritetään odottaa sinne nt-ultraan, jonka jälkeen kerrotaan vanhemmille jne.!

Tsemppiä kaikille ja aurinkoista alkavaa viikkoa!

En tiedä missä päin asut, mutta itse menen varhaisultraan yksityiseen neuvolaan Helsingin Malmille. Käynti maksaa noin 70€, eli ei mikään mahdoton hinta. Haluan itse todellakin mennä, eka neuvolakäyntini olisi vasta ultraa seuraavalla viikolla. Tahdon sitä ennen varmistua, että alkio todella on olemassa. Uuden raskaustestin tekeminen ei olisi hyvä varmistus, koska myös äskettäin kesken mennyt tai tuulimunaraskaus voi antaa positiivisen tuloksen.

Vierailija
18/28 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea positiivisen testin tehneille ja toivotaan että raskaus menee hyvin:) itse synnytin aivan vuoden lopulla. Nauttikaa kun voitte vielä kunnes tulee raskauden pahimpia oireita.. kyljellä nukkumiset ja selkäsäryt ja turvotukset😁 (itsellä vaivaa vieläkin selkä ym).

Vierailija
19/28 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käytiin varhaisultrassa yksityisellä, hinta 92e. Kannattaa kilpailuttaa, hinnat voivat olla jopa 200e. PK-seudulla on edullisempaa, koska toimijoita on paljon. 

Siellä ihana 13mm ihmisen alku näkyi hyvinvoivana, oli upeaa nähdä pieni sydän hakkaavan kovaa :') Laskettu aika tällä hetkellä 10.10.2021.

Odotimme kaiken olevan kunnossa, mutta silti ultra helpotti. Gyne sanoi, että nyt kun olen jo 9 viikolla niin km todennäköisyys on laskenut jo todella pieneksi. 

Miten tässä malttaa reilua kolmea viikkoa odottaa nt ultraan?!?! Yhtä odotusta tämä raskaus, kirjaimellisesti :D

Vierailija
20/28 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisultraan ei muuten kannata mennä liian aikaisin. Olin sairaalassa kovien vatsakipujen vuoksi sisäultrassa viikolla 7, siellä näkyi ainoastaan alkion olevan kohdun sisällä, mutta sydämmen sykettä ei vielä näkynyt. Pientä sikiökaikua oli, mutta satavarmaa sydämensykettä ei näkynyt. Nyt tosiaan vk9 näkyi kaikki hyvin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan