Ystäväkseni itseään kutsuvalle tiedoksesi srv:
Yritin soittaa sinulle viime viikolla ilmeisesti väärään aikaan, ja et vastannut. Lähetit myöhemmin viestin, että soitellaan huomenna. Noh, niitä huomenia on kulunut jo monta vuorokautta tähän päivään mennessä, ja yritin soittaa sinulle ystäväni jo uudestaankin, mutta et vastannut.
Mitäpä edellä mainitun kaltaisesta toiminnasta voi päätellä?
Itse jos jotain lupaan kenelle tahansa, niin teen siten kuin olen luvannut.
Voiko tuollaista pitää enää luotettavana ystävänään?
Olisin ilmoittanut ystävälleni, että olen hakenut avioeron, mutta koska hän ei vastaa puhelimeen eikä soita minulle, niin kuulkoot sitten juoruna muualta joskus sitten. En nimittäin edes kerro tuollaiselle mukamas ystävälleni enää yhtään mitään jatkossa, sillä aito ja oikea ystävä ei toimi noin kuin mitä alussa kerroinkin.
Kommentit (6)
On muuten hyvä tapa päästä juoposta "ystävästä" kun alkaa arvostelemaan hänen alkoholin käyttöään.
Muuten tekevätkö jotkut masennuslääkkeet ihmisestä jotenkin sellaiseksi kuin kuulostaisi puheensa solkkaavan ikään kuin henkilö olisi ikään kuin pikkuisessa hutikassa?
Vierailija kirjoitti:
Muuten tekevätkö jotkut masennuslääkkeet ihmisestä jotenkin sellaiseksi kuin kuulostaisi puheensa solkkaavan ikään kuin henkilö olisi ikään kuin pikkuisessa hutikassa?
Rauhoittavat ja minulla myös adhd-lääkkeet kun vaikutus klo15 aikaan alkaa heikentyy
Muutenkin veikkaisin adhdta jos sählää ja unohtelee lupaamansa. Minultakin on näiden piirteiden/oireiden takia ystäviä lähtenyt, se on masentavaa mutta toisaalta myös vahva itsemyötätunto pitää elämässä kii, pakko jaksaa yksin sitten jos toiset ei ymmärrä/välitä.
Mun yksi ystävistäni on mennyt jotenkin sekaisin tästä Koronaviruksen aiheuttamasta ajanjaksosta. Ystäväni ei oikein muusta osaa jutellakaan kuin koronasta, ja jo ennen koronaa hän pelkäsi oireittensa puolesta olevan itsellään jopa jonkin kuolettavan taudin. Miten ystävänä pystyy lohduttamaan luulotautista, josta lääkäri ei kuitenkaan ole mitään vikoja löytänyt?
Jatkaen vielä aloitukseen sen verran, että jotenkin ymmärtäisin ystäväni toimintaa, jos ja kun hänellä olisi: a) Iso liuta alaikäisiä lapsia eli perhe. b) Vaativa ja arvostettu aikaansa vievä ansiotyö (ylitöitä). c) Omaishoitajan tehtäviä oman työnsä, perheensä ja kodin hoitamisensa ohella. d) Paljon sitovia ja vapaa-aikaansa kuluttavia harrastuksia, joiden puitteissa ei voi edes puhelimitse olla yhteyksissä ystäväänsä useammin. e) Sellainen sairaus, joka oireineen estäisi puhumisen aika-ajoin.
Sen sijaan muutamat kerrat soittaessaan minulle ja jutellessamme noin kolmisenkin tuntia niitä näitä viime vuoden aikana tämä samainen ystävä on ollut ilmiselkeästi humaltuneen oloinen, ja lasi kilissyt taustalla. Nyt Korona-aikaan ovat edellä mainitun kaltaiset puhelut ystävältäni olleet lisääntymään päin eli ihan oikeasti olen ollut hiukan huolissani ystäväni alkoholin käytöstä, vaikka omapa on asiansa, mutta ihan arki-iltoina ja seuraavana päivänä työhön meno.