Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko introvertin ja ekstrovertin ystävyys onnistua?

Vierailija
10.11.2013 |

-

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi.

Mä esim. olen sillä tavalla introvertti, että ryhmätilanteissa olen aika hiljainen. En myöskään ole sellainen, jolle kerääntyy koko ajan uusia ystäviä kaikenlaisista ihmisistä. Kuitenkin parhaista ystävistäni varmaan puolet on sosiaalisia ekstrovertteja, muutun itsekin heidän seurassaan puheliaaksi ja ekstrovertimmaksi kuin mitä keskimäärin olen.

Introverttiushan ei (kai?) tarkoita sitä, että olisi aina jotenkin hiljaa ja sulkeutunut vaan sitä, että ei ole niin sellainen "yleissosiaalinen". Introverttikin voi olla niiden tiettyjen läheisten ihmisten kanssa kyllä sosiaalinen, puhelias jne.

Vierailija
2/11 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta heidän tulee ymmärtää toisiaan. Parhaassa tapauksessa vastakohdat täydentävät toisiaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, koska introvertti voi olla kahdenkeskisessä seurassa hyvin puhelias ja energinen.

Vierailija
4/11 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi oikein hyvin. Olen uomattavasti ekstrovertimpi kuin introvertti ystäväni. Meitä yhdistää samanlaiset kiinnostuksen kohteet harrastuksista ammattiin ja monet muut asiat. Muiden ystävien kohdalla en ole edes ajatellut asiaa, mutta tämän yhden kohdalla kyllä.

Vierailija
5/11 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen introvertti ja tulen keskimäärin huomattavasti paremmin toimeen ekstroverttien kuin introverttien kanssa. Tietysti riippuu ihmisestäkin paljon, sellainen maanisen sosiaalinen ihminen joka hölöttää _koko_ ajan ja on jotenkin pinnallisen ja ilkeän oloinen ei ole minun mieleeni. Mutta yleisesti ottaen reippaat ja kohtuullisen puheliaat ihminen on mulle hyvää seuraa, koska todella muutun itsekin aktiivisemmaksi ja sosiaalisemmaksi sellaisessa seurassa.

Sen sijaan toisten introverttien kanssa voi olla aika vaikeaakin olla. Jotenkin kai automaattisesti oletetaan, että hiljaiset ja ei-ulospäinsuuntautuneet ihmiset viihtyvät yhdessä, mutta en mä ainakaan itse kauhean hyvin viihdy. Tylsistyn toisen sisäänpäinkääntyneen seurassa, enkä itsekään ole niin valovoimainen persoona että jaksaisin sitten kannatella jotain toivottoman ujoa tapausta.

Harmi vaan, että joskus ekstroverteillä on niin paljon mukavaa menoa ja tekemistä ja ihmisiä ympärillä, että se introvertti kaveri unohtuu. Samoin kouluaikoina mulla oli kavereina vain toisia ujoja ja hiljaisia, ekstrovertit olivat kaikki keskenään. Vasta aikuisena olen tutustunut ekstrovertteihin ihmisiin.

Vierailija
6/11 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hyvä, vähitellen olen tämän oivaltanut miesystäväni kanssa. Mutta vuosia siihen meni ;)

t. ekstrovertti

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 00:27"]

Voi, mikäli ekstrovertti ymmärtää jättää introvertin välillä rauhaan - pitkiksikin ajoiksi. Jos ei, niin introvertilta palaa hermot ennemmin tai myöhemmin.

[/quote]

Vierailija
7/11 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Introverttejä ja ekstroverttejä on hyvin erilaisia. Yksi parhaista ystävistäni on äärimmäisen ekstrovertti ja itse olen pikemminkin introvertti. Tuo ekstrovertti ihminen on kuitenkin sydämellinen. Hän ei ole itsekäs.

Vierailija
8/11 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 00:19"]

Voi. Introverttejä ja ekstroverttejä on hyvin erilaisia. Yksi parhaista ystävistäni on äärimmäisen ekstrovertti ja itse olen pikemminkin introvertti. Tuo ekstrovertti ihminen on kuitenkin sydämellinen. Hän ei ole itsekäs.

[/quote]

Millainen on ekstrovertti? Tätä olen nyt hiljan alkanut ihmetellä, kun suomalaiset tuntuvat kaikki olevan niin introverttejä, hyvä kun oman perheen kesken jotakin juttelevat.

Vierailija
9/11 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi? Vaatii toki introvertiltä monesti paljon sen ekstrovertin ymmärtämistä: ekstrovertit kun eivät pahemmin aina loista kohteliaisuudessa...

Vierailija
10/11 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mikäli ekstrovertti ymmärtää jättää introvertin välillä rauhaan - pitkiksikin ajoiksi. Jos ei, niin introvertilta palaa hermot ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
11/11 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti. Esimieheni (nainen) on ekstrovertti äärimmäisestä päästä, ja hänen paras kaveri (nainen) on introvertti manageri samassa yrityksessä.