Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielenterveysongelmaisten omaiset miten jaksatte?

Vierailija
05.12.2013 |

Kun aina vaan tarvitaan apua, taloudellista, henkistä, milloin mitäkin. Ei voida käydä töissä, kun on pää niin sekaisin. Minimaalisia tuloja ei osata käyttää järkevästi, päihteisiin menee rahaa, ja oletus on että muilta saa sitten lisää kun omat rahat loppuu. Apua kyllä osataan pyytää, mutta vastapalveluksia on turha odottaa koskaan. Vuodesta toiseen sama jatkuu. Miten jaksatte?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukku?

Vierailija
2/13 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskimpa kukaan sitä on valinnut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olisi niin varma. Se tuntuu olevan kovin helppoa vedota sairauteen. [quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 16:52"]

Tuskimpa kukaan sitä on valinnut

[/quote]

Vierailija
4/13 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Joskus on tervettä ottaa etäisyyttä.

Vierailija
5/13 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaat ihmiset ovat usein itsekkäitä. Eivät näe kuin itsensä ja oman sairautensa.

Vierailija
6/13 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 17:21"]

Sairaat ihmiset ovat usein itsekkäitä. Eivät näe kuin itsensä ja oman sairautensa.

[/quote]

Tai toisinpäin, itsekkäille ihmiselle sairaus on ihana tekosyy. Lopeta hyysääminen ja auttaminen ja käske ottamaan itseään niskasta kiinni. Kysy osaako laskea plus ja miinuslaskuja ja jos sanoo osaavansa niin sitten lopetat rahallisen avustamisen.

Vierailija
7/13 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen simppeli heidän kanssaan eli en anna rahaa (enkä muutakaan) lainaa, koska niitä ei saa takaisin. Vastaan puheluihin vain, kun jaksan itse kuunnella heidän outoja juttujaan. Päästän kylään tai käyn itse vain, kun oikeasti haluan. En mene heidän outoihin juttuihin mukan, käännän puheen neutraaleihin asioihin. Pidän huolta omasta jaksamisestani pitämällä reviirini ja hyväksyn heidän sairautensa (en pysty heitä parantamaan, vaikka haluaisin).

Vierailija
8/13 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta!

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 17:21"]

[/quote]

Tai toisinpäin, itsekkäille ihmiselle sairaus on ihana tekosyy. Lopeta hyysääminen ja auttaminen ja käske ottamaan itseään niskasta kiinni. Kysy osaako laskea plus ja miinuslaskuja ja jos sanoo osaavansa niin sitten lopetat rahallisen avustamisen.

[/quote]

Vierailija
9/13 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaiset mielenterveystyön tukena ry:stä voi saada tukea jos tuntuu hyvin raskaalta. Ja muutenkin. Vertaistuki on monelle tosi tärkeää.

Vierailija
10/13 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä vertaistuki vinkistä. En ole itse koskaan käynyt missään, mutta kuullut että sellaistakin on tarjolla. Onkohan pääkaupunkiseudulla kuinka usein tapaamisia ja missä? t.ap

Vierailija
11/13 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 21:48"]

Kiitos tästä vertaistuki vinkistä. En ole itse koskaan käynyt missään, mutta kuullut että sellaistakin on tarjolla. Onkohan pääkaupunkiseudulla kuinka usein tapaamisia ja missä? t.ap

[/quote]

http://www.otu.fi/cms/

Tuolla on paljon tietoa. Paljon näyttää olevan toimintaa. Luentoja, kursseja, ryhmiä jne. Mukaan varmaan pääsee kätevimmin jos ensin soittaa neuvontaan, siellä varmaankin osataan sitten kertoa minkälaisia juttuja on tarjolla.

http://www.otu.fi/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=55&Itemid=64&lang=fi

Vierailija
12/13 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/13 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukset eivät ole kuten ap kuvaili.

Olen väsynyt ja uupunut huolesta. Varpasillani olen koko ajan ja koitan tulkita lapseni vointia. Hyvistä päivistä en osaa nauttia. Raskasta on ja varmasti en luovuta.