Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Miehen ammatti kertoo elämän intohimosta" - miten?

Vierailija
16.09.2020 |

Ei ollut ensimmäinen kerta kun bongasin tämän väitteen.

Nyt selittäkääpä minulle että millä perusteella näin on?

Joku alkoi automekaanikoksi koska rakasti autoja. Toinen puusepäksi koska piti nikkaroinnista niin paljon että tekisi sitä vapaa-ajallakin vaikka ilmaiseksi. Ehkäpä kolmas on hieroja joka on kuluttanut valtavasti aikaa mielenkiintoisien uusien tai kenties perinteisten menetelmien tutkimiseen. Tai alkon myyjä joka on viiniharrastaja ja tietää aiheesta altavasti. Olkoon se viides vaikka muusikko jolle musiikki on intohimo, totta kai.

Puhumattakaan miehistä jotka valitsivat vähän kuormittavan ammatin voidakseen keskittyä intohimoisesti harrastuksiin tai vaikka vapaaehtoistoimintaan.

Mistä te tiedätte ammatin perusteella että esimerkiksi osastopäällikkö on "intohimoisempi"? Aika hemmetin moni tuntemani päällikkö on työhönsä kyllästynyt suorittaja joka valitsi ammatinsa vain koska siitä maksetaan hyvin.

Millä perusteella korkeampi sosioekonominen asema ja isompi palkka kertoo "intohimosta"? Onko "intohimo" ylipäätään synonyymi halulle kilpailla?

Selittäkääpä, kiitos.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intohimo saa kohdistua vain rahan haalimiseen ja kärräämiseen av-mammalle kulutettavaksi.

Vierailija
2/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei osaa lukea mitä naiset oikeasti tarkoittavat.

"Intohimolla" nainen tarkoittaa juurikin kunnianhimoa ja riskinottokykyä joilla mies hankkii enemmän vaikutusvaltaa ja resursseja jälkikasvulleen.

Naiset käyttävät tuota sanaa koska se kuulostaa kivemmalta ja vähemmän materialistiselta kuin asian sanominen suoraan.

Vastaavalla tavalla naiset yleensä puhuvat "elämän intohimosta", vaikka todellisuudessa sillä tarkoitetaan yksinomaan kunnianhimoa työelämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi tietää.

Sen verran usein tuon kuulee.

Ihmetyttää sekin että tuo tuntuu koskevan vain miehiä, vain miehellä pienipalkkainen ammati on yhtä kuin ei intohimoa elämään.

Vierailija
4/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lainaat sanojani, tee se edes oikein.

Kirjoitin näin:

"Ensinnäkin oleellista on että toinen on innostunut työstään. Se on ratkaisevan tärkeää. Se kertoo ylipäänsä elämän intohimosta."

Lue sitaatti niin monta kertaa kuin on tarpeen.

Ymmärrä lukemasi. Yritä edes.

Vierailija
5/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ammatin pitäisi olla mikään intohimo? Eikö se riitä että pyrkii tekemään työnsä hyvin?

Vierailija
6/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin näin:

"Ensinnäkin oleellista on että toinen on innostunut työstään. Se on ratkaisevan tärkeää. Se kertoo ylipäänsä elämän intohimosta."

Hassusti jätit sitaatista olennaisen osan pois. Tässäpä se:

"Kylläpä täällä nyt itsetunnottomat amikset vinkuu ja vonkuu.

Juuri siksi kysytään toiselta työstä, että sitä kautta lähtee hahmottumaan niin paljon."

Ja se kontekstihan oli että miksi Tinderissä kysytään mitä työtä toinen tekee.

Jotenkin tuosta syntyy semmoinen vaikutelma että yliopisto>AMK>amis, eli sosioekonominen järjestys? Ja että itse ammatti kertoo paljon heti.

Voi selventää mitä tarkoitit.

-ap

Vierailija
7/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin näin:

Aika stressaavaa jos pitää koko ajan olla hirveän intohimoinen....

Vierailija
8/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset panostaa ulkonäköönsä ja miehet rahaan. Jokainen voi poiketa tuosta kaavasta jos haluaa.

Vierailija
9/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin näin:

Aika stressaavaa jos pitää koko ajan olla hirveän intohimoinen....

Ei tietenkään ole pakko olla yhtään mitään.

Minähän kerroin mikä MINULLE on tärkeää

ihmisissä. Sinä voit etsiä aivan vapaasti omanlaistasi seuraa.

Niinhän kaikki tekevät, vai mitä.

Vierailija
10/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätsä naikkonen mitä mulle on elämässä intohimoa? Kun herään aamulla ilman stressiä eka juttu mitä teen on nauran. Sitten laitan espresson tippumaan kuppiin ja laitan vivaldin soimaan ja tanssin alasti yksiössäni.

Thats right. Ne on ne elämän pienet nautinnot missä intohimo mitataan. Rahalla ei ole mulle mitään muuta arvoa kuin että sillä saa ruokaa kaupasta. Mä mielummin menen ulos katsomaan kun pikkulintu istuu puunoksalla kuin että selaisin netistä jotain materiaa mitä ostaisin. Ei oo mun juttu se. Se ei tee mua onnelliseksi, ei rahan ajattelu tai töistä puhuminen. Mä elän jokaisessa henkäyksessä.

Vierailija
11/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin näin:

Juuri siksi kysytään toiselta työstä, että sitä kautta lähtee hahmottumaan niin paljon."

Jotenkin tuosta syntyy semmoinen vaikutelma että yliopisto>AMK>amis, eli sosioekonominen järjestys? Ja että itse ammatti kertoo paljon heti.

Tämä ei ole tieteellinen tutkielma eikä väitöstilaisuus. Mulle on myöskin samantekevää ymmärrätkö mua vai et.

Siksi sanonkin tämän vain kerran.

Tunnen monta ihmistä, joilla on ammattikoulupohja. He ovat valinneet alan, josta pitävät. Ihminen joka pitää työstään yleensä myös menestyy siinä.

Kiinnostavimpien tuntemieni ihmisten joukossa on kampaajia, kokkeja, puuseppä ja luonto-opas. Heistä kaikki eivät ole edes ylioppilaita.

Korkeakoulusta valmistuminen sinänsä kertoo määrätietoisuudesta ja uutteruudesta, molemmat asioita joita MINÄ arvostan ihmisissä. Harvempi jaksaa vääntää tutkinnon aiheesta joka ei kiinnosta yhtään.

Akateemisen ihmisen tunnistaa siitäkin, että hän kykenee lukemaan ja ymmärtämään tekstiä. Hän ei jää jankuttamaan, vaan pitää suunsa kiinni ja ajattelee.

Siinä on jälleen yksi piirre, jota MINÄ arvostan.

En jaksa olla tekemisissä tyhmien ihmisten kanssa, enkä missään tapauksessa jakaisi elämääni sellaisen kanssa.

- Comprendo?

Vierailija
12/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka intohimoa työhön olisi miten, niin kyllä se aikaa myöten laantuu. Tunsin olevani maailman onnellisin ihminen, kun pääsin opiskelemaan jo lapsesta toivomaani alaa. Ja voi sitä riemua, kun valmistuttuani, työttömyyden jälkeen pääsin oman alani töihin.

Vuosien saatossa into laantui. Sitten sain ylennyksen ja olin jälleen tarmoa täynnä, mutta alkoi siinäkin hommassa pikku hiljaa leipiintymään. Vaihdoin sitten tismalleen lopputyötäni hyödyntävään työhön hyvällä palkalla. Voisiko työelämässä parempaa tuuri käydä? 

Silti nyt, viiden vuoden jälkeen jäisin mielummin aamulla nukkumaan kuin lähtisin töihin. Vielä pitäisi kuitenkin 15 vuotta jatkaa ennen eläkeikää. Eikä sillä, että minä mitään realistisesti ajatellen parempaakaan hommaa voisin löytää. Ei minusta miksikään matkailuboggariksi ole kuitenkaan.

Vierailija
13/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin näin:

Tämä ei ole tieteellinen tutkielma eikä väitöstilaisuus. Mulle on myöskin samantekevää ymmärrätkö mua vai et.

Tunnen monta ihmistä, joilla on ammattikoulupohja. He ovat valinneet alan, josta pitävät. Ihminen joka pitää työstään yleensä myös menestyy siinä.

Kiinnostavimpien tuntemieni ihmisten joukossa on kampaajia, kokkeja, puuseppä ja luonto-opas. Heistä kaikki eivät ole edes ylioppilaita.

Korkeakoulusta valmistuminen sinänsä kertoo määrätietoisuudesta ja uutteruudesta, molemmat asioita joita MINÄ arvostan ihmisissä. Harvempi jaksaa vääntää tutkinnon aiheesta joka ei kiinnosta yhtään.

Akateemisen ihmisen tunnistaa siitäkin, että hän kykenee lukemaan ja ymmärtämään tekstiä. Hän ei jää jankuttamaan, vaan pitää suunsa kiinni ja ajattelee.

En jaksa olla tekemisissä tyhmien ihmisten kanssa, enkä missään tapauksessa jakaisi elämääni sellaisen kanssa.

- Comprendo?

Ja näin kirjoittaa akateeminen ihminen joka juuri yleisti keskustelijoiden olevan "vinkuvia ja vonkuvia itsetunnottomia amiksia"?

Jostain syystä tuo kirjoitus ei varsinaisesti synnyttänyt vaikutelmaa sivistyneestä akateemisesta ihmisestä joka kykenee rationaaliseen keskusteluun ilman perusteetonta yleistämistä tai nimelliseen koulutustasoon perustuvia stereotypioita.

Väittäisin peräti että sinä toimit hyvänä todisteena sille ettei akateemisuus todellakaan ole todiste keskustelutaidosta, sivistyneisyydestä, hyvistä tavoista tai edes kyvystä ymmärtää lukemaansa.

-ap, ei akateeminen, ei amk tai edes amis

Vierailija
14/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös miehen syntymäominaisuudet kertovat kunnianhimosta tai vastaavasta.

Montaa miestä on haukuttu netissä pienimunaiseksi luuseriksi, mutta ei isomunaiseksi luuseriksi. Tai pieneksi käppänäksi, jolla on itsetunto-ongelmia, mutta ei kömpelöksi köntykseksi. 

Vierailija
15/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Myös miehen syntymäominaisuudet kertovat kunnianhimosta tai vastaavasta.

Montaa miestä on haukuttu netissä pienimunaiseksi luuseriksi, mutta ei isomunaiseksi luuseriksi. Tai pieneksi käppänäksi, jolla on itsetunto-ongelmia, mutta ei kömpelöksi köntykseksi. 

Tämä on muuten totta.

Vierailija
16/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin näin:

- Comprendo?

Ohis mutta oon aina vihannu ihmisiä, jotka käyttää tällasia sanoja lopussa ja kaiken lisäks kirjottaa ne ihan päin ***tua. Nyt kysyit tossa selitykses lopuksi että Ymmärrän? Se ei auta sun argumenttia mitenkään eikä tee sun kommentista yhtään fiksumman olosta.

Vierailija
17/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä sen orkesterimuusikon, joka soittaa viulua oopperassa eikä osaa sanoa ammatinvalintaan muuta kuin vanhemmat pakotti viulutunneille. Ja hohhoijaa, miten hän lähtee hampaat irvessä töihin ja odottaa yt-neuvotteluita. Oma mies on duunariammatissa ja hän tykkää työstään. Minun ei tarvitse kuunnella valituksia pskasta työstä, pskasta palkasta, pskoista työkavereista tai pskoista työvälineistä, luojan kiitos.

Vierailija
18/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä sen orkesterimuusikon, joka soittaa viulua oopperassa eikä osaa sanoa ammatinvalintaan muuta kuin vanhemmat pakotti viulutunneille. Ja hohhoijaa, miten hän lähtee hampaat irvessä töihin ja odottaa yt-neuvotteluita. Oma mies on duunariammatissa ja hän tykkää työstään. Minun ei tarvitse kuunnella valituksia pskasta työstä, pskasta palkasta, pskoista työkavereista tai pskoista työvälineistä, luojan kiitos.

Tietysti monikin orkesterimuusikko on leipääntynyt työhönsä ja lähtee hampaat irvessä töihin, aivan kuten tasan jokaisessa muussakin ammattikunnassa. Ihme horinoita täällä.

Vierailija
19/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ammatin pitäisi olla mikään intohimo? Eikö se riitä että pyrkii tekemään työnsä hyvin?

No ei se vaan kaikille riitä. Onko uutta, että jotkut ovat vaan erilaisia kuin sinä? Kun ihmisillä on niin erilaisia kykyjä, toisilla on mahdollisuus valita ihan mikä ammatti tahansa. Tämä voi olla tavikselle käsittämätöntä.

Vierailija
20/24 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti monikin orkesterimuusikko on leipääntynyt työhönsä ja lähtee hampaat irvessä töihin, aivan kuten tasan jokaisessa muussakin ammattikunnassa. Ihme horinoita täällä.

Onko sulla autismi vai etkö ymmärrä eroa leipääntymisen ja intohimon välillä? Leipääntyneen ammattimuusikon intohimo voi silti olla musiikki, oli kuinka leipääntynyt tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi