Mun naapuri muistaa vielä sen kun Ståhlberg oli presidenttinä
Miettikääpä sitä.
Tosin muisto siitä ei ole hyvä, kun isoveli oli nauranut kun hän ei millään osannut sanoa "presidentti".
Kommentit (33)
Naapurisi on varmaan n. 100-vuotias? Ylikin? Ei voi ainakaan paljon alle olla.
Vierailija kirjoitti:
Naapurisi on varmaan n. 100-vuotias? Ylikin? Ei voi ainakaan paljon alle olla.
Lukemalla ketjun löydät vastauksen kysymykseesi. Ei tämä niin pitkä ketju ole, etteikö jaksaisi lukaista läpi ennen kommentointia.
Niin , runsaat sata vuotta vanha vois muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Allekin. Kyllä minäkin muistan tapahtumia ajalta, jolloin olin alle 5-vuotias. Joillain vanhuksilla on yllättävän kirkkaita muistikuvia lapsuudestaan. Sellaisistakin asioista, jotka voi todistaa tapahtuneiksi eli kyse ei ole ns. valemuistoista. Muutamia vuosia palvelutalossa työskennelleenä monta kertaa hämmästynyt, miten kirkkaasti jotkut asiat pysyvät mielessä, vaikka samalla esim. se, mikä päivä on menossa, ei pysy.
Mun naapurikin varmaan muistaa, eipä ole asiasta puhuttu, viimeksi kun nähtiin jutteli kylän ensimmäisestä autosta, jonka kyydissä oli ollut. Teräväpäinen mummo, jalat alkaneet vaivata viime vuosina, ikää 103v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan kun mun mummi kertoi Ståhlbergin olleen sen isoisä :-)
Niin, siis oliko hän?
Juu oli kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mun tuttava/kaveri on Stålhbergin lapsenlapsi. Terveisiä Kirkkonummen Veikkolasta :)
Se on sit se mun mummi :-D
Suomi ei oo kovin vanha juttu, meillä tosiaan elää täällä ihmisiä jotka eli jo samaan aikaan sen ihan ensimmäisen presidentin kanssa.
Eli on eläneet läpi joka ainoan presidentin kauden.
Mun mummo olisi ehkä voinut muistaa. Kuoli 2016 101-vuotiaana..
Minäpä muistan kaikki presidentit nimeltä, vaikka umpikännissä. Tykkäsin lukiossa historiasta ja kirjoituksia varten opettelin koko rimpsun, samoin virkakaudet vuosien tarkkuudella. Nyt osaan enää nimet, mutta sentään oikeassa järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei Sthålbergin peppureiäs mittää haisua ollu, jos voit kysyä?
Oli, oli - ihan varpilla oli! Stålle oli majavain jaloa sukua ja pepussansa tuoksui aito vanilja. Tiesitkö, että hän toimi muusana tähän Kanoottilauluun, joka teki Ismo Alangosta kuuluisan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allekin. Kyllä minäkin muistan tapahtumia ajalta, jolloin olin alle 5-vuotias. Joillain vanhuksilla on yllättävän kirkkaita muistikuvia lapsuudestaan. Sellaisistakin asioista, jotka voi todistaa tapahtuneiksi eli kyse ei ole ns. valemuistoista. Muutamia vuosia palvelutalossa työskennelleenä monta kertaa hämmästynyt, miten kirkkaasti jotkut asiat pysyvät mielessä, vaikka samalla esim. se, mikä päivä on menossa, ei pysy.
Harva kuitenkaan alle 5-vuotiaana on terävästi kärryillä päivänpolitikasta. Nykyisin voisi sentään nähdä presidentin telkkarissa, mutta tuolloin tuskin on paljon presidenteistä tavalliset lapset tienneet mitään.
Itselläni ainakaan ei ole kovin vahvoja politiikkamuistoja varhaisesta lapsuudesta.
Jos vain muisti pelaa normaalisti, varmasti muistaakin. Olihan hän Suomen itsenäistyessä jo 6-vuotias.