Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koiran omistajuuden muutos

Vierailija
09.11.2013 |

Miten koiran omistajuus vaihdetaan? Siis ne sirutiedot? Mun ja eksän koira on mun nimissä, mutta eksä ei luovuta koiraa minulle. Voinko hakea koiran vaikka poliisivoimin takaisin? Sanoin eksälle tekeväni niin jos pakotetaan, mutta väitti vaihtaneensa koiran nimiinsä. Voiko olla mahdollista?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on lain edessä tavaraa. Jos sulta on varastettu tavaraa joka on sinun ja olet sen maksanut, tee rikosilmoitus poliisille. Ehkä ex miettii uudestaan kun poliisista aletaan soitella ja selvittää että mistä on kyse.

Vierailija
2/5 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen lisää että ihan sama jos ex on jotenkin onnistunut väärin perustein vaihtamaan koiran omistajuuden, rikosilmoitus silti tulee kysymykseen, sitten selvitetään koiran oikea omistaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon!!! :)

Vierailija
4/5 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran omistajuus Kennelliittoon vaihdetaan niin, että tulostat Omakoira-palvelusta omistahailmoituksen johon uusi omistaja täydentää tietonsa ja  edellinen omistaja laittaa oman allekirjoituksensa. Tämä siis mikäli alunperin koiraa hankittaessa on Kennelliittoon omistaja merkitty. Ensimmäisen omistajan voi ilmoittaa joko rekisterikirjan mukana olevalla omistajailmoituksella tai OmaKoira-palvelussa valtuutusavainta (kirjaimia ja numeroita sisältävää koodia) käyttämällä. 

Vierailija
5/5 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti exäsi vain väittää tehneensä omistajamuutoksen... ellei tosiaan ole väärentänyt allekirjoitustasi ko. ilmoitukseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi