koiran omistajuuden muutos
Miten koiran omistajuus vaihdetaan? Siis ne sirutiedot? Mun ja eksän koira on mun nimissä, mutta eksä ei luovuta koiraa minulle. Voinko hakea koiran vaikka poliisivoimin takaisin? Sanoin eksälle tekeväni niin jos pakotetaan, mutta väitti vaihtaneensa koiran nimiinsä. Voiko olla mahdollista?
Kommentit (5)
Edellinen lisää että ihan sama jos ex on jotenkin onnistunut väärin perustein vaihtamaan koiran omistajuuden, rikosilmoitus silti tulee kysymykseen, sitten selvitetään koiran oikea omistaja.
Koiran omistajuus Kennelliittoon vaihdetaan niin, että tulostat Omakoira-palvelusta omistahailmoituksen johon uusi omistaja täydentää tietonsa ja edellinen omistaja laittaa oman allekirjoituksensa. Tämä siis mikäli alunperin koiraa hankittaessa on Kennelliittoon omistaja merkitty. Ensimmäisen omistajan voi ilmoittaa joko rekisterikirjan mukana olevalla omistajailmoituksella tai OmaKoira-palvelussa valtuutusavainta (kirjaimia ja numeroita sisältävää koodia) käyttämällä.
Todennäköisesti exäsi vain väittää tehneensä omistajamuutoksen... ellei tosiaan ole väärentänyt allekirjoitustasi ko. ilmoitukseen.
Koira on lain edessä tavaraa. Jos sulta on varastettu tavaraa joka on sinun ja olet sen maksanut, tee rikosilmoitus poliisille. Ehkä ex miettii uudestaan kun poliisista aletaan soitella ja selvittää että mistä on kyse.