Jordania: Millainen matkakohde? Suositteletko?
Kommentit (14)
Mitä tarkoittaa lämmintä? Kanarian tasoa? Aquabaan mietimme lähtöä...
Katso tilastoja, mutta varmasti tarkenee rannalla, jos sellainen 24 astetta auringossa riittää. Eilat on siinä ihan vieressä ja sielläkin rantalomaillaan tammikuussa. 2
Aqaba on hieno kohde. Ihmiset ovat erittäin ystävällisiä ja naisseurassakin saa liikkua yllättävän rauhassa. Jonkinverran rikollisuutta on kulkeutunut rajojen avauduttua Israelin puolelta, mutta Eilatiin verrattuna edelleen hyvin rauhallinen paikka.
Tammikuussa tuskin on helteitä, mutta ihan suomalainen kesä kuitenkin. Kannattaa ottaa hyvä hotelli jolla on oma ranta ja allas.
En suosittele! Aqabassa olimme eikä todellakaan tarvitse toiste mennä.
Palestiinalaiset esim. säilyttävät aseita ja taistelijat pitävät kouluja tukikohtinaan, sitten, kun Israel niihin iskee, niin saadaan maailmalle dramaattisia uutisia, kuinka taas tulitettiin viattomia lapsia... ja moniin menee ihan täydestä. Ei ihan kaikkiin kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 01:55"]
Nro 8:Kiitos nauruista :D, ihan hervotonta juttua.
[/quote]
Varmaan naurattaa, jos pitää siviilien tappamista huvittavana.
Olen käynyt perheen kanssa. En mene enää koskaan ikinä! Kävimme Ammanissa ja Aqabassa. Näistä jälkimmäinen oli parempi, mutta ei mikään ihana lomakohde sekään. Ainoa hieno juttu koko maassa oli Petra, sitä en kadu, että siellä kävimme. Aqapa on myös mahtava paikka sukeltamiseen jos siitä pitää.
Minua ei vain yhtään kiehtonut tuon maan kulttuuri. Ruoka oli pahaa ja siellä oli likaista jokapuolella. Naisten pukeutuminen myös kovin erilaista kuin täällä meillä. Varsinkin Ammanissa jouduin ihan herjauksen kohteeksi vaikka peitin polvet ja olkapäät aina. En yhtään tykännyt maasta, mutta en mitään kovin kummosia odottanutkaan.
Lämmin siellä kyllä oli, siis todella kuuma. Olimme syyskuussa.
6, oisko sulla jotain perusteluja tohon vai ihan lonkaltako heitit?
Mielestäni ihan loistava loma, erinomaista ruokaa (missään ei ole ollut niin tasaisen loistava laatu kaikissa ravintoloissa pienistä kebabpaikoista ravintoloihin) , rauhallista, ystävällisiä ihmisiä, tosiaan yksin naisena sai kulkea ihan rauhassa, ei tyrkytystä juuri lainkaan, kivaa ja eksoottista ostettavaa halvalla, tasokkaat hotellit, modernia mutta eksoottista (kalliita autoja ja kameleita samalla kadulla), tavallisia ihmisiä pikkukaupungissa ja myös rikkaita sheikkejä. Ihana punainen meri, ja mahtavia retkiä Petran muinaiseen kalliokaupunkiin ja vaikkapa Kuolleelle merelle.
Täydellinen lomapaikka, ja mä olen kuitenkin reissannut n. 30 maassa, Aasiasta Afrikkaan. Yhtään huonoa puolta en keksinyt.
Itse en mistään hinnasta menisi mihinkään turistihelvetti Eilatiin maahan, jossa suoritaan palestiinalaisten kansanmurhaa apartheid-hallituksen johdolla.
Kaupungit ovat lähekkäin, Eilat näkyy Aqabasta, ja olin todella tyytyväinen valintaani. On myös ainoa paikka, jossa kaikki suomalaiset, joita tapasi vaikka retkibussissa, olivat yhtä mieltä siitä, että mitään huonoa ei ole Aqabasta/Jordaniasta keksitty. Kaikki tykkäsivät.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 00:00"]
Itse en mistään hinnasta menisi mihinkään turistihelvetti Eilatiin maahan, jossa suoritaan palestiinalaisten kansanmurhaa apartheid-hallituksen johdolla.
[/quote]
Ja palestiinalaiset tekevät raketti-iskuja Israeliin siviilikohteisiin. Ovatpa erinäisiä lentokoneita ja laivojakin kaappailleet. Jordania on perustettu palestiinalaisille, mutta tietenkin heidän pitäisi nyt saada kaikki valmiina Israelista, joka on Lähi-idän ainoa demokratia ja jonka sivistystaso on ylivertainen.
Nro 8:Kiitos nauruista :D, ihan hervotonta juttua.
Ulkoministeriön ohjeet Jordaniaan matkustaville kannattaa lukea. http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=65939&culture=fi-FI
Eipä silti, yksi helluntailainen tuttu lähti Israeliin perheineen tarkoituksella juuri silloin, kun Saddam ampui sinne ohjuksiaan.
Lisää kokemuksia! Miten Aqabassa kannattaa pukeutua?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 00:00"]
6, oisko sulla jotain perusteluja tohon vai ihan lonkaltako heitit?
Mielestäni ihan loistava loma, erinomaista ruokaa (missään ei ole ollut niin tasaisen loistava laatu kaikissa ravintoloissa pienistä kebabpaikoista ravintoloihin) , rauhallista, ystävällisiä ihmisiä, tosiaan yksin naisena sai kulkea ihan rauhassa, ei tyrkytystä juuri lainkaan, kivaa ja eksoottista ostettavaa halvalla, tasokkaat hotellit, modernia mutta eksoottista (kalliita autoja ja kameleita samalla kadulla), tavallisia ihmisiä pikkukaupungissa ja myös rikkaita sheikkejä. Ihana punainen meri, ja mahtavia retkiä Petran muinaiseen kalliokaupunkiin ja vaikkapa Kuolleelle merelle.
Täydellinen lomapaikka, ja mä olen kuitenkin reissannut n. 30 maassa, Aasiasta Afrikkaan. Yhtään huonoa puolta en keksinyt.
Kaupungit ovat lähekkäin, Eilat näkyy Aqabasta, ja olin todella tyytyväinen valintaani. On myös ainoa paikka, jossa kaikki suomalaiset, joita tapasi vaikka retkibussissa, olivat yhtä mieltä siitä, että mitään huonoa ei ole Aqabasta/Jordaniasta keksitty. Kaikki tykkäsivät.
[/quote]
Ylläri, että muslimipatjakin avautui :D
Ihan mahtava kohde. Upeat nähtävyydet, ystävällisiä ihmisiä ja hyvää ruokaa. Tammikuussa on lämmintä vain rannikolla, muualla voi jopa sataa lunta.
Jos haluaa tasoa, niin kannattaa mennä Israeliin ja retkeillä sieltä Jordanian pääkohteisiin.