Auttakaa mua laittamaan vuokralle asunto!
Pikkukaupungissa 4h+k keskustan lähellä, rivari, pihaa on, kasvimaata jne. Vanha talo, suht nykyaikaisesti rempattu, taloyhtiössä sauna. Mitähän tuosta vois pyytää vuokraa ja mistä sen vuokralaisen löytäisi?
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 00:38"]Mitä välittäjä lystistä ottaa?[/quote]Kuukauden vuokran + alv, ja nämä kulut siirretään tietysti vuokraan.
Vuokran määrästä en osaa sanoa, mutta me ollaan aina laitettu paikallislehteen ilmoitus. Tyyliin: Annetaan vuokralle 4h+k keskustan läheisyydessä ja tämän perään puhelinnumero. Puhelimessa ollaan sitten annettu lisätietoja ja kyselty kaikkea ehdokkaalta. Sitten on parin lupaavimman kanssa käyty katsomassa asuntoa yhdessä ja yleensä olemme vielä soittaneet vanhoilla vuokranantajille, jotta kyseessä on varmasti ns. ok perhe/tyyppi.
Itse ole laittanut ilmoituksen vuokraovi.comiin. Se maksaa, ja toki ilmaisiakin netti-ilmoitustauluja on. Valittäjä maksaa kuitenkin enemmän, eivätkä tulokset ole yhtä hyviä. Haluan itse valita vuokralaisen, joka tajuaa minunkin olevan ihminen, eikä vain joku "kasvoton kapitalisti".
Vuokraan vaikuttaa tosi paljon, mikä pikkukaupunki on kyseessä. Hämeenlinnassa tuosta saisi noin1000euroa kuussa, tampereella 1200-1300€, ja luulenettä suurimmassa osssa pikkukaupunkeja se jäisi noin 800-900 euroon. Mutta paljon vaikuttaa se, millainen paikkakunta on kyseessä: onko kouluja, isoja virastoja, hyvin toimivia tehtaita, vai onko joku Kaskinen tai Kuusankoski, joista väki muuttaa pois kun töitäkään ei ole. vilkas paikkakunta nostaa vuokratasoa, 200 asukkaan kaupungissa et saa kuin 400€ vaikka se kuinka olisi vanhaa kulturellia ruutukaavaa...
Annat vuokraamisen välittäjän tehtäväksi.