Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loirit Hesarin kk-liitteessä

Vierailija
09.11.2013 |

Ei kyllä isä-Loiri kerännyt pisteitä jutulla. En halua olla isä, paras frendi vain... Sukulaiset on vittumaisia, voisin elää ilman lapsiani jne... Kuinka kyyninen voi ihmisestä tulla? Eh, rakkaimmat joululaulut olikin aika feikki projekti. Ei karisman häivääkään miehessä.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut tämän kyseisen pojan pari kertaa. Olemme olleet samassa seurueessa. Niin pelottava ja epämielllyttävä mies, että toisella kerralla poistuin suosiolla paikalta.

Vierailija
22/70 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 00:54"]

Höh. Itse ajattelin, että kerrankin joku uskaltaa tunnustaa suoraan että on paska vanhempi. On ollut huono isä, tiedostaa sen ja uskaltaa myöntää julkisesti.

Maailma on pullollaan paskoja isiä ja äitejä jotka eivät uskalka tunnustaa totuutta edes itselleen.

Vaikka täällä nyt tulkitaan että poika kokee olevansa ns. omaishoitaja niin kyllä esim. kommentti missä sanoo voivansa soittaa isälle kännipuheluita missä ollaan heti samalla aaltopituudella todistaa muuta. 

[/quote]

Joo, mä ajattelin vähän samaa. Ja sen ulkonäkökommentin tulkitsin huumoriksi.

Vierailija
24/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on samanlainen kuin Loiri. Naistenmies, jota omat lapset ei kiinnostaneet pätkääkään. Joskus parikymmentä vuotta hylkäämisen jälkeen on kännissä tunnustanut ja itkenyt katumustaan, mutta eipä tuo ole käytöstä muuttanut. Ei kiinnosta edelleenkään, muuta kuin minä minä minä. Ei muista vieläkään ammattiani, hyvä jos lasteni nimet muistaa. Omia asioitaan jaksaa kyllä tilittää.

Tietyllä tavalla se lohdutti, kun isä myönsi olevansa paska isä. Se tekee hänestä inhimillisen, ja voin jotenkin ymmärtää hänen kärsimystään. Hänen käytös vituttaa vähemmän, kuin äitini, joka myös oli paska vanhempi, mutta toisin kuin isäni, on itse sitä mieltä, että on ollut erinomainen vanhempi, ja itkee nyt lasten kiittämättömyyttä, kun ei jakseta olla lämpimästi tekemisissä joka päivä.

En osaa muuta kuin sääliä Loiria. Ymmärtää en jaksa, oman vastuun välttely ja isyyden kieltäminen ei tee kenellekään kunniaa. Ei se poista tekemättä jättämistä, vaikka sen paskaksi teoksi myöntää. Huolenpidotta jäämistä ei mikään voi korvata lapsille.

Vierailija
25/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munki mielestä jutussa oli paljon sarkasmia, jota sitten tulkitaan niin kovin kirjaimellisesti. Molemmat tuovat esille sen, että ovat tyytyväisiä nykyväleihin, eikö se riitä?

Tiedän useita vanhempia, jotka ei ole kovinkaan kiinnostuneita lapsistaan ja viihtyvät paremmin esim. työkuvioissa tai omien juttujen parissa. Vanhemmuus ei aina tarkoita sitä, että oikeasti haluaisi jakaa elämänsä lastensa kanssa. 

Vierailija
26/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän tuota paskuuden rehellistä tunnustamista hyvänä eleenä. Mun miehen isä on sieltä paskimmasta päästä (ja ihmisenä kaiken lisäksi todella rasittava) ja hän lähinnä syyllistää lapsiaan (4 kpl) siitä, etteivät nämä ole tekemisissä hänen kanssaan. Mieheni on eniten tekemisissä (tapaamisia n. kerran vuodessa, joulukortti), toiseksi nuorin lapsi ilmeisesti satunnaisesti ja kaksi nuorinta eivät ollenkaan. Aina ukko jaksaa valittaa asiasta. Koskaan ei tule varmaankaan miettineeksi, mikä voisi olla syy heidän käytökseensä.

Vierailija
27/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 10:00"]

Munki mielestä jutussa oli paljon sarkasmia, jota sitten tulkitaan niin kovin kirjaimellisesti. Molemmat tuovat esille sen, että ovat tyytyväisiä nykyväleihin, eikö se riitä?

Tiedän useita vanhempia, jotka ei ole kovinkaan kiinnostuneita lapsistaan ja viihtyvät paremmin esim. työkuvioissa tai omien juttujen parissa. Vanhemmuus ei aina tarkoita sitä, että oikeasti haluaisi jakaa elämänsä lastensa kanssa. 

[/quote]

Tuohan todella traagista. Miksi ryhtyä vanhemmaksi, jos heistä "ei olla kovinkaan kiinnostuneita ja viihdytään paremmin työkuvioissa"? On hirvittävää, jos vanhempi ei "oikeasti halua jakaa elämäänsä lastensa kanssa". Minä olen tuollaisten vanhempien lapsi, ja kyllä on traumoja jäänyt ja sielua vieläkin kirveltää, vaikka olenkin tekemisissä molempien vanhempieni kanssa edelleen.

T: 24

Vierailija
28/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä Loiri vaikuttaa persoonallisuushäiriöiseltä ja/tai kaksisuuntaiselta. Ei mikään unelmamies pidemmän päälle, ainakaan ilman lääkitystä... Mutta tämä on vain arvelua.

Vierailija
29/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 jatkaa 27:lle

En tarkoittanut, että se olisi hyvä asia. Valitettavasti se vain usein menee niin. Olen itsekin tällaisten lapsi.

Yritän itse olla jotain muuta omille lapsilleni, mutta tunnistan varsinkin isäni piirteet itsessäni. Aivan kuten Joonaskin tuossa jutussa. 

Tykkään vetäytyä omiin ajatuksiini, voin aivan hyvin olla erossa perheestäni, koska minulla on mielekästä tekemistä, joka ei liity lapsiin tai perheeseen. Olenko siis huono vanhempi?

Vierailija
30/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

29, jos huolehdit perheestäsi, niin tottakai sinulla saa olla omaakin, mieluisaa tekemistä eikä se keneltäkään ole pois, jos et silloin kaipaa perhettäsi. Mutta jos perheesi etenkin lapsesi, jää jotakin tärkeää suuresti vaille siksi että sinua kiinostavat muut asiat enemmän, silloin on kyse siitä, että toistat omaa lapsuustraumaasi.T. 24&27

Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
31/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 23:38"]

Ylläoleva on Joonas Loirin kertomaa. Ekassa kappaleessa Vesku kehuu naisillaan, että hänen 96 vuotiaana kuollut äitinsä sanoi, ettei halua nähdä enää yhtään uutta tyttöystävää, että tämän poikansa Joonaksen kanssa hän "joskus vertailee ja laskee aikakauslehdistä pisteitä, mutta Joonas jo melkein voittaa, koska hänen entiset hoitonsa ovat jo kuolleet". Tuntuu Veskulla olevan toi painotus elämässä pyörivän naisten ympärillä, ja myös suhde omiin lapsiin liittyy rehentelyyn naisista. Kehuu myös ulkonäköään, siteeraa sitä oli kuin nuori Loiri-biisin sanoitusta, ja tässä sitten poika kertoo" isästään " rehelllisesti. Loirilla aika vähän kerrottavaa lapsestaan, minäminäminä on enemmän esillä.

[/quote]

En ole koskaan ymmäränyt Loirin vetovoimaa naisiin, minusta hän on aina ollut lievästi sanottuna vastenmielisen näköinen.

Ehkä se on se kuuluisuus ja myöhäisemmällä iällä raha?

Vierailija
32/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko totta Loiri luulee olleensa joskus hyvännäköinen? Ja että Joonas on rumempi kuin hän? Kuinka sokea voi ihminen itserakkaudessaan olla. Vesku ei pääse lähellekään Joonaksen tasoa, ei nuorena eikä vanhana. Jos on ollut menestystä naismaailmassa, se johtuu ihan muista asioista kuin ulkonäöstä.

Vierailija
33/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suyrur

Vierailija
35/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta isä-Loiri vaikuttaa vakavalta ADD-tapaukselta. Myös tuo että vanhemmiten viihtyy vain omassa seurassaan sopii hyvin kuvaan. Kannattaisi todella vaikka viellä vanhoilla päivillä mennä lääkäriin.

Vierailija
36/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 16:27"]Minusta isä-Loiri vaikuttaa vakavalta ADD-tapaukselta. Myös tuo että vanhemmiten viihtyy vain omassa seurassaan sopii hyvin kuvaan. Kannattaisi todella vaikka viellä vanhoilla päivillä mennä lääkäriin.[/quote]

Ihan ot - mitä pahaa on, että joku viihtyy hyvin yksin? Itsekin viihdyn, enkä ole add

Vierailija
37/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 10:17"]

Isä Loiri vaikuttaa persoonallisuushäiriöiseltä ja/tai kaksisuuntaiselta. Ei mikään unelmamies pidemmän päälle, ainakaan ilman lääkitystä... Mutta tämä on vain arvelua.

[/quote] Näin varmaan on, narsistinen p...a. Vahva seksuaalivietti, jonka mukaan mies on kiitänyt sylistä toiseen. Eipä sellainen mies ( tai nainen ) osaa lasten tarpeita huomioida. Ei osaa eläytyä lapsen maailmaan, kun on varmaan samalla tavalla laiminlyöty omassa lapsuudessaan.

Vierailija
38/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 10:28"]

En tarkoittanut, että se olisi hyvä asia. Valitettavasti se vain usein menee niin. Olen itsekin tällaisten lapsi.

Yritän itse olla jotain muuta omille lapsilleni, mutta tunnistan varsinkin isäni piirteet itsessäni. Aivan kuten Joonaskin tuossa jutussa. 

Tykkään vetäytyä omiin ajatuksiini, voin aivan hyvin olla erossa perheestäni, koska minulla on mielekästä tekemistä, joka ei liity lapsiin tai perheeseen. Olenko siis huono vanhempi?

[/quote]

Oletko huono vanhempi? Siihen ei osaa vastata muut kuin sinun lapsesi. Hehän sen määrittelijöitä ovat eikä ulkopuoliset.

Vierailija
39/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oletko huono vanhempi? Siihen ei osaa vastata muut kuin sinun lapsesi. Hehän sen määrittelijöitä ovat eikä ulkopuoliset.

Vierailija
40/70 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 20:32"]

[/quote]

[/quote]Ja sen määrittelyn pystyy tekemään vasta myöhemmin, ei pieni lapsi osaa sellaista kaivata, mitä ei ole olemassakaan. Jos vanhempi vetäytyy paljon omiin ajatuksiinsa ( tai vetäytyy nettiin, selaa koko ajan facebookkia ) hän ei ole silloin lapsen saatavilla. Tämä Joonas Loirihan kertoi, että aika ennen vanhempien eroa oli onnellista, joten ilmeisesti isä-Vesku on silloin ollut läsnä perheessä. Joonashan koki avioeron jälkeen tulleensa isän hylkäämäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan