Apua! Mies loikkii ja vaatii koko ajan minulta huomiota!
Olen kolmen lapsen kotiäiti. Lapset ovat sellaisia kuin lapset ovat, tiedättehän, äiti kato sitä ja äiti tuu auttaan tätä. Kestän sen hyvin.
Kun mies tulee töistä kotiin meinaan tulla hulluksi. Kun saan lapset illalla kylpyyn ja on hetken hiljaista, otan vaikka lehden käteen ja koitan vähän lukea niin mies aloittaa shown. Hän hyppelee ja loikkii mun edessä, tekee kaikenlaisia temppuja. Ihan ku viisivuotias joka kaipaa huomiota äidiltä. Tai laittaa musan kovalle ja hoilottaa täysillä (ei osaa yhtään laulaa). Tai tekee jotain ihme naamoja joille mun pitäsi nauraa. Tai kertoo vitsejä jotka ei yhtään naurata. Tai heittää jotain muuta juttua, joka ei tarkoita mitään, eikä myöskään naurata, mutta joka keskeyttää varmasti sen mitä oon tekemässä. Huutelee vaikka mun nimeä Minna hei! Minna! Mutta sitten ei oo mitään asiaa. Lapsista tää kaikki on välillä hauskaa, joskus hekään ei jaksa. Tää on ihan jatkuvaa siitä kun tulee töistä siihen asti kun menee nukkumaan. Yleensä tosin melutaso hiljenee siinä vaiheessa kun lapset menee nukkumaan.
Siis mitä tolle voi tehdä?? Tykkään puheliaista miehistä ja kuuntelen mielelläni jos kertoo päivästä tms. Siis juttelee. Huumorintajuakin mulla on. Mutta tota typerää loikkimista en kestä enkä sitä että miehellä on oikeus koko ajan keskeyttää kaikki mun tekeminen vaikka ei oo yhtään mitään asiaa. Kotiäidin elämä on yhtä keskeytystä muutenkin. Oon harkinnut jonkun iltapainotteisen harrastuksen alottamista ihan vaan että pääsisin jonnekin missä ei koko ajan väännellä naamaa.
Kommentit (25)
Oliko miehesi tuollainen jo ennen lapsia? Tuli mieleen, jos hän kokee jäävänsä nyt huomiostasi syrjään. Toinen juttu mitä mietin on se, minkä verran mies hoitaa lapsia työpäivänsä jälkeen? Voisiko tuota hassutteluenergiaa ja sisäistä lasta purkaa lasten kanssa leikkimällä tai ulkoilemalla?
Millainen suhde miehellä on äitiinsä? Jos hän ei ole saanut äidiltään tarpeeksi huomiota?
Miehelle ei varmaan paljoa huomiota heru jos teillä on kolme lasta. Ei se että vastaat sille jotain ole miehen huomioimista. Se on henkistä läsnäoloa, välittämistä ja arvostusta jota miehes tarvitsee.
Ei sitä varmasti hänen keinoillaan saa, mutta saa ainakin jotain reaktioita joita voi tunteiksi kutsua. Ehkä se auttaa häntä selviämään edes jotenkin tilanteessa, jossa tuntee olevansa täysin paitsiossa.
Veikkaanpa, että löytää hetken päästä naisen joka antaa hänelle sitä mitä ei saa kotoaaan. Niin siinä yleensä käy jos toinen puolisoista jää henkisesti yksin suhteessa. Siitähän nämä nykyajan erot pääasiassa johtuukin, yksin jäämisestä suhteessa, josta seuraa pettäminen.
Mun miehellä oli alkuaikoina pari aluksi hellyttävää, mutta lopulta erittäin rasittavaa tapaa. Loppuivat karjumalla, muu ei auttanut.
Mun huomion saa puhumalla, ei todellakaan millään sirkuspelleilyllä ja ärsyttämisellä.