Naurattaa, luokan kauniit ja menestyjät päätyivät kauppikseen ja oikikseen...
He pakertavat tulospaineissaan pitkiä päiviä pienellä palkalla ja elelevät pikku rivareissaan perheineen Volvon ja labbarin kanssa. Luokan hiljaiset ja epäsuositut koodari-nörttipojat taas ovat nyt IT-alan miljonäärejä kauniine vainoineen ja rahaa on yllin kyllin!
Kommentit (57)
20, niin minua odottaa työpaikka. 7
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 11:32"]
Olin luokalla yksi suosituista tytöistä, vähän villi ja seikkailunhaluinenkin. Kuitenkin hoidin kouluni kunnialla, enkä mennyt kaikkein typerimpiin kotkotuksiin mukaan.
Mikä minusta tuli: löysin itselleni it-nörtin jo parikymppisenä ja ajauduin puolivahingossa yliopistouralle. En ole missään nimessä urani suhteen niin kunnianhimoinen, että oikeasti koskaan proffaksi tms. pääsisin. Teen työni tunnollisesti, mutta panosta vapaa-aikaan. Sama periaate on miehellänikin. Tulemme siis taloudellisesti hyvin toimeen, mutta miljonääreiksi meistä ei ole. Pidämme aivan liian paljon isoista vuorista, suksista, pyöristä, vaelluskengistä, surffilaudoista ja kiipeilyvaljaista ;)
[/quote]
Te olette siis sitä porukkaa, jolle on 50 vuoden päästä äärimmäisen tärkeetä tuoda esiin joka paikassa, miten vietätte kaiken aikanne ulkomailla ja että olette rinteen vanhimpia laskettelijoita, kiipeilijöitä ja alamäkeenpyöräilijöitä.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 09:53"]
He pakertavat tulospaineissaan pitkiä päiviä pienellä palkalla ja elelevät pikku rivareissaan perheineen Volvon ja labbarin kanssa. Luokan hiljaiset ja epäsuositut koodari-nörttipojat taas ovat nyt IT-alan miljonäärejä kauniine vainoineen ja rahaa on yllin kyllin!
[/quote]
Sääli vaan, ettei kun ne suomalaiset IT-miljonäärit, formulakuskit ja NHL-kiekkoilijat ynnää yhteen, niin jokaiselle olisi noin 20 000 kaunista tyhjäntoimittajanaista. Onneksi on olemassa plan B eli lottoaminen. Odotellessa voi haaveilla Idolssista ja telkkarin yöchattijuontajan pestistä. Montako ANANAS-sanaa on ristikossa? Jutellaanko tästä 2 tuntia?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 13:07"]
[/quote]
Muutaman vuoden kuluttua mikään työpaikka ei ole ennallaan eikä sitä välttämättä enää edes ole.
Eikö olisi ihan sama ja paljon helpompaa nauttia vain siitä mitä ITSE on saanut elämässään aikaan ja mitä omistaa? Miksi miettiä mitä muilla on?
Hohhoijaa..mä olin se luokan 9,5 keskiarvo ja olen onnellinen keskituloinen kirjanpitäjä rivarineliössäni ja mummonmökissäni. Kolmen kersan yh:na. Että hohhoijaa vaan. Ei tyhjänpäiväisyydet kiinnosta.
Mä en usko hetkeäkään, ettäkö oikeasti rikkaat miljonäärit palstailisi tälläisellä palstalla. Varsinkaan kertomassa menestyksestään ja omaisuudestaan :D mut jatkakaa vaan.. unelmointia ;)
Minuakin naurattaa! Olen juristi ja nautin elämästäni ja työstäni kotoisassa kerrostalohuoneistossani tyttäreni ja marsun kanssa.
[/quote]
Ilmeisesti kaksikin...
No kyllä se odottaa tämän muutaman vuoden. Ja ainahan voin perustaa yrityksen/yrityksiä. 7
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 13:27"]
[/quote]
Muutaman vuoden kuluttua mikään työpaikka ei ole ennallaan eikä sitä välttämättä enää edes ole.
[/quote]
Näin. Markkinoilla on kasapäin ei-kotimutseja hakemassa haasteita..
t. OTK
Ite oon luokan tavistyttö, joka ei ole vieläkään valmistunut mistään, mutta töitä on aina löytyny ja onnellinenkin olen :D Se on kattokaas aina ihmisestä kiinni että mikä on kullekin tärkeintä ja mistä onni tulee.
It-alan miljoonat ja bisnes saattaa menettää arvonsa hyvinkin lyhyessä ajassa. Luulisin, että montaakaan nörttiä ei naurata ollenkaan kyseinen asia.
Ilmeisesti kuitekin joku on jäänyt hiertämään kouluajoissa, katkeruus ei kaunista ketään eikä tee aidosti onnelliseksi. Voi olla vaikka kuinka monta miljoonaa, ja silti tuntea merkityksettömyyttä ja huonommuutta. Raha toki auttaa, mutta ei poista omaa huonoa oloa. Lähtökohtaisesti itseensä tyytyväinen tuntee hyvää oloa vaikka elämän taloudelliset ehdot olisivat varsin keskinkertaiset, sellaiselle joka tuntee huonommuutta ei mikään raha ja asema riitä.
Niin, kummathan ovat onnellisempia?
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 00:00"]
Hirveä kohtalo!
[/quote]Kenellä?
En ymmärrä, mikä tuossa naurattaa, eikö tärkeintä ole että kaikki tekevät sitä minkä kokevat tärkeäksi ja mielekkääksi.
Kaikki eivät ole rahan perään, vaikka tiedän että se on joillekin ihmisille mahdoton ymmärtää. En tiedä minkälaisessa köyhyydessä nämä ihmiset ovat lapsuutensa eläneet, jotka luulevat että kaikkia kiinnostaa tietää toisten raha-asioita tai ylipäänsä raha olisi elämänarvo numero yksi.
Joillekin elämänarvo numero yksi on elää kunnolla, niin että tekee mahdollisimman vähän haittaa maapallolle tai muille.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 09:53"]
[/quote]
ja tytöt makaa kotona rastat päässä työttömänä ja ovat eläneet koko ikänsä yhteiskunnan rahoilla. Osa kävi suorittamassa jonkun turhan humanistisen tutkinnon, jolla pääsi suoraan kortistoon. Nyt on kuitenkin aikaa kirjoitella av-palstalle paskaa ja kannattaa mamutusta, etteivät tuntisi itseään koko maan paskasakiksi vaan, että olisi vieläkin turhempia ihmisiä kuin he itse ovat.