Naurattaa, luokan kauniit ja menestyjät päätyivät kauppikseen ja oikikseen...
He pakertavat tulospaineissaan pitkiä päiviä pienellä palkalla ja elelevät pikku rivareissaan perheineen Volvon ja labbarin kanssa. Luokan hiljaiset ja epäsuositut koodari-nörttipojat taas ovat nyt IT-alan miljonäärejä kauniine vainoineen ja rahaa on yllin kyllin!
Kommentit (57)
Entäs ne hiljaiset nörttitytöt - mitä niistä tuli? Ja niiden nörttipoikien kauniit vaimot, ovatko ne niitä luokan kauniita menestyjätyttöjä? Ja mikä sua oikeastaan naurattaa tässä?
Kuinka monella nörtillä on kaunis nainen? Tai ylipäätään nainen? Vielä harvinaisempaa tässä ryhmässä on miljonääriys, mutta dream on!
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 10:07"]
Kuinka monella nörtillä on kaunis nainen? Tai ylipäätään nainen? Vielä harvinaisempaa tässä ryhmässä on miljonääriys, mutta dream on!
[/quote]
Kauniit naiset tulevat miljoonien perässä.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 10:07"]
[/quote]
Kauniit naiset tulevat miljoonien perässä.
[/quote]Kukas huippumalli olikaan Linus Torvaldsin kanssa naimisissa? Entä Angry birds-tyyppien vaimot?
Itse asiassa minä olen se luokan kaunis menestyjä. Luin humanistisen tutkinnon, tahkosin rahaa yrittäjänä ja elän nyt it- miljonäärin kotirouvana.
Riippuu miten sen menetymisen elämässä määrittelee.
Minusta elämässä menetyminen tarkoittaa henkistä kehittymistä. Sitä, että ymmärtää ettei mitään statusta, rahaa, materiaa, titteliä voi viedä mennessään kun kuolee vaan mitä ihmisestä jää jälkeen on se miten hyvin hän muita kohteli, millainen lähimmäinen oli. Jos minua muistellaan hyvällä ja kaivaten kun aika jättää koen menetyneeni elämässäni.
Koulutus on muutakin kuin rahaa. Ja suuri osa ekonomeista ja juristeista pärjää kyllä Ok.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 10:30"]
Itse asiassa minä olen se luokan kaunis menestyjä. Luin humanistisen tutkinnon, tahkosin rahaa yrittäjänä ja elän nyt it- miljonäärin kotirouvana.
[/quote]
Onnea. Kotirouvana eläminen on kovin palkitsevaa. Ja muiltakin saa ihailevia katseita.
[/quote]
Onnea. Kotirouvana eläminen on kovin palkitsevaa. Ja muiltakin saa ihailevia katseita.
Täälläkin yksi luokan menestyjä, oikiksesta valmistunut. Pistin oman firman pystyyn, tienaan vuodessa niin paljon että vähän aikaa sitten oli nimeni lehdessä.. Mieheni on it alan tyyppejä mutta sattuneesta syystä hän jäi nyt kotiin lasten kanssa. Minä nautin työstäni ja kouluun mennessä tiesin kyllä minkälaista duunia, tykkään! Ja ei meillä rivaria, omakotitalo westendissä.
Ihanaa kun on siinä pisteessä elämässä että en tarvitse muiden hyväksyntää! Se saanko muiden ihailevia katseita on mulle ihan yhdentekevää. Olen toteuttanut unelmiani ja saavuttanut elämässä itselleni tärkeitä asioita. Jos jotain se naurattaa niin siitä vaan. Ilo on hyvä asia elämässä.
luokan menestyjä joka meni kauppikseen ja elelee tyytyväisenä rivarissa perheineen
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 11:03"]
[/quote]
[/quote]
Olin luokalla yksi suosituista tytöistä, vähän villi ja seikkailunhaluinenkin. Kuitenkin hoidin kouluni kunnialla, enkä mennyt kaikkein typerimpiin kotkotuksiin mukaan.
Mikä minusta tuli: löysin itselleni it-nörtin jo parikymppisenä ja ajauduin puolivahingossa yliopistouralle. En ole missään nimessä urani suhteen niin kunnianhimoinen, että oikeasti koskaan proffaksi tms. pääsisin. Teen työni tunnollisesti, mutta panosta vapaa-aikaan. Sama periaate on miehellänikin. Tulemme siis taloudellisesti hyvin toimeen, mutta miljonääreiksi meistä ei ole. Pidämme aivan liian paljon isoista vuorista, suksista, pyöristä, vaelluskengistä, surffilaudoista ja kiipeilyvaljaista ;)
Olen sen kauppakorkeaan menneen tylsimyksen tylsä kotirouva. Molemmet olimme tänä vuonne (kuten niin usein ennenkin) maakunnan 500 parhaiten tienaavan joukossa. Rivarissa emme ole asuneet ikinä.
IT-tyypit tekee töitä 24/7 ja silti saavat aikaan vain keskinkertaisia ohjelmistoja, joita korjataan ja korjataan kaikki viikonloput. Kauniit vaimonsa laskee kotona euroja ja odottaa lapsilisäpäivää.
Kauheen paska kohtalo, olla kaunis juristi! :D
Onkohan ap:lla ikinä ollut oikeesti paskaa myllyssä...
Ihanko ääneen naurat? Erikoisen ja jopa hiukan pelottavankin kuuloista...
No tämä kotirouvuus on ohimenevä vaihe. Nautin tästä nyt muutaman vuoden ja menen sitten taas takaisin uralle. Lapset ovat alakoulussa, joten haluan olla heidän kanssaan mahdollisimman paljon. Muiden mielipiteet eivät ole minua ikinä kiinnostaneeet. Minulla on hyvä itsetunto.
7
On ne it- miljonäärit kumminkin varmaan yhtä harvassa kuin lottomiljonääritkin.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 12:27"]
No tämä kotirouvuus on ohimenevä vaihe. Nautin tästä nyt muutaman vuoden ja menen sitten taas takaisin uralle. Lapset ovat alakoulussa, joten haluan olla heidän kanssaan mahdollisimman paljon. Muiden mielipiteet eivät ole minua ikinä kiinnostaneeet. Minulla on hyvä itsetunto.
7
[/quote]
Menet takaisin uralle? Itsetuntosi on kyllä kohdallaan, mutta kotirouvuuden jälkeen uralle meneminen ei ole itsestäänselvää. Ei työnantajien, eikä välttämättä oman itsensäkään kannalta...
Koko keskustelun sisältö sopii hyvin ap:n mustavalkoiseen, kärjistävään ja ihmisiä lokeroivaan aloitukseen. Jäi ainoastaan kiinnostamaan, kuka ap kokee itse olevansa näistä keksimistään karikatyyrihahmoista?
Ja samallako luulet, että raha on (ainoa) mittari onnelle?