korvausilmaventtiilin suodatin
Me asutaan VVO:n vuonna 1996 valmistuneessa kerrostaloasunnossa. Osaako joku sanoa, mistä saisi uusia korvausilmaventtiilien suodattimia, kun näyttävät olevan tosi likaisia joka huoneessa. Ilma ei kulje, kun suodattimet ovat niin tukossa. Myydäänkö niitä Prismassa, K-kaupassa, missä? Asukkaan pitää niitä puhdistella, riittääkö pelkkä vesipesu?
Kommentit (13)
Huoltomiehen hommia, ei kuulu asukkaalle.
Ne pitäisi puhdistaa väh.puolen vuoden välein.en mäkään tätä tiennyt, ja 5 vuotta oli samat suodattimet, ennen kuin älysin putsata.osa hapertui ihan käyttökelvottomiksi.pyysin uusia taloyhtiön huoltomileltä, ja lupas etsiä, jos sellaisia on.no ei oo mitään kuulunut, aikaa mennyt pari kuukautta.mistä niitä saa, kiinnostaisi muakin.ei ihme että on sisäilmaongelmia, kun näistä ei huolehdita yhtään.kuuluisi mielestäni se vaihtosuodattimien järjestäminen perushuoltotöihin.
Minkälaisesta venttiilistä on kysymys? Niitä kun on monenlaisia
Onko mahdollisesti sellainen 180x180 mm joka avautuu yläosasta keskellä olevaan ruuvia kääntäen?
Puhdistatteko te nämä säännöllisesti itse?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 09:38"]Huoltomiehen hommia, ei kuulu asukkaalle.
[/quote]
Ei muuten ole. Korvausilmaventtiin suodattimen vaihtaminen kuuluu asukkaalle.
Lumolla isännöitsijä sanoi,että kuuluu asukkaalle?
Vierailija kirjoitti:
No jospa pässi lukisit sen vuokrasopimuksesi. Ihan ite on huollettava sossutalossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jospa pässi lukisit sen vuokrasopimuksesi. Ihan ite on huollettava sossutalossakin.
En asu vuokralla, mutta itsellä on ollut joskus vuokralaisia. Tuskinpa jokaikistä huoltovastuu asiaa on vuokrasopimukseen eritelty. Muutenkin henkilökohtaisuuksiin meneminen on lapsellista.
http://biobe.fi/tuotteet/suodattimet.htm
Tuolta voi tilata. Tarkista mikä venttiilityyppi on ja mitkä mitat. Valitse sitten suodatintyyppi (valmiina on yleensä karkeauodatin).
Miten on? kirjoitti:
Lumolla isännöitsijä sanoi,että kuuluu asukkaalle?
Meillä Lumon isännöitsijä sanoi, että kuuluu huoltomiehelle. En ainakaan itse ala noita ostamaan..
Hei! Asun omistusasunnossa ja vaihdan suodattimet aina ikkunapesun yhteydessä. Olen ostanut rautakaupasta allergiasuodatinta levynä. Siitä voi leikata sopivat suikaleet suodattimeen. Tämän olen todennut edullisimmaksi ja parhaaksi tavaksi hoitaa sisäilma raikkaammaksi ja noki ja siitepölyt jää suodattimeen. Suodatinlevyä on saatavana esim. Tokmannilla edullisesti
ks linkki https://www.tokmanni.fi/ikkunasuodatin-160-x-95-cm-6416863399009.html
K-rauta ja muut rakennusalan liikkeet , LVI-alan liikkeet. Imuroi, pese vedellä ja Fairyllä rasvatahrat.