Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin Yle kerää rahaa Suomen lapsille?

Vierailija
09.11.2013 |

Nyt ne keräsi 3 miljoonaa kehitysmaihin!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kai sellaiseen ryhdy? 

Vierailija
2/9 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikkaan kerätään, tehdään ohjelmat verorahoilla. kyllävjoskus Suomeenkin saisi jotain kerätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tulee sata miinuspeukkua, mutta minä en anna rahaa keräyksiin, joissa rahat menevät kotimaan lapsiperheille. Tässä syyni

1) maksan tuloistani neljänneksen veroina ja välillisesti tietysti enemmänkin siihen, että meillä täällä hyvinvointiyhteiskunta pitää kansalaisista huolta. Myös niistä jotka eivät ole pieniä ja söpöjä enää.

2) kun kehitysmaiden keräyksissä mainitaan heimopäälliköt, myös Suomessa huono-osaiset lapset ovat useimmiten kurjien vanhempiensa armoilla. Vanhemmat eivät osaa käyttää rahaa, päihteet menevät lasten ohi tärkeysjärjestyksessä. Kipeästi vaikka huostaanottoa tarvitsevan lapsen tilannetta ei auta merkkihaalari, jonka äiti voi myydä huutiksessa saadakseen rahat rakennekynsiin

3) joo joo, on oikeasti köyhiä perheitä, ks. syy 1. Nykyisinkin maksetaan turhaan vaikka subjektiivisestä päivähoito-oikeudesta, rahat voisi suunnata järkevämmin. Ja milloin tulee sama oikeus vanhuksille?

4) suomalaisena minun on helppo auttaa suoraan, ilman välikäsiä ja kustannuksia vähävaraisia lapsiperheitä nimelläni tai anonyymisti. Näiden perheiden tilanteen tunnen itse, rahat menevät taatusti oikeille ihmisille

En muuten osallistunut nenäpäivään, lahjoitan Afrikkaan siinä vaiheessa kun joku alkaa kerätä rahaa ehkäisyvalistukseen, sterilisaatioihin yms. Annan aikaani ja rahaani suoraan auttamiseen ja toisaalta luonnonsuojeluun.

Vierailija
4/9 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän joka joulu on ollut "Ylen hyvä"-keräys, jolla on kerätty varoja kotimaan köyhille lapsiperheille.

Vierailija
5/9 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa saataisiin aikaan paljon, jos yhdessä kerättäisiin rahat. Mutta ulkomaille kyllä, Somaliaan!

Vierailija
6/9 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerätään suomen lapsille, artistit ei pääse matkailemaan jänniin kohteisiin ulkomailla.

Vierailija
7/9 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä joulumieli. Joka vuosi.

Vierailija
8/9 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen sossuttelijakin kuuluu maailman mittakaavassa rikkaimman 5% joukkoon. Olen ollut intiassa kuukausikaupalla ja on kyllä pakko sanoa, että suomalainen ei tiedä oikeasta köyhyydestä mitään. jos ihmiset ovat sairaita siellä, niin ne makaavat kadulla, niin kauan, että kuolevat. Kukaan ei hoida, jos ei ole rahaa. Tilille ei napsahda joka kuukausi jostain rahaa, millä voi ostaa ruokaa ja jos sitä ei satu olemaan, niin sitten ollaan syömättä. Suomessa maksetaan tukia ja yhteiskunnan palvelut ovat käytännössä ilmaisia.. Joo.. Todellakin autan ennemmin ihmisiä, jolla ei ole ollut edes lähtökohtaisia edellyksiä selviytyä aamusta iltaan. Jos suomessa elät vastaavanlaišssa  totaalisessa kurjuudessa (ei sellainen ole edes mahdollista) niin käykö koskaan mielessä, että olisit itse voinut tehdä jotain toisin? lapsi ei voi huonoille vanhemmilleen mitään, mutta oliko niitä pakko hankkia, jos on niin köyhää ja kurjaa? 

Vierailija
9/9 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sitten taida laittaa rahaa suomalaisiinkaan keräyksiin, koska ette muista niitä. Kyllä lastensairaalallekin on kerätty rahaa monin eri keinoin ja tahoin.