Onko ok jos mies tulee kännissä kotiin kun olet raskaana?
Kommentit (54)
No ei ole ongelma, jos ei nyt ihan yllättäen ole kännissä. Siis meinaan että jos on ollut juhlimassa tms niin saa tulla tietysti kännissä kotiin, mutta jos on vaikka lenkillä ja sieltä ilmestyisi kännissä niin ois aika huolestuttavaa. Puhumattakaan siitä, että jos ois isompien lasten kanssa jossain ja palaisi sieltä humalassa.
Ei kai sen tarvitse satunnaisista illanvietoista kieltäytyä vain siksi että mä en juo.
Mutta voin mä ihan rehellisesti sen tunnustaa, että helvetin ärsyttävältä se on tuntunut joka raskaudessa katsoa toista edes pikku hiprakassa. Miten se voikin niin ärsyttää? :D Kai sitä itsekin haluaisi kohtapuoliin jo vaikkapa tyttöjen kanssa iltaa istumaan. :)
Ja se haju... OMG. Raskauden yliaktivoima hajuaisti ei ole kiva tässä kohtaa. :D
Ei olisi ok. Jo alkoholin haju iljettää raskausaikana.
Seurustelin aikoinaan 5 vuotta keskieurooppalaisen miehen kanssa, jota en ikinä nähnyt kännissä. Se on kunnioitettavaa. Raskaana oleva nainen on tavallista herkempi, luonto valmistaa suojelemaan tulevaa lasta, siksi on ymmärrettävää että miehen tuleminen kotiin kännissä saattaa ärsyttää, koska kokee sen olevan vastuutonta suhteessa lapseen. Ymmärrän.
Jos käytös ei ole häiritsevää, niin on ok. Mieheni vaan tuppaa olemaan kännissä aika hermoja raastava noin muutenkin :D
Ei ole ok. En käsitä, miksi on juotava humalaan asti juuri raskausaikana. Minusta se kuvastaa melkoista ymmärtämättömyyttä. Myöhemmin ehtii juoda kyllä "kiinni" vaikka loppuelämän ajan, jos se on niin tärkeää.
Miksi ylipäätään pitää olla kännissä vai eikö uskalla olla selvinpäin. En kyllä ole muualla euroopassa nähnyt piuenten lasten vanhempien ylipäätään olevan sellaisessa kunnossa kun meillä monet menee, jotenkin kuvottavaa.
En muutenkaan pidä miehistä, jotka juovat humalaan asti. Toki saa illanvietossa drinkkejä ottaa tai ruoan kanssa viiniä, mutta känninen, aikuinen mies on jo nolo. Aikuisen miehen ja naisen pitäisi mielestäni jo tuntea rajansa.
Minusta lähinnä ymmärtämättömyyttä mieheltä.
1. On aina hyvä, että mies tulee kotiin.
2. Jos on ollut töissä ja tulee kännissä, niin ei ole ok. Mutta ei olisi, vaikka en olisi raskaanakaan.
3. Jos tulee autolla kotiin, niin ei ole ok. Mutta ei olisi, vaikka en olisi raskaanakaan.
4. Jos miehen kohdussa olisi yhteinen lapsemme, niin se ei todellakaan olisi ok. Mutta tiesin jo lapsena, että sikiöt kehittyvät naisten sisällä, joten olen kyllä osannut varautua siihen, että parisuhteessa se olen minä, joka lapsen kantaa ja muuttaa tarvittaessa elintapoja yhteistä lasta suojelevaksi jo odotusvaiheessa.
5. Jos on ollut juhlimassa, niin hitto sentään, saattaisin tulla itsekin kotiin kännissä, jos en olisi raskaana.
Eli yllättävä kännissä kotiin tulo ei ole koskaan ok, mutta minun raskauteni ei vaikuta miehen normaaliin juomiseen mitenkään. En seurustele alkoholistin kanssa ja hän on ennen raskauttakin ottanut silloin tällöin, miksi siis nyt pitäisi erityisesti rajoittaa.
Jos haju yököttäisi kamalasti, niin asiasta varmasti neuvoteltaisiin, missä mies nukkuu. Onneksi puutalossa hajut eivät jää huoneisiin "seisomaan" kuten kivitaloissa.
on ok. Miksi kummankin pitää sylkeä kuppin, kun toinen vaan on raskaana. Jotenkin hassua tämä tasa-arvo: kummankin pitää elää kieltäytyen, kun toisen pitää. Kummankin on kärsittävä raskausaikana.Tavallaan mammat rankaisee miehiään siitä, että ovat miehiä, eivätkä pysty kantamaan lasta sisällään. Minä rakastan miestäni niin paljon, että toiv on hänen olevan onnellinen, vaikka itse en olisikaan Miehen satunnainen humala ei ole minulta pois. Minä en ole yhtään vähemmän raskaana, vaikka hän kieltäytyisikin juhlista.
Ei koskaan OK. Jos tulisi kännissä kotiin, se ei kauan olisi miehen koti. Ulkoruokinta odottaisi janoista kulkijaa.
Jos kysymys on ylipäätään siitä, onko miehen ok humaltua raskausaikana niin mielestäni satunnaiset kerrat ovat ihan ok mutta kyllä jatkuvan viihteellä juoksemisen saa lopettaa viimeistään siinä vaiheessa kun aletaan lasta suunnitella ja täten raskausaikana siltäkin osin jo sopeutua uuteen elämänvaiheeseen. Eli en sietäisi viikoittaista ulkojuoksua ja juopumista, vaan valtaosa vapaailloista olisi kiva viettää muutoin. Satunnaiset harrastusporukan saunaillat, työpaikan virkistyspäivät ym sitten on ihan ok (nykytahti niissä kerran 1-2 kuukaudessa).
Tässähän ei puhuta mistään "rangaistuksista". Humala ei ole valtavan upea, tavoiteltava tila, josta luopuminen muutamaksi kymmeneksi viikoksi merkitsisi "rangaistusta". Jos sen niin kokee, on todella, todella paha ongelma.
Tässähän ei puhuta mistään "rangaistuksista". Humala ei ole valtavan upea, tavoiteltava tila, josta luopuminen muutamaksi kymmeneksi viikoksi merkitsisi "rangaistusta". Jos sen niin kokee, on todella, todella paha ongelma.
Jos kaveriporukan kanssa humalahakuinen iltojen viettäminen ulkona puolison raskausaikana on prioriteeteissa kärjessä ja/tai jos kotona asia aiheuttaa ahdistusta tai kännitörttöilyä, on kyseessä luultavasti aika nuori tai muuten epäkypsä isäkandidaatti.
Kännissä oleminen on niin naurettavan tyhmää, etten sellaisen miehen kanssa olisi edes lapsettomana. Enkä missään nimessä hankkiutuisi raskaaksi miehelle joka juo itsensä humalaan. Alkoholia saa käyttää, mutta sen verran ettei ole kännissä. Kännissä ihminen on aina tyhmä, ällöttävä ja vastenmielinen, enkä ole sellaisten kanssa tekemisissä jos ei ole aivan pakko. Ja onneksi ei ole.
Kyllä se on rangasitus, jos ei saa nauttia alkoholia esim.juhlissa, kun vaimo kieltää. Ei kai kukaan suvaitsisi sellaista miestä, joka kaiken aikaa olisi humalassa. Siinähän puhutaan alkoholismista. Mutta en näe syytä, miksei silloin tällöin voisi juoda itseään huppeliin, oli vaimo raskaana tai ei. Jos mies siis itse HALUAA. Parisuhde menee pieleen siinä, kun toista aletaan rajoittaa mitättömistä syistä ja toisen valinnanvapautta ei kunnioiteta. Tottakai kannattaa alunperin valita sellainen mies, jonka kanssa arvot kohtaa. Silloin ei tarvitse vääntää kättä erilaisten halujen ja tarpeiden kanssa.
t.14
Miksi olisi ongelma, ei kai se miehen känni sentään sikiötä vaurioita? Tsiisus teitä mammoja.