Uskaltaisitko juoda raskaana..
Blue nun-merkkistä alkoholitonta punaviiniä? Siitä on kuulemma poistettu alkoholi mutta saattaa sisältää 0,5% alkoholia, eli saman verran kuin esim. sima..
Kommentit (58)
Muistakaa että piimässäkin on alkoholia ykkösoluen verran!!!111
Lasillinen viiniä päivässä ei haittaa lasta,sanoi ulkomainen tutkimus.
Ja koko ihmiskunta selvisi keskiajasta tähän päivään. Silloin raskaana olevat joivat AINOASTAAN olutta ja viiniä, koska vesi oli epäpuhtaampaa ja vaarallisempaa...
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 12:58"]
Muistakaa että piimässäkin on alkoholia ykkösoluen verran!!!111
Lasillinen viiniä päivässä ei haittaa lasta,sanoi ulkomainen tutkimus.
Ja koko ihmiskunta selvisi keskiajasta tähän päivään. Silloin raskaana olevat joivat AINOASTAAN olutta ja viiniä, koska vesi oli epäpuhtaampaa ja vaarallisempaa...
[/quote]
Suosittelen lukemaan keskiajan lapsikuolleisuuden yleisyydestä.
Tässä enemmän nyt ihmettelen sitä, että miten ihmeessä se voi olla niin mahdotonta elää ilman alkoholia 9kk? Edes sitä viinilasillista.
http://m.iltalehti.fi/raskausjalapset/2013062117179621_rb.shtml
http://www.hs.fi/m/ulkomaat/a1305575828791
Esim siinä pari päinvastaista tutkimusta alkoholin "vaaroista".
Mutta onneksi joulu on pelastettu! Fazerilla on ongelmia liköörikonvehtien kanssa, eikä niitä tänä jouluna saa! Kerrankin joku ajatteli lapsia!
Minä asun 30 km Italian rajalta, tunnen sikäläisiä ihmisiä eli maa on varsin tuttu. En tiedä miksi Suomessa on sellainen käsitys, että Italiassa tai Keski-Euroopassa muutoin alkoholin juominen raskausaikana olisi jotenkin "sallittua". Ei nimittäin ole vaan siitä kehotetaan ehdottomasti pidättäytymään. Joten turha käyttää täkäläisiä kuvittelemianne tapoja tekosyynä juoda raskausaikana.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 13:06"]
Mutta onneksi joulu on pelastettu! Fazerilla on ongelmia liköörikonvehtien kanssa, eikä niitä tänä jouluna saa! Kerrankin joku ajatteli lapsia!
[/quote]
Kuule jos vaan käyttäisit sitä ehkäisyä, niin voisit dokailla ihan ilman tekosyitä. Kantani nyt vaan on se, että on todella julmaa, typerää ja itsekästä, sekä lastaan vihaavaa käytöstä riskeerata lapsen turvallisuus oman mielihyvän takia.
Kukaan kun ei näköjään pysty edes perustelemaan, että miksi se viinilasillinen on niin tärkeää, että menee jopa oman lapsen terveyden edelle.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 13:16"]
[/quote]
Kuule jos vaan käyttäisit sitä ehkäisyä, niin voisit dokailla ihan ilman tekosyitä. Kantani nyt vaan on se, että on todella julmaa, typerää ja itsekästä, sekä lastaan vihaavaa käytöstä riskeerata lapsen turvallisuus oman mielihyvän takia.
Kukaan kun ei näköjään pysty edes perustelemaan, että miksi se viinilasillinen on niin tärkeää, että menee jopa oman lapsen terveyden edelle.
[/quote]
Onneksi kaikkien muiden ei tarvitse elää sun mittapuusi mukaan, eikä perustella sulle mitään, Muori Kukkahattutäti :)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 13:21"]
[/quote]
[/quote]
Onneksi kaikkien muiden ei tarvitse elää sun mittapuusi mukaan, eikä perustella sulle mitään, Muori Kukkahattutäti :)
[/quote]
Käy vaan sääliksi näitä lapsia, jotka mahdollisesti joutuvat maksamaan sen hinnan.
Milloin tähän on tultu, että raskaana oleva voi pahoinpidellä vatsassa olevaa lasta ihan miten itse lystää, eikä kenelläkään ole mitään oikeutta sitä arvostella?
Viinanhimoiset raskaana olevat ovat säälittäviä. Aina hoetaan sitä yhtä punaviinilasia ruuan kruunaajana, ikään kuin se olisi hyväksyttävämpää kuin kaljapullo ilman mitään ruokaa.
Käyttäkää niitä viinejä ruuanlaitossa ja juokaa vaikka kivennäisvettä ruuan kanssa. Kun osaa kokata, ei sitä viiniä tarvita ruokajuomaksi. Miksi stressata itseään miettimällä, onko ja mikä määrä turvallista, kun ilmankin voi olla (tällä en nyt tarkoita ap:n alkoholitonta viiniä)?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 13:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Käy vaan sääliksi näitä lapsia, jotka mahdollisesti joutuvat maksamaan sen hinnan.
Milloin tähän on tultu, että raskaana oleva voi pahoinpidellä vatsassa olevaa lasta ihan miten itse lystää, eikä kenelläkään ole mitään oikeutta sitä arvostella?
[/quote]
Vaan kun kyse ei ole pahoinpitelystä, se on vain SUN mielipide. Toinen tutkimus sanoo että yhdestä lasista ei ole MITÄÄN HAITTAA. Mikä pahoinpitely se on, jos haittaa ei ole?
Mun mielestä hampurilaisen syöttäminen 10-vuotiaalle on PALJON pahempaa pahoinpitelyä kuin lasi alkoholia raskausaikana. En silti juokse suuna päänä asiasta huutamaan ja kukkahattutäteilemään, omathan ovat lapsensa.
"Mun mielestä hampurilaisen syöttäminen 10-vuotiaalle on PALJON pahempaa pahoinpitelyä kuin lasi alkoholia raskausaikana"
Tässähän varsinainen aivopieru. Miten hampurilaisen eli sämpylän, jauhelihapihvin ja lisukkeiden antaminen lapselle on pahoinpitelyä? Minun käsittääkseni kyseessä on ihan tavallinen ruoka, joka ravintosisällöltään vastaa monen kotikeittiön arkiaterioita.
Sinulle sen sijaan näyttää alkoholi olevan tärkeämpää ja jopa terveellisempää kuin ruoka. No, näitä ihmistyyppejähän Suomessa riittää.
En mä antaisi vastasyntyneen juoda pisaraakaan alkoholia, joten en käyttänyt sitä raskausaikanakaan. Aika samanlailla se varmaan imeytyy verenkiertoon, tulee se sitten napanuoran kautta tai suoraan kupista. Mun teki ihan pahaa ajatella, että sikiön pienen pieni maksa joutuu tekemään raivokkaasti töitä, jotta saa sen edes sen pienen alkoholimäärän poltettua pois.
Juokoon sitten itse sitä alkoholia, kun on sen ajankohta. Minä en ole totuttamassa hänen aivojaan siihen jo hänen kehittyessään kohdussa.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 13:38"]
"Mun mielestä hampurilaisen syöttäminen 10-vuotiaalle on PALJON pahempaa pahoinpitelyä kuin lasi alkoholia raskausaikana"
Tässähän varsinainen aivopieru. Miten hampurilaisen eli sämpylän, jauhelihapihvin ja lisukkeiden antaminen lapselle on pahoinpitelyä? Minun käsittääkseni kyseessä on ihan tavallinen ruoka, joka ravintosisällöltään vastaa monen kotikeittiön arkiaterioita.
Sinulle sen sijaan näyttää alkoholi olevan tärkeämpää ja jopa terveellisempää kuin ruoka. No, näitä ihmistyyppejähän Suomessa riittää.
[/quote]
Eli äitien tarvitsekaan vissiin tietää transrasvoista, lisäaineista, väriaineista, lisä-ja väriaineiden hormonivasteista, hormoneilla kasvatetun ruuan vaikutuksista lasten hormoneihin, suolan ja sokerin määrästä ruuassa, muunnettujen makeutusainriden ja aikuisiän diabeteksen yhteydestä lapsilla jne :)
Tärkeintä on että Äiti On Aina Selvinpäin (ja pakottaa isänkin vaikka siinä sivussa olemaan). Ruoka On Aina Hyvää Kun ÄITI Sen Antaa Lapsensa Eteen (ranut ja hampurilaiset isien antamana voi toki olla vähän huono juttu.)
Join silloin tällöin Radleria jossa siis 2,6% tai jotain. Samoin joitain muitakin alle 3% erikoisoluita. Ja siis yhden tölkin/pullon en litrakaupalla. Jokaisella on oma rajansa, minun oli tuossa. Enemmän kuin ap:n kysymä mutta vähemmän kuin viinilasillinen.
Itse ajattelin että jos tuosta saa kehityshäiriön, se voi tulla ihan hyvin muutenkin. Käytin pari kertaa myös Ketorinia olosuhteiden pakosta ja se on taas paljon pahempi kuin tuo mieto juoma.
Jos minä miehenä olisin raskaana, niin silloin menisi kyllä paljon viiniä, viinaa ja olutta. Voisin jopa aloittaa polttaa. :-)
Kyllä elämä onkin helppoa, kun ei tarvitse alkoholia muuhun kuin korkeintaan ruuanvalmistukseen :)
Ohiksena sanoisin, että en osaa sanoa kumpi olisi vahingollisempaa lapselle; raskausaikana lasillisen juova äiti, vai hysteerisesti asiasta keuhkoava vieras ihminen. Jälkimmäinen ainakin kasvattajana pelottavampi ajatus. Toivottavasti näillä keuhkoajilla ei ole lapsia.
Eniten suomalaisessa alkoholikeskustelussa ketuttaa ääripäiden kovaääninen huutaminen. Into-absolutistit saarnaa ja moralisoi ääni käheänä kuinka pahoja juojat (etenkin vanhemmat) ovat. "Ajatelkaa lapsia!11" Toinen ääripää onkin sitten se, että bileissä kritisoidaan kuskia joka on selvin päin. "Ota kato pari, voit jättää auton pihaan ja mennään taksilla."
Pari lasillista viiniä viikossa juovana kummatkin ääripäät ottavat pannuun. Tutkimusten valossa en juomisellani "pilaa lasteni elämää", mutta en myöskään näe mitään syytä heilua kännissä.
Ajattelen niin, että antaisinko alkoholia pienelle vauvalle. En tietenkään, joten en anna sitä syntymättömälle vauvallekaan. Ihan tarkoittamatta ihminen saa monenlaista ainetta ruuankin mukana. Miksipä siis ihan tarkoituksella sitä kuormaa lisäämään. Ei sitä pienen sikiön elimistöä kannatta rasittaa sellaisilla asioilla joita voi välttää.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 13:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vaan kun kyse ei ole pahoinpitelystä, se on vain SUN mielipide. Toinen tutkimus sanoo että yhdestä lasista ei ole MITÄÄN HAITTAA. Mikä pahoinpitely se on, jos haittaa ei ole?
Mun mielestä hampurilaisen syöttäminen 10-vuotiaalle on PALJON pahempaa pahoinpitelyä kuin lasi alkoholia raskausaikana. En silti juokse suuna päänä asiasta huutamaan ja kukkahattutäteilemään, omathan ovat lapsensa.
[/quote]
Annatko siis vauvallesikin viiniä, jos ei siitä ole haittaa?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 12:41"]
Raskaana ollessa pidättäytyisin kaikesta missä on vähänkin alkoholia, eipähän tarvitse jälkikäteen jossitella jos lapsella sattuisi olemaan jokin häiriö, johtuuko itsestä vai jostakin muusta.
[/quote]
Näinpä. Alkaa tämä "äidin oma asia" -asenne mennä jo liian pitkälle kun voidaan itsekkyydellä tuhota tulevan ihmisen elämä.
Vihaavatko nämä lapsiaan niin paljon? Jos lääkinnän ammattilaisetkin sanovat, ettei sitä rajaa tiedetä, niin kuinka itsekäs pitää olla ottaakseen silti riskin?