Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyspakkaus 2014, vieläkin kestovaippoja

Vierailija
08.11.2013 |

Eipä sitten Kela kuunnellut äitejä, kun kysyttiin turhinta tuotetta äp-pakkauksessa. Taas on väkisin tungettu kestot mukaan, vaikka niitä ei sinne haluttu.
Ei edes kaikki kestoja käyttävät halua niitä käyttää. Ekologisempaa on tehdä ne ite jämäkankaista yms kierrätysmateriaaleista eikä verottaa kalliilla vaipoilla pakkauksen sisältöä. Olen pettynyt.

Ja huom! Pakkaus kustannetaan verorahoilla, ei se meille ilmainen ole.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki 2014 hakemuksen jättäneet saavat uuden pakkauksen. Sisältöä ei ole julkistettu etukäteen koska kärttyset suomimammat on aiempina vuosina kätisseet kun toiset saa uuden ja toiset taas vanhan.. sisältöä ei enää julkisteta ennen kuin vanhat on jaettu ja uudet on jo jaossa.

Vierailija
22/53 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan se kamalaa jos saa väärän vuoden paketin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 20:56"]Niin onhan se kamalaa jos saa väärän vuoden paketin....

[/quote]

Vähintäänki katastrofi! Kyllähän sen nyt ymmärtää!

Vierailija
24/53 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:31"]

Aivan ihana tuo uusi toppapuku ♡ ja trendikuoseja muutenikin mukana paljon. I like!

[/quote]

Heh, niin varmaan. :D

Vierailija
25/53 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin kaikilla kolmella lapsella kestoja. Ne ei todellakaan ole turhia. Kaikki ei tietenkään ole kaikille tarpeellista.

Vierailija
26/53 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 21:39"]Musta taas se lorukirja on ihan turha. Lorut on typeriä, ruotsi ja saame turhia, kuvat on niin huonoja ettei niitä viitsi katsoa äiti eikä lapsi. Olis edes kauniita kuvia.

[/quote] valistaisitko minuakin miten äidinkieleni on ihan turha :) t. Saamelainen

Vierailija
27/53 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillain taas parempaa tekemistä kun valittaa äp sisällöstä....

Vierailija
28/53 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että ne juuri jolla ei ole rahaa tuhlailtavaksi, niin ei saisi mitään? Että kulkekoon alasti sossupummien lapset. kapitalismi kunniaan?!?!!

Vierailija
29/53 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihana uutinen, että pakkauksessa on kestovaippoja! Jokaisen vanhemman tulisi edes kokeilla niiden käyttöä! Vaipat ovat kamalan epäekologisia.

Vierailija
30/53 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes tiedä, minkä vuoden pakkaus tuo on jonka sain pari viikkoa sitten. Eikä edes kiinnosta se vuosiluku :D olen kiitollinen siitä, että Suomessa on äitiysavustus niin neuvolan, seulantaultrien, äitiyspakkausten yms osalta. Näin esikoista odottaessani pakkaus oli minulle hyvin mieluinen.

Jos ne vaatteet, vaipat ja härpäkkeet ovat jonkun mielestä rumia/turhia/you name it niin älkää ottako sitä pakkausta - sen voi valita myös rahana, menkää sillä ostamaan ne itselle mieluisat/kelpaavat jutut :)

Vierailija
31/53 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2014 pakkaus ei ole vielä ilmestynyt... Jaossa on vuoden 2012-2013 pakkaus.

Vierailija
32/53 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 21:46"]

Just mun yks kaveri joka saa ens vuonna vauvan, hihkas että "ihanaa, kestovaippoja!" Mutta hän onkin ulkomaalainen..olisiko aihetta iloita mielummin että meillä on tälläinen kiva systeemi? Anna vaikka jollekkin tutulle, kaverille jos sulla niitä on etkä ite kerta tarvii..

[/quote]

Minusta on järkevää käyttää ekologisia tuotteita. On myös erittäin ala-arvoista heitellä typeriä kommentteja "mitäs lapset käyttää tmv." Sellaiset kommentit osoittavat, että kirjoittaja on kyllä äiti, mutta onko kypsä äidiksi ja aikuiseksi.[

Vierailija
33/53 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä niitä, jotka jättävät vaipat käyttämättä. Vaikka ei edes muuten kestoilisi, niin voihan niitä kotioloissa käyttää, jos kerran saa. Säästöä se on pienikin säästö. Ja aina joku vaippa pois kaatopaikoilta. Itse olen paljon ostanut näitä äp vaippoja. Hyviä ovat.

Vierailija
34/53 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, että kestoja on mukana. Lähes kaikesta äitiyspakkaustavarasta  on tuntunut tulevan lähes ydinjätettä siis jos kirppishintoja ajattelee, musta muutaman potkarin voisi paketista vähentää jos jotain karsitaan niitä on vintit, huutikset ja kirpparit täynnään. Saahan ne kestot kiertoon jos ei itse halua käyttää. Itse lähes täyskestotan (koskaan ei ole kertsejä ostettu, muutama näytevaippa sairaalasta kotiutumisen jälkeen käytetty) nyt toista lastani lähinnä meillä ollut kierrätettyjä vaippoja mutta kyllä äitiyspakkauksen uudetkin ovat olleet käytössä. Nyt en tosin kakkoselle pakettia ottanut. Ei olisi muutenkaan noita tavaroita tarvittu ja mielestäni pakkaus ei ole hintansa väärti kun nuo kamat tosiaan käytettynä ei maksa juuri mitään mitä siinä on.

Lorukirja on ihan parasta mitä pakkauksessa on muuten :)

Vierailija
35/53 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 21:36"]

En osaa ommella itse.

Terv. kestovaippoja käyttävä äiti (joka tosin ei ottanut eikä aio tälläkään kerralla ottaa pakkausta)

[/quote]Siis sinä käytät kestovaippoja? Entä mitä vaippoja lapsesi käyttää?

[/quote]

:-D

Vierailija
36/53 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko linkkiä? Itse en ainakaan löytänyt Kelan sivuilta mitään 2014 äitiyspakkauksesta. 

Ja toivon kyllä kestovaippoja. Kertakäyttöisethän ovat todella suuri rasite ympäristölle.

t. esikoista odottava

Vierailija
37/53 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole vielä julkaistu sitä pakettia, kunhan ap täällä itsellensä vastailee ja koettaa provota. Ei kauhean hyvin onnistunut tällä kertaa. Itseänikin kiinnostaisi enemmän sen uuden pakkauksen sisältö kuin joidenkin mielipiteet kestovaipoista ja lorukirjoista. Aina voi kuitenkin ottaa sen 140€ ja ostaa sillä vaippapaketteja ja mieleisensä kirjan.

Vierailija
38/53 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se edellisessä pakkauksessa ollut Muksut AIO vaikutti tosi hyvältä, samoin sitä edellisessä imse vimse AIO ja Muksut taskuvaippa. Kannattaa ehdottomasti kokeilla niidenkin joita epäilyttää.

Vaipat on kalliita ja noilla saa vähennettyä kertisten käyttöä, vaikka ei enempää kestoja hankkisikaan. Itse laitan aina aamulla keston vauvalle, koska kakkaa melkein saman tien vaipan vaihdon jälkeen. Joka päivä säästyy siis vähintään yksi kertis. Pakkauksen vaipat on olleet vuosi vuoden jälkeen parempia.

Vierailija
39/53 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 20:54"]

Eipä sitten Kela kuunnellut äitejä, kun kysyttiin turhinta tuotetta äp-pakkauksessa. Taas on väkisin tungettu kestot mukaan, vaikka niitä ei sinne haluttu.
Ei edes kaikki kestoja käyttävät halua niitä käyttää. Ekologisempaa on tehdä ne ite jämäkankaista yms kierrätysmateriaaleista eikä verottaa kalliilla vaipoilla pakkauksen sisältöä. Olen pettynyt.

Ja huom! Pakkaus kustannetaan verorahoilla, ei se meille ilmainen ole.

[/quote]

No myy ne kestot! Saat rahaa, ja joku toinen saa hyvät vaipat!

Vierailija
40/53 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. olisiko kellään tietoa uudesta äitiyspakkauksesta? Itellä laskettu aika 6.3 ja olisi kiva saada edes hieman infoa uudesta paketista että tietää ottaako sitä viellä vanhan kun voi vai sen uuden.