Paljonko olet valmis maksamaan 3-vuotiaan kummilapsen synttärilahjasta?
Sano summa, minkä katsot sopivaksi kummilapsen kolmevuotislahjaan käytettäväksi. Älä liioittele, älä aliarvioi.
Kommentit (47)
25-60 € yleensä. Riippuu lahjatoiveista ja mitä löydän, kompensoin sitten synttärinä - jos muistan, tuskin muistan tosin. Meillä on 5 kummilasta, joista 3 viettää vielä nimpparitkin. Se tekee 13 lahjaa vuodessa (joulu, synttärit ja nimpparit niitä viettäville, muille kortti ja joku pieni juttu postissa). Lisäksi kaikilla kummilapsilla on sisaruksia, joiden synttäreille myös kutsutaan (ja kahden perheen nimppareille). Tämä nostaa vuotuisen lahjamäärän 20:een. En edes uskalla ajatella, millaisia määriä rahaa kummiuden myötä saan syytää ympäriinsä.
Mä en oikein tajua miksi vedotaan tuohon lahja-automaatti juttuun, jos kummilapselle ostetaan pääsääntöisesti 2 lahjaa vuodessa (joulu ja synttärit)
itse satsaan 50 e lahjaan, minulla on 3 kummilasta. Enempää en halua ja osaan kieltäytyä, minusta on tärkeää olla läsnä kummilapselle eikä vaan haalia niitä ja sitten valittaa ettei ole rahaa muistaa ja ei ehdi viettää aikaa, pitäisi osata kieltäytyä että lapsi voi siten saada välittävän kummin..
eikö kummi voi olla välittävä ilman 50 e lahjaa
Meillä se tuntuu vakiintuneen sinne 25-30 € tuntumaan puolin ja toisin. Olisi jotenkin vaivaannuttavaa jos joku ostaisi kauhean kalliita lahjoja. Joskus kummit ovat kimpassa ostaneet jonkun isomman jutun, tällainen oli mm. Stiga.
Kummit yleensä myös kyselevät meiltä ja minä kyselen omien kummilasten vanhemmilta toiveita ja tuohon hintahaarukkaan on suhtkoht helppo niitä toiveita myös laittaa ja onneksi ollaan tässä aika samoilla linjoilla. Olisi vähän hankala tilanne jos yhden kummilapset lahjatoive olisi 15 € maksava juttu ja toinen toivoisi pokkana jotain 100-150 € juttua.
Mun on ollut kans pakko rajata kummilasten synttärilahjat ihan maksimissaan 30 euroon. Mulla on kaikkiaan 8 kummilasta, heistä osa on jo aikuisia ja vaikkei synttäri- ja joululahjaa heille laitakaan, on kuitenkin koko ajan jonkun valmistujaiset, kihlajaiset, häät... Ihan kivat lahjat olen aina keksinyt ja osa heistä jopa muistaa kiittää.. =0) Omille lapsilleni myöskin kummit, ne siis jotka muistaa yleensäkään, on ihan maltillisia lahjoja antaneet.Olisi minustakin kiusallista, jos aivan hurjan hienoja alkaisivat laittaa..
20 euroa. Pienelle lapselle sillä ei ole mitään väliä onko lahja jotain tunnettua ja arvostettua brändiä. Isompiin lahjoihin kerätään kolehti muiden kanssa ja ostetaan se yhdessä. Esim nukke ja nukenrattaat. Mielestäni lapsi ei tarvitse miljoonaa lelua, vaan riittää, että on muutamia mieluisia.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 19:50"]
Sano summa, minkä katsot sopivaksi kummilapsen kolmevuotislahjaan käytettäväksi. Älä liioittele, älä aliarvioi.
[/quote]
15-40 euroa.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 21:58"]
Hämmästyttävän vähän kyllä panostatte. Itsellä se ajatus lähtee aina 50:stä, enkä sano tätä nyt mitenkään kerskuen, kunhan ihmettelin.
t: 17
[/quote]
minkä hintaisia lahjoja sitten ostat mahdollisille omille lapsille? Ihan uteliaisuudesta kysyn
meillä on kuusi kummilasta. 50€/lapsi opalkka paljon. Itse olen yrittänyt pysyä siinä 20€ hujakoilla
yleensä noin 25 euroa menee.
Välillä lähetyskulut siihen päälle.
No, kummipoika on alle vuoden vielä, mutta varmaan joku n. 20-30 euroa menisi :)
30-50 on menbyt, riippuu vähän mitä keksin
10 - 60 euroa.