Paljonko olet valmis maksamaan 3-vuotiaan kummilapsen synttärilahjasta?
Sano summa, minkä katsot sopivaksi kummilapsen kolmevuotislahjaan käytettäväksi. Älä liioittele, älä aliarvioi.
Kommentit (47)
Kummitustytär täytti tänä vuonna viisi vuotta, ja lahja maksoi muistaakseni 30€. 3-vuotiaslahja maksoi 60€. Yleensä lahja on ollut 20-30€
50-70 e. Nyt meni kummitytön joululahjaan 50e.
15-70 e. Riippuu ihan millaisen löydän. Tärkeintä on, että lahja tuntuu sopivalta. Ei sen arvo.
n. 20,- ja kummilapset 7kk, 3v ja 6v. Joskus kaliimpaa, jos passeli lahja löytyy suhteessa hyvällä alennuksella (esim. 35,- lahjasta jonka normaali hinta olisi 60,-). Riippuu aina toki toiveista. Nuorin kummityttö saa tänä jouluna vajaan 10,- lahjan (alesta, oikea hinta tuplaten), keskimmäinen n. 30,- (osa ostettu jo kesällä ja nyt sitten vielä toivelelu lisäksi n. 15,- kun oikeasti kaupan hyllyllä maksaisi 40,- ja vanhimman lahja on n. 20,-. En yritä laittaa kaikkien lahjoihin saman verran rahaa, vaan katson että kaikki saisivat jotain mieluista. Ja jos sellainen tilanne olisi, niin voisin olla antamatta mitään jouluna enkä usko kenenkään perheestä tulevan mutinoita. Ei se hinta, vaan se paketin sisältö. Meillä vähävaraisemmilta sukulaisilta saatu muksuille huippulahjoja; retki lentokentälle eväiden kanssa, piparitalkoot, retki ilmaiselle kotieläinpihalle, uutta vastaava, mutta käytettynä saatu lelu (joka oli meidän muksujen sen ajan hittijuttu)..kun tuntui, että olisi ollut älytöntä tuoda ensin se käytettynä saatu lahja meille ja sen jälkeen lähteä vielä lelukauppaan lahjaostoksille..tyhmän hommaa. tosin meillä lapset on vielä pieniä (2v ja 3v) eivätkä ymmärrä onko tavara alkuperäisessä paketissa vai muuten vain nätisti pakattu.
Itse annan noin 20-30 euron arvoisia joulu- ja synttärilahjoja. Summa riippuu hieman siitä mitä löydän ja onko alessa vai ei, mutta noin niinkuin suunnilleen. Muutaman vuoden päästä kummilapset alkavat olla siinä iässä, että joululahjat hankin edelleen "normaalisti", mutta synttärilahjaksi tulevat saamaan juurikin yhteistä aikaa ja tekemistä. Ihana idea muuten tuolta numerolta 20 tuo eväsretki lentokentälle. Lapselle erilainen elämys (ellei matkusta paljoa).
Mun kummityttöni täyttää kohta 3-vuotta ja olen ajatellut ostaa hänelle noin 25€ lahjan. En tosin tiedä vielä mitä ostan joten saattaa maksaa vaikka alle kymmenenkin euroa jos sopiva osuu eteen :)
Hämmästyttävän vähän kyllä panostatte. Itsellä se ajatus lähtee aina 50:stä, enkä sano tätä nyt mitenkään kerskuen, kunhan ihmettelin.
t: 17
40e, ainakin niin kauan kun on vain yksi kummilapsi.
Kummiko lahja-automaatti?
Ajattelin ommella tunikan ja legginsit.
Tärkeämpää on ajan antaminen kummilapselle.
Kummilapselle noin 30€, omille lapsille noin 50€.
0-100€ riippuu ihan mitä satun keksimään. Välillä ompelen tai neulon itse, jolloin hinta on jopa nolla, joskus taas ostan jos löydän jotain sopivaa.
Maksan 30 e, mutta olen valmis maksamaan vaikka 300 e, jos hyvä lahja tuon maksaa.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 21:58"]
Hämmästyttävän vähän kyllä panostatte. Itsellä se ajatus lähtee aina 50:stä, enkä sano tätä nyt mitenkään kerskuen, kunhan ihmettelin.
[/quote]
Voi kuule - minulla ja miehelläni on kuusi kummilasta. Et kai oleta, että käyttäisimme vuosittain 300 euroa pelkkiin synttärilahjoihin, ja sitten saman verran jouluna?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 21:58"]
[/quote]
Voi kuule - minulla ja miehelläni on kuusi kummilasta. Et kai oleta, että käyttäisimme vuosittain 300 euroa pelkkiin synttärilahjoihin, ja sitten saman verran jouluna?
[/quote]
No, niin mä tekisin.
Mikä 3v.n toive maksaa 50e tai yli?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 22:33"]
Mikä 3v.n toive maksaa 50e tai yli?
[/quote]
No esimerkiksi stiga tai polkupyörä maksaa yli 50 euroa, myös nukkekoti. Nukenrattaatkin voi maksaa tuon.
mä kokisin vaivaannuttavana jos joku toisi meidän lapsille kovin kalliita lahjoja. Niissä tulee herkästi vähän outo fiilis. Toki jos on jpku poikkeuksellisen hyvä idea, mutta en mä lähtisi ostamaan esim. Jättilegopakettia tms.
mä käytän noin 20-50 euroa, voi olla vähemmänkin. Saman verran käyttää meidän lasten kumminkin.
20, mutta olen nuori ja rahat tiukilla, haluaisin laittaa enemmän muttei vain pysty. Pitäisin 30-35€ lahjan ostamisesta :)