Puhutko koirillesi itsestäsi ÄITINÄ?
Tai mamina tai mammana jne. Miksi? Pidätkö koiria lapsinasi?
Kommentit (35)
Musta on vaan hauskaa, jos joku on mami koiralleen. Tietääpähän, että sitä koiraa todennäköisesti kohdellaan kunnolla. Sitäpaitsi, tässä aikuisten takakireässä nipottavassa maailmassa, jossa ihmiset tekevät uskottavuudesta itselleen elämää rajoittavan ansan, on ihanaa että joku ottaa hetkeksi vähän rennommin. ;)
Mulla ei ole koiraa, mutta jos olisi, niin puhuisin melko varmasti. Mitä pahaa siinä nyt on, jos rakastaa ihanaa mussukkakoiraansa. Kai nyt kaikki tajuaa, ettei silti kukaan ihminen ole koiran äiti, vaikka äidiksi itseään koiran kuullen kutsuisikin. Miksi koiria pitäisi jotenkin korostetusti pitää alempiarvoisina kuin ihmisiä. Ei se sitä tarkoita, että koira olisi jotenkin pomona perheessä, vaikka nyt leikitellen itsestään äitinä puhuisikin. Tai isänä. Minusta sellainen kuulostaa lähinnä huvittavalta, hyvällä tavalla siis.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 18:26"]
Joo, mä olen mamma ja mies on iskä :) kissalle ja koiralle siis. Ja lapsia meillä ei ole.
Mistä lie saanut alkunsa...
[/quote]
Saanut alkunsa eläimet vai puhetapa =o
Kyllä puhun rakkaalle kisulle tyyliin: Tule tänne lapsi kulta isun syliin tai tulehan isun enkeli tassuttelemaan tänne isun viereen ja niin edelleen.
En mahda sille mitään, kun olen kiintynyt pieneen kultaan kovasti.
T: mies.
kyllä , rakkaampia kuin miehen lapsi
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 18:26"]
Joo, mä olen mamma ja mies on iskä :) kissalle ja koiralle siis. Ja lapsia meillä ei ole.
[/quote]
Saanut alkunsa eläimet vai puhetapa =o
[/quote]
Nooo, puhetapaa kylläkin tarkoitin mutta oikeastaan miksei eläimetkin. Ulkomailta kadulta kun ovat meille tulleet :)
Mamma olen kissalle ja koirallekkin, jos omistaisin. Joo, lapseton olen ja kohdistan "äidinvaistot" omaan; mamman kisumisuun.
Kyllä, minä olen äiti ja mies on isi. Ihan luonnostaan tuli meillä kummallakin tuo puhuttelu :D
Puhun :) Ja välillä kiusaan omaa äitiäni jolla koira on hoidossa että "olepas nyt kiltisti mummin ja ukin luona!" Äitini antaa hiukan kärttysiä katseita kylläkin.
Joskus puhun myös koiralle nimellä "kulti" yms. Ja kerran lenkillä tavattiin toinen koira ja kun oli aika mennä niin sanoin "tules nyt kulti eteenpäin". Toinen omistaja sanoi koiralleen että "noniin mennään mekin kun Kultikin jo lähti" :D Koirani ei tosiaan näytä miltään Kulti-nimiseltä puudelilta vaan on iso uroskoira, mahtoi koiraani hävettää ;)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 20:02"]
Hyi hemmetti! Oksettavaa...
[/quote]
Varo, ettei oksu leviä pitkin seiniä. Mietin tuota siivous-ketjua...
Mamma ja koira on mamman poika - ehdottomasti! Koirani on yksi lapsistani - tietysti!
Tietenkin. Minähän olen äiti koirilleni ja kissalle. Ja vauvalleni.