Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin käyttö perheellisellä

Vierailija
16.09.2020 |

Mikä mielestänne on suvaittavaa Alkon käyttöä perheenisälle/äidille? Kännit joka viikonloppu, pari krt kk vai vuodessa? Jok silta pari?
Jos ei nyt oleteta että lasten seurassa alkoholia käytetään vaan muualla.
Mieheni juo kännit nykyään joka viikonloppu kaverinsa kanssa ja minua ahdistaa asia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut sellaista puolisoa, joka juo humaltumistarkoituksessa. Jos hän aloittaisi sellaisen, en asuisi enää hänen kanssaan. 

Vierailija
2/10 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu iästä ja onko alaikäisiä lapsia, ja miten toinen puoliso käyttää alkoholia.

Kerran viikossa kännit on sinkuille sallittua mutta perheellisen kannattaisi olla vähän pidättyväinen, korkeintaan kerran kuukaudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on känni, siis paljonko alkoholia?

Vierailija
4/10 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli humalassa tai ei, mutta jos joka vkonloppu keikkuu kavereidensa eikä perheensä kanssa, se on jo sopimatonta.  

Vierailija
5/10 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan huolii tuollaisen miehen? Jos ei elämä ja perhe kelpaa selvin päin, saa elää sitten ilman perhettä. Oma valinta.

Vierailija
6/10 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mielestäni aivan perhekohtaista ja mikä itsestä tuntuu hyvältä. Itse olen kasvanut perheessä, jossa varsinaisia ryyppyiltoja oli vanhemmilla vain ehkä kerran, kahdesti vuodessa. Sen sijaan kotona alkoholia kului joka viikko, ellei kolmekin kertaa viikossa. Välillä sitten runsaammalla kädellä ja olihan se tosi pelottavaa lapselle. Itse mieheni kanssa olen sopinut, ettei ole tarvetta rajoittaa ryyppäämisiä, mutta kumpikaan ei varta vasten lähde istumaan iltaa runsaan alkoholin kanssa. Eli kavereiden kanssa vietetään aikaa muutaman kerran kuussa, mutta siihen ei kuulu alkoholi. SItten on erilaisia harrastukseen liittyviä saunailtoja ja juhlia, joihin kuuluu alkoholi. Mun mielestä nämä erikoistapahtumat on ihan tarpeeksi juomista, eli itselle kerta viikkoon ois ehdottomasti liikaa

Vierailija
7/10 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käytetä alkoa oikeastaan ollenkaan. Itse en pystyisi hyväksymään jokaviikkoista känniä puolisolla. Mutta kovasti vaihtelee tuo alkon käyttö ja ajatus siitä, että mikä on kohtuullista käyttöä. Riippuvaisuutta minusta on jo se, että ihmiset ajattelevat, että se jokaviikkoinen känni on joku oikeus.

Vierailija
8/10 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni jatkoi ahkeraa bailaamista perheenkin perustamisen jälkeen. Ei koskaan ryypännyt kotona, mutta kaljaa kului baareissa. Lopulta muutin pois. Muutto herätti miehen, ja lopetti sen liian kännäämisen. Nyt käy pitkän kaavan mukaan ehkä pari kolme kertaa vuodessa jossakin. Tämä ok. Itse käyn noin 2 krt vuodessa. Henkilökohtainen mielipide on se, että jokaviikkoinen bailaaminen ei kuulu perhe-elämään. Se vaikuttaa jo lapsiinkin, vaikka kotona ei juotaisikaan.

Vierailija
9/10 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi vanhemmat tissuttivat harva se ilta. Ihan rauhakseen keskenään juttelivat ja ehkä vähän naureskelivat normaalia enemmän. Ei jäänyt traumoja. 

Vierailija
10/10 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä otetaan jotain joka viikonloppu. Ei kännejä mutta muutamia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi