Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä minua ihmetyttää miten ihmeessä ihmiset pärjää arjessa?

Vierailija
16.09.2020 |

Kun katsoo aloituksia täällä, ihmetyttää kuinka hukassa arkisetkin asiat ovat muutoin normaaleilla ihmisillä.
Kauppa-ketjussa ihmetellään miten säästää rahaa jos käy vain kerran viikossa kaupassa, eikä ihmetellä miksi tekee (turhia) heräteostoksia joka kauppareissulla.

Ero-ketju(i) ssa mietitään miten saada kavennettua isän tapaamisia minimiin, koska "haluan näin", sen sijaan että mietitään lapsen ETUA.

Tuki-ketjuissa mietitään miten kupata yhteiskunnalta maksimaaliset tuet ja maksimaaliseksi ajaksi, sen sijaan että puhutaan siitä miten tuilla notkuva ei koskaan saa parannettua taloudellista tilannettaan kuin olemalla töissä=etenemismahdollisuudet+ töissä olevan on helpompi saada parempia töitä kuin esim. 3v tuilla oleva.

Nämä ovat tiivistettynä ne ketju-tyypit jotka herättävät suurta huolta siitä kuinka paljon ns. normaalin arjen ajattelu voi kieroutua/viedä ajatusmalleissa vahingolliseen suuntaan.

HUOM!! EN mollaa ketään yksilöä, vaan sitä mentaliteettia johon täällä näyttää jatkuvasti törmäävän.

Ajatuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot oikeessa. Ihmeellisiä ajatuksia mammoilla täällä

Vierailija
2/9 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenemismahdollisuudet? Minkähän vuosikymmenen työelämästä puhut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työssä välttämättä kauhean nopeasti etene, jos ei ole hyvää koulutusta. Itselläni on opistotason koulutus ja olen edennyt pikkuhiljaa: sinnikkäästi ilmaisemalla vuosi toisensa jälkeen, että haluan erikoistua tekemään tiettyjä tehtäviä, ja hakeutumalla juuri tuon alan lisäkoulutuksiin. Sitten, vähän yli nelikymppisenä etenin assari- ja koordinaattoritason hommista asiantuntijaksi. Nyt teen unelmieni työtä.

Ei se eteneminen hetkessä tapahdu, mutta kotona makaamalla sitä ei tapahtu ikinä. 

Vierailija
4/9 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se minkä koko kirjoituksesta sait irti?

Koetko että tämä yksityiskohta oli se mihin oli keskustelun kannalta hyvä tarttua ja vie jotenkin keskustelua eteenpäin?

Hyvätkin ketjut menettävät kokonaan juonenlangan ja sen mitä yritetään ottaa keskusteluun kun tämäntyyppiset viestit spämmäävät ja obfuskoivat alkuperäisen aiheen/kysymyksen

Ja kyllä työpaikoilla sekä työurallaan vieläkin edetään.

Olisikohan kommenttiisi sopiva jatkokysymys, että miksi aliarvioit itseäsi ja mahdollisuuksiasi maailmassa, ja alistut mentaliteetille että" tässä tää ny on"?

🤔

Vierailija
5/9 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkijärki on kadonnut. Musta hauskimpia ovat ne ketjut, joissa joku keskituloinen "ei elä" palkallaan. Ei tietenkään elä, ellei ymmärrä suhteuttaa menoja tuloihin. Se nyt vaan on pelattava niillä korteilla, jotka sattuu saamaan. 

Vierailija
6/9 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se minkä koko kirjoituksesta sait irti?

Koetko että tämä yksityiskohta oli se mihin oli keskustelun kannalta hyvä tarttua ja vie jotenkin keskustelua eteenpäin?

Hyvätkin ketjut menettävät kokonaan juonenlangan ja sen mitä yritetään ottaa keskusteluun kun tämäntyyppiset viestit spämmäävät ja obfuskoivat alkuperäisen aiheen/kysymyksen

Ja kyllä työpaikoilla sekä työurallaan vieläkin edetään.

Olisikohan kommenttiisi sopiva jatkokysymys, että miksi aliarvioit itseäsi ja mahdollisuuksiasi maailmassa, ja alistut mentaliteetille että" tässä tää ny on"?

🤔

Tätö ihmettelen itsekin. Vaikuttaa siltä että suuri osa ihmisistä on antanut periksi kaikelle itseään ja tilannettaan parantavalle ajatukselle, eikä osaa edes ajatella että voi vaikuttaa omiin tilanteisiinsa, eikä sitä voi koskaan ulkoistaa ittestää.

Vierailija
7/9 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-palsta on todella surkeiden mammojen temmellyskenttä.

On täällä muutama ok tyyppi joukossa, heitä on kovin vähän.

Suuria ongelmia, asioista, jotka eivät ole ongelmallisia normaalille tallaajille.

Kaikki miehet ovat ...

Kaikki naiset ovat ...

Tunteeko nää todella kaikki miehet tai naiset, voidakseen noin sanoa?

Vierailija
8/9 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätö ihmettelen itsekin. Vaikuttaa siltä että suuri osa ihmisistä on antanut periksi kaikelle itseään ja tilannettaan parantavalle ajatukselle, eikä osaa edes ajatella että voi vaikuttaa omiin tilanteisiinsa, eikä sitä voi koskaan ulkoistaa ittestää.[/quote]

Minä ihmettelen sinun kommenttiasi, jonka sisältöä on hyvin hankalaa ymmärtää.

Vierailija
9/9 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätö ihmettelen itsekin. Vaikuttaa siltä että suuri osa ihmisistä on antanut periksi kaikelle itseään ja tilannettaan parantavalle ajatukselle, eikä osaa edes ajatella että voi vaikuttaa omiin tilanteisiinsa, eikä sitä voi koskaan ulkoistaa ittestää.

Minä ihmettelen sinun kommenttiasi, jonka sisältöä on hyvin hankalaa ymmärtää.

Entä mielipiteesi AP:n aloitukseen?

Itse aihe katoaa tällaisten kommenttien viedessä keskustelun väärille urille.

Kommenttisi ei nyt tuonut mitään näkökulmaa aiheeseen. Pelkästään negatiiviseksikin miellettävän kommentin jättäminen on hidasta myrkkyä joka vaikuttaa kaikkiin tähän aloitukseen eksyviin, tietoisesti tai alitajuntaisesti.

Kommenttisi on oppikirjaesimerkki ja osoitus AP:n huomiolle mentaliteetista jossa itse ongelma sivuutetaan ja tartutaan vääriin yksityiskohtiin. Olen sitä mieltä että tätä pitäisi välttää, ja keskittyä itse juuriongelmaan, ei sen oireisiin, jolloin ihmiset voisivat aidosti muuttaa ajatus- ja käyttäytymismallejaan parempaan suuntaan