Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienet ötökät huoneestani eivät lähde millään

pliis auttakaa
16.09.2020 |

Olen löytänyt huoneestani jo melkein vuoden ajan päivittäin pari pientä ötökkää joita häidintuskin näkee. Ne ovat ruskeahkoja ja ne näkee vain paperia vasten tai jos osoitan lattialampulla tiettyyn kohtaan lattiasta ja siinä sattuu olemaan ötökkä tai kaksi. Ne eivät myöskään ole koskaan laumoissa vaan näen niitä aina vain yksi tai kaksi kerralla vaikkakin päivittäin. Teen myös parhaani niiden saamiseksi pois, mutta se ei auta. Pidän ikkunaa auki muutaman tunnin päivässä, imuroin huoneen (paitsi kaapin takaa mistä ei pysty siirtämättä sitä) päivittäin ja vaihdan lakanat melkein kuukauden välein. Ehkä pitäisi vaihtaa lakanat useammin ottaen huomioon, että olen sängyssä läppärillä 20h vuorokaudessa joka päivä, mutta tusking ne ötökät sen takia tulee? Asun vanhempieni ja veljeni kanssa ja he eivät koskaan näe noita todella pieniä ötököitä missään muussa huoneessa. En tiedä miksi ne eivät poistu ja ne kiipeilevät pois lattialta eli eivät edes pysy vain lattialla ja ne hieman ahdistavat minua. Myrkytimme huoneeni jokunen kuukausi sitten ja ostimme uuden sängyn, mutta ötökät tulivat pari viikoa sen jälkeen takaisin. Osaisiko kukaan antaa mitään vinkkiä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luteita? Banaanikärpäsiä?

Vierailija
2/17 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luteita? Banaanikärpäsiä?

Banaanikärpäsiä ne eivät ainakaan ole koska nämä ötökät eivät osaa lentää. Ne osaavat kyllä kiivetä kaapin päälle lattialta, mutta eivät lentää. Ne myös liikkuvat melko hitaasti ja ne tosiaan näkee vain valkoista vasten tai jos missä ne ovat osoittaa lampulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko pyytänyt nätisti?

Vierailija
4/17 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma liittyy ilmeisesti erityisesti sänkyyn joten mitä todennäköisimmin luteita. Niitä ei saa kotikonstein pois, tarvitaan ammattilaisen suorittama myrkytys tai lämpökäsittely ja lisäksi valtava pyykki- ja tavaranhävitysoperaatio.

Vierailija
5/17 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luteita

Vierailija
6/17 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma liittyy ilmeisesti erityisesti sänkyyn joten mitä todennäköisimmin luteita. Niitä ei saa kotikonstein pois, tarvitaan ammattilaisen suorittama myrkytys tai lämpökäsittely ja lisäksi valtava pyykki- ja tavaranhävitysoperaatio.

Ja piti vielä lisätä että jos et asu omakotitalossa ja jätät ludeongelman ilmoittamatta, voit joutua vastuuseen naapureiden kustannuksista.

Vierailija
7/17 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi luteita, niin ihossa olisi myös kutisevia puremia.

Vierailija
8/17 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä, puremat eivät aiheuta kaikille kutinaa ja punoitusta joten puremia ei välttämättä huomaa.

Vierailija
9/17 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jäytiäinen. Googlata jäytiäinen.

Vierailija
10/17 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihoni ei onneksi kutise lainkaan, eikä siinä ole puremia. Luteet myös viihtyvät sängyissä, mutta en koskaan näe näitä pienenpieniä ötököitä sängyssä, vaikka ne sängyn vieressä lattialla viihtyvätkin. Toki voi olla, että en vain ikinä huomaa niitä sängyssä. Mutta juu minulla ei ole mitään puremia, joten luojan kiitos tuskin ovat luteita. Hiuksiani tosin kutittaa useinkin, mutta se johtunee vain siitä että ne ovat todella pitkät enkä koskaan pese niitä shampolla. Joten vaikka tilanne ahdistaakin minua niin ainakaan ne eivät ole luteita

Vierailija
11/17 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tulee vintillä olevasta linnunpesästä

Vierailija
12/17 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö lähteä ulos joskus?

Vierailija
13/17 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihoni ei onneksi kutise lainkaan, eikä siinä ole puremia. Luteet myös viihtyvät sängyissä, mutta en koskaan näe näitä pienenpieniä ötököitä sängyssä, vaikka ne sängyn vieressä lattialla viihtyvätkin. Toki voi olla, että en vain ikinä huomaa niitä sängyssä. Mutta juu minulla ei ole mitään puremia, joten luojan kiitos tuskin ovat luteita. Hiuksiani tosin kutittaa useinkin, mutta se johtunee vain siitä että ne ovat todella pitkät enkä koskaan pese niitä shampolla. Joten vaikka tilanne ahdistaakin minua niin ainakaan ne eivät ole luteita

Kuulostat turhan hyväuskoiselta. Nyt ammattilainen tarkistamaan tilanne, taloyhtiössä järjestyy isännöitsijän kautta ja omakotitalossa joudutte maksamaan itse.

Vierailija
14/17 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma, mut kysymys kylppäri sokeritoukista jotka ei lähde kotikonstein, ja keittiössäkin näen välillä ötököitä, viimeksi oli joku tuhatjalkaisen näköinen otus, hyi stna🤮, isännöitsijä ei ota tosissaan,, kerrostalo vanha, 68 valmistunut

Et onpa kiva tehdä ruokaa, kun tietää ötököiden olemassa olon keittiössä

Vierailija
15/17 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hyvin, hyvin paljon zoomattu video siitä miltä nuo ötökät näyttävät. Sori että kesti näin kauan laittaa video sen jälkeen kun loin keskustelun, imgur käyttäjätilin vahvistusviesti ei jostain syystä tullut joten latasin sen youtubeen. Edelleen, hyvin zoomattu video ja niitä oikeasti hädintuskin näkee. https://www.youtube.com/watch?v=N7z7AzX_hUY&feature=youtu.be

Vierailija
16/17 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeritoukista pääsee eroon, kun kaadat kiuhuvan kuumaa vettä kaikkiin viemäreihin. Mutta ap:lla on eri elukka kylässä. Sitä en tunnista.

Vierailija
17/17 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölytäi?

Viihtyy kosteahkossa ilmatilassa ja tulevat ensisijaisesti ulkotilasta, joten ikkunan auki pito pahentaa asiaa. Keskuslämmitys ja hieman liian kuiva sisäilma auttavat edes vähän. Tykkäävät paperista/pahvista ja olen huomannut, että viihtyvät myös metallissa ja talon varjoisalla puolen. Runsaasti kun on, löytävät tiensä ihan joka paikkaan, jopa ruokiin.

Tekstiilien pesu 60 asteessa, pintojen tiivis pyyhkiminen kostealla (munat liiskaantuu ja peseytyy pois). Paras lääke niihin on kuitenkin kuiva ilma ja valo.

Ensi kerran törmäsin näihin p'rulaisiin vanhassa omakotitalossa, jota pidetty 20 vuotta lähes kylmillään ennen kuin muutimme sinne.

Nyt lähinnä ulkona, kylmässä varastotilassa ja autotallissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi