Voi perhana, villamatossa joku varaston/homeen haju
Suihkuttelin reilusti etikalla molemmin puolin ja laitoin parvekkeelle tuulettumaan nyt aluksi. Onko mitään toiveita saada hajua pois? Pesulaan meinasin viedä.
Kommentit (11)
Ruokasooda poistaa hajut. Etsi ohjeet googlaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ruokasooda poistaa hajut. Etsi ohjeet googlaamalla.
Joo googlailin näitä konsteja, hajustamaton kissanhiekka oli toinen.
Ohis. Onko kissanhiekassakin nykyään hajustetta...
Olisi mukava kuulla jos joku saanut on tunkkaisesta matosta vielä käyttökelpoisen ja miten.
Me löydettiin keväällä vuosikausia vanhassa mökissä ollut villaviltti. Pesin villapesuaineella ja haisi vielä sen jälkeenkin. Sitten viltti jäi parvekkeelle koko kesäksi (suojaan, eli ei kastunut) ja loppukesästä huomasin, ettei se enää haise.
Tosin jos hometta on, sitä ei tuulettamalla saa pois, eli alkaa kasvaa uudestaan sopivissa olosuhteissa. Meidän viltissä ei todennäköisesti ollut siis hometta.
Minäkin veisin pesulaan tai heittäisin mäkeen. Itse olen päätynyt jälkimmäiseen. Sen jälkeen ei ole matot haisseet tai olleet täynnä pölyä enää ;)
Koirankarvojakaan ei tarvi enää imuroida ;)
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Minäkin veisin pesulaan tai heittäisin mäkeen. Itse olen päätynyt jälkimmäiseen. Sen jälkeen ei ole matot haisseet tai olleet täynnä pölyä enää ;)
Koirankarvojakaan ei tarvi enää imuroida ;)
Zinc
Kyllä mä haluan että on mattoja, on kodikkaampaa.
Jos uusi, palauta/ vaihda. Jos se homevarastossa ollut, homeitiöt leviää ympärille eivätkä lähde pois, tämä ihan tietoa, mitä luin, kun asuin homekodissa ja lopuksi luovuin niistä tavaroista, nyt terve
Jos oma, itke vähän ja heitä pois.
Vaikka villa ihana matsku, terveys on tärkeä:)
Vierailija kirjoitti:
Jos uusi, palauta/ vaihda. Jos se homevarastossa ollut, homeitiöt leviää ympärille eivätkä lähde pois, tämä ihan tietoa, mitä luin, kun asuin homekodissa ja lopuksi luovuin niistä tavaroista, nyt terve
Vaikka villa ihana matsku, terveys on tärkeä:)
Äitin vanha matto. Saa nyt olla tuolla parvekkeella tuulettumassa muutaman päivän, ehkä käyn suihkuttelemassa välillä sitä etikkaa siihen. Sitten vien pesulaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka villa ihana matsku, terveys on tärkeä:)Äitin vanha matto. Saa nyt olla tuolla parvekkeella tuulettumassa muutaman päivän, ehkä käyn suihkuttelemassa välillä sitä etikkaa siihen. Sitten vien pesulaan. Ap
Vie heti pesulaan vaan.
Zinc
Polta roviolla ja osta uusi