Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain toimistoassistentiksi. Niin haki 568 muutakin..

Vierailija
08.11.2013 |

Voi luoja, en ikinä pääse töihin!

Hain Elixian lapsiparkin hoitajaksi. Kuten teki yli sata muutakin.

Hain ns. juoksupojaksi yhteen projektiin. Samoin haki 150 muuta.

Hain kopiokoneen hoitajaksi. Niin teki 230 muuta myös.

Ihan oikeasti. Mikä ***** työvoimapula!! Missä!?!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kaupunki kyseessä?

Vierailija
2/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea muutakin hommia kuin toimistotöitä, niihin on aina hemmetisti hakijoita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:24"]

Mikä kaupunki kyseessä?

[/quote]

Helsinki

ap

Vierailija
4/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain toimistoassistentiksi suomen toisiksi suurimmassa kaupungissa. Sanomattakin selvää että hakijoita oli satoja. Mutta sain työn, koska kyselin siitä vielä haastattelunkin jälkeen ja ilmaisin haluavani sen.

Vierailija
5/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:25"]

Kannattaa hakea muutakin hommia kuin toimistotöitä, niihin on aina hemmetisti hakijoita

[/quote]

Tämä on totta. Mulla kävi lykky kun pääsin toimistotöihin, kun tätä samaa paikkaa haki yli 100 muutakin.

Vierailija
6/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:25"]

[/quote]

Se juoksupoikatyö ja lapsiparkkihomma ei mun mielestä ole mitään toimistotöitä.

ap

Vierailija
7/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin yhtenä aamuna TV1:n aamuohjelmaa ja siellä haastateltiin työhönottajaa, joka valitsee Siwan kassat. Vai oliko Alepa. Hän neuvoi uika erottua hakijoiden joukosta, että pääsee jatkoon joukkohaastatteluun. Yleensä näissä haastatteluissa on kerrallaan 10 ihmistä.

Että eipä paljon kannata mollata näitä "harmaita siwankassoja", heidätkin on valittu monen eopätoivoisen joukosta.

Vierailija
8/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:28"]

Hain toimistoassistentiksi suomen toisiksi suurimmassa kaupungissa. Sanomattakin selvää että hakijoita oli satoja. Mutta sain työn, koska kyselin siitä vielä haastattelunkin jälkeen ja ilmaisin haluavani sen.

[/quote]

Kiitos, kun jaoit erinomaisuuttasi.

ap

Vierailija
9/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanttihommiinkin on nykyään vaikka kuinka paljon tulijoita, silti ns. oikeissa töissä olevat luulevat, että jos jää työttömäksi niin ainahan voi mennä kaupan kassalle- ei voi.

Vierailija
10/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:30"]

Hanttihommiinkin on nykyään vaikka kuinka paljon tulijoita, silti ns. oikeissa töissä olevat luulevat, että jos jää työttömäksi niin ainahan voi mennä kaupan kassalle- ei voi.

[/quote]

Näin juuri. 

ap

Vierailija
11/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ainakin tilastojen varjolla pitäisi vielä olla mahdollista mennä hanttihommiin, siis varastolle, siivoomaan yms (jos on fyysisesti kunnossa). Muualla maassa siivousfirmoilla ja logistiikkakeskuksilla on sähköpostit tukossa hakemuksista.

Itse pääsin työttömänä muutaman mutkan kautta tukityöllistetyksi ja sain sellaista työkokemusta jota monella ei ole tällä paikkakunnalla ja sitä kautta olen saanut töitä lisää.

Perinteisiä polkuja töihin ei taida enään päästä, eli vain hakemuksia lähettelemällä.

Vinkkinä sanon että pyydä jotain tuttua tai vaikka työkkärin ihmistä lukemaan sinun hakemuksesi. Oma puoliso tai liian läheinen kaveri ei viitsi sanoa suoraan jos siellä joku asia kusee.

Vierailija
12/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:31"]

[/quote]

Näin juuri. 

ap

[/quote]

Kuinka montaa myyjän paikkaa olet hakenut? Siivoojan työt? Henkilökohtainen avustaja?

Vierailija
13/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä työ on kopiokoneen hoitaja? Onko tää jossain toimistofirmassa vai siis kopiokonefirmassa, joka huoltaa niitä? 

Vierailija
14/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain suinkin mahdollista, kannattaa etsiä perushommia,eli yleiset toimistotyöt, hoitotyöt, myyntityöt, varastotyöt ym ym. mahdollisimman pieneltä paikkakunnalta.

Pienissä kunnissa kun ei ole niin valtavia määriä epätoivoisia (ja toki hyviä) hakijoita kuin suurissa kaupungeissa.

Väittäisin, että asiakasneuvojaksi Lieksaan http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=8343900&index=2&anchor=8343900 pääsisi suhteellisesti helpommin kuin vaikkapa toimistoassistentiksi pk-seudulle.

Ja palkalla tulisi paremmin toimeen.

Vierailija
15/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, millä koulutuksella olet hakenut?

t: tulevaisuutensa puolesta pelkäävä opiskelija

Vierailija
16/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä prosentti avoimista työpaikoista julkaistaan. 99 % vaatii omaa aktiivisuutta. Työkkäri myös ilmoittanut aina töitä viikon sisällä ilmoittautumisesta ja aina juuri toimistoalan töitä. eLi puhelin kouraan niin töitä löytyy kyllä. Turha hakea noihin julkisiin, ylipäätään niihin leensä on jo valittu joku ennen julkaisua.

Vierailija
17/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:31"]

[/quote]

Näin juuri. 

ap

[/quote]Itse jos olen halunnut kaupan kassaksi, olen ottanut jonain päivänä projektiksi soittaa niin kauan kauppoihin että pääsen johonkin töihin, kovin moneen ei ole tarvinnut soittaa ja olen saanut työn. Hölmöä kuvitella pääsevänsä töihin jos itsessä ei ole aktiivisuutta.

Vierailija
18/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:50"]

Ehkä prosentti avoimista työpaikoista julkaistaan. 99 % vaatii omaa aktiivisuutta. Työkkäri myös ilmoittanut aina töitä viikon sisällä ilmoittautumisesta ja aina juuri toimistoalan töitä. eLi puhelin kouraan niin töitä löytyy kyllä. Turha hakea noihin julkisiin, ylipäätään niihin leensä on jo valittu joku ennen julkaisua.

[/quote]

Hyvä puhua kun ei taas tiedä mistään mitään..:D  Vai vielä yksi prosentti.. jep.

Vierailija
19/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon työni aina saanut hakemalla julkisessa haussa olevia paikkoja...

Kannattaa viilata hakemusta, lyhyt hakemus ja pitkä CV tai toisinpäin, hakemustekstistä napakka ja sellainen, että siitä selkeästi käy ilmi että se on kirjoitettu tarjolla olevaa paikkaa ja firmaa ajatellen. Kerrot miksi haluat juuri siihen yritykseen, mitä osaamista sinulla on. Liian vaatimaton ei kannata olla.

Vierailija
20/40 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut toukokuusta 2012 lähtien joka ikiseen työpaikkaan, johon vain mitenkään pystyisin hakemaan. En siis voi hakea lääkäriksi tai luokanopettajaksi, koska minulla ei ole näihin koulutusta. Sairaanhoitajaksi pääsisi, mutta koulutusta ei ole. 

Olen ihan valehtelematta hakenut jokaiseen työpaikkaan, johon minulla on ollut mahdollista vain hakea. En voi hakea Lieksaan, enkä Rovaniemelle, koska perhe on täällä. Meillä on kolme lasta ja miehen työ on täällä Helsingissä.

Olen tottakai soittanut joka paikkaan ja soitellut perään. Minulla on liian vähän työkokemusta ja typerä koulutus (ammattikorkeakoulu, en sano tarkemmin mikä ala). 

En ole työtön, koska hoidan ystäväni kahta lasta. Olemme sopineet, että hoidan heitä, kunnes saan "oikean" työpaikan. Tulin apuun, koska he eivät saaneet hoitopaikkaa tarpeeksi läheltä ja minä olin juuri valmistunut ja vailla töitä.

Saan tästä hoitotyöstä sen verran käteen, että tulemme toimeen. Syksyllä 2014 lapset menevät joka tapauksessa päiväkotiin ja minun on saatava sitä ennen töitä. En voi alkaa perhepäivähoitajaksi, meille ei yksinkertaisesti mahdu. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme