Viekö imetys seksihalut?
Mulla oli piiitkä haluttomuuskausi raskaana ja imettäessä, varmaan 2 kertaa harrastettiin seksiä raskaanaollessa ja lähes vuoden imetyksen aikana ehkä yhteensä viidesti.
Mutta nyt kun vauva on vuoden verran, on koko ajan kauhea panetus!
Mietin vain voiko imetyshormonit tehdä haluttomuutta vai onko se vaan vakio, että halut katoaa vauvavuodeksi...?
Toki imettäisin lähelle vuotta seuraavaakin :)
Mutta kokemuksia?
Mä jo ehdin pelätä että nyt loppui seksielämä kokonaan...
Kommentit (3)
Jostain luin, että imetyksen aikana estrogeeni on vaihdevuositasolla. Eli halujen poissaololle on imetyksen aikana ihan hormonaalinen syy.
Mulla imettäessä katosi seksihalut myös täysin. En saanut herätettyä halujani millään: En vaikka yritin ajatella fantasioitani, vanhojen lempitarinoideni lukemin ei aiheuttanut mitään reaktiota. Limakalvojen erittäin paha arkuus ja kuivuus olivat myös tuttua. Pelkäsin jo, että mun seksihaluni ovat kadonneet lopullisesti, mutta kun lopetin imetyksen, halut palasivat lähes saman tien. (Mulla teki mieli raskausaikanakin, paremminkin vielä enemmän kuin ei raskaana.)
Hirvittää ajatella, että vaihdevuosien jälkeen olisi samanlaista!
Kyllä se oli mullakin just noin,ja lisäksi limakalvot oli arat ja kuivat koko imetyksen ajan joten ei siinä seksi hirveesti käynyt mielessä!