Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksihän masentuneet juopot sitä viinaa vetää? Tietenkin siksi että siitä saa väliaikaisen helpotuksen.

Varmaan koska toimii, sietävät hetken taas itseään kunnes hoksaavat taas masentavan todellisuuden eli ovat rapajupppoja ja mikään elämässä ei toimi. Sitten taas lääkitsevät.

Pitäisi varmaan saada kela maksamaan 67% alkoholin hinnasta.

eiköhän se kela jo nykyisellään rahoita todella monen juopon jatkuvan kännäilyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Itse en juo alkoholia masennukseen, vaan siihen saakelinmoiseen tylsyyteen, joka liittyy siihen, että olen alasajanut dopamiini D2 -reseptorini

Vierailija

kelan rahoilla ryypätä viikkoakaan.  vieläkö joku kuvittelee että niillä istutaan baarissa aamusta iltaan jokapäivä kaljaa lipittäen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin, miksihän masentuneet juopot sitä viinaa vetää? Tietenkin siksi että siitä saa väliaikaisen helpotuksen.

Alkoholisti on kierteesseä, alkoholi aiheuttaa masennusta.

Vierailija

Mä kävin terapiassa ja olen kokeillut lukuisat lääkkeet. Mikään ei auttanut. Lopulta aloin juoda. Ensin viikonloppuisin ja lopults päivittäin. Tämä on ainut keino, jolla jaksan arkea ja työelämää. Kunnes maksa posahtaa. 10 viinipulloa per viikko useamman vuoden ajan on aika paljon naiselle...

Vierailija

Joillainhan krapula autta mt-ongelmiin. Siis nimenomaan krapula, ei känni.

Vaikuttaa esim ADHD oireisiin hieman amfetamiinin tapaan; kevyttä euforiaa pukkaa, fiilis on rauhallisempi, motivoituneempi ja kaikin puolin normaalia parempi vaikka fyysisesti olisikin vähän paskana.

Itse ei ole tullut aikoihin juotua mutta aikoinaan on joskus tullut riipaistua kännejä ihan vain tuon efektin vuoksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa esim ADHD oireisiin hieman amfetamiinin tapaan; kevyttä euforiaa pukkaa, fiilis on rauhallisempi, motivoituneempi ja kaikin puolin normaalia parempi vaikka fyysisesti olisikin vähän paskana.

Itse ei ole tullut aikoihin juotua mutta aikoinaan on joskus tullut riipaistua kännejä ihan vain tuon efektin vuoksi.

Tämä. Mulla on krapulassa fyysisesti huono olo mutta henkisesti olen seesteisempi. Tosin en mä sen takia juo, kyllä se on se mielialaa nostattava efekti muutenkin. Minä aloitin alkoholin käytön suht myöhään, noin 24-vuotiaana kun huomasin saavani siitä buustia elämääni. En vetänyt teinikännejä toisin kuin monet ikäiseni. Olinkin todella masentunut ja saamaton.
Mä tosin uskon olevani add tai muu nepsy. Aivoni reagoivat alkoholiin eri tavalla kuin muiden. Kannabis tai huumelääkkeet puolestaan eivät vaikuta minuun lainkaan joten en ole niistä kiinnostunut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
kelan rahoilla ryypätä viikkoakaan.  vieläkö joku kuvittelee että niillä istutaan baarissa aamusta iltaan jokapäivä kaljaa lipittäen.

No mistä rahat alkoholisteille tulevat? Alkoholia kuitenkin on alkoholistin pakko käyttää joka päivä, koska riippuvuus on heroiinin luokkaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen itselläni huomannut tämän, että nimenomaan krapulassa adhd-oireet lievittyy huomattavasti ja fokus paranee. Olen ihmetellyt tätä usein että mistä johtuu. Minulla ei ole diagnosoitu adhd:ta mutta selvästi kärsin niistä oireista kyllä ja olen ajatellut kyllä hakeutua ihan tutkimuksiinkin.

Mua ei kännissä oleminen kiinnosta lainkaan, mutta tuo krapula-olotila kiinnostaa koska se oudolla tavalla parantaa olotilaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo, olen itselläni huomannut tämän, että nimenomaan krapulassa adhd-oireet lievittyy huomattavasti ja fokus paranee. Olen ihmetellyt tätä usein että mistä johtuu. Minulla ei ole diagnosoitu adhd:ta mutta selvästi kärsin niistä oireista kyllä ja olen ajatellut kyllä hakeutua ihan tutkimuksiinkin.

Mua ei kännissä oleminen kiinnosta lainkaan, mutta tuo krapula-olotila kiinnostaa koska se oudolla tavalla parantaa olotilaa.

Ja piti lisätä vielä tähän, että tuo efekti saattaa kestää useamman päivän ajan sen jälkeen kun on nauttinut alkoholia.

Vierailija

Tämähän ei ole mikään uutinen eikä ensimmäinen tutkimus aiheesta. Ongelmana on, että alkoholin mielialaa kohottava ja euforian tunnetta aiheuttava vaikutus on lyhytkestoinen suhteessa laskuhumalan ja pitkaikaiskäytön mielialaa laskevaan ja masennusta aiheuttavaan vaikutukseen.

Huumeissahan on sama, että kohottavat mielialaa ja aiheuttavat euforiaa, mutta haittavaikutukset mittavia.

Vierailija

Siihenhän se alkoholiin addiktoituminen perustuu. Ja muihin päihteisiin. 

Tämä on kyllä ollut tiedossa aiempien tutkimusten perusteella, että ei mitään uutta.

Vierailija

Ei uutta. Totta maar nousuhumala saa näyttämään velatkin saatavilta, mutta krapula tuo masennuksen ja totuus alkoholin huijauksesta vahvistuu. Juominen siihen, että tuntuis helpommalta on kuin kusis pakkasella jalkoihinsa lämmitelläkseen.

Moni alkoholistiongelmainen on itse todennut, että aina tulee masennus juomisen jälkeen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No mistä rahat alkoholisteille tulevat? Alkoholia kuitenkin on alkoholistin pakko käyttää joka päivä, koska riippuvuus on heroiinin luokkaa.

Pääosin veronmaksajilta erilaisten tukien muodossa. Toiset tekevät töitä, että toisille riittää verorahaa ryypättäväksi. Ainoa hyötyjä on alkoholihuumeen valmistajat ja kauppiaat.

kokemusasiantuntija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No monestihan se on juuri sitä että jossain juopporemmissä kaikki ovat toisilleen velkaa ja rahat pyörii sitä kautta, ja toisaalta silloin kun juodaan niin ei oikeastaan syödä eikä mitään muutakaan. Jotkut kanittaa perintökalusteensa yms. Onhan noita keinoja sumplia se homma.

Vierailija

kokemusasiantuntija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No monestihan se on juuri sitä että jossain juopporemmissä kaikki ovat toisilleen velkaa ja rahat pyörii sitä kautta

Ja ne rahat tulevat mistä?

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat