Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sietämätön viiltävä alavatsakipu yhdynnän jälkeen

Vierailija
07.11.2013 |

Kipu alkoi eilen illalla n. klo 19 aikaan ja jatkuu edelleen.

Normaalin yhdynnän jälkeen aloin tuntemaan järkyttäviä pistoksia ja vihlontaa alavatsassa, jotka säteilivät syvälle emättimeen, kohdunkaulaan ja peräaukon tienoille. Samalla alkoi heikottaa ja tuli kamala kylmä hiki. Yhdynnän aikana en tuntenut mitään kipua tai normaalista poikkeavaa.

Mulle on asetettu kuparikierukka n. 1,5kk sitten. Olen ollut useasti rajussakin yhdynnässä kierukan laiton jälkeen, koskaan aiemmin ei mitään tällaista. Pelkäsin kierukan siirtyneen/lähteneen pois paikaltaan ja soitin päivystyspuhelimeen, lääkäri sanoi että kierukan liikahtaminen on erittäin epätodennäköistä, ota buranaa. Näin tein, kipu ei lähtenyt.

Kipu siis on jatkunut siitä asti, tosin tällä hetkellä pystyn jo kävelemään varovasti, eilen en voinut yhdestä asennosta edes liikahtaa ilman hirveää viiltävää kipua. Liike lisää kipua todella paljon. Maha tuntuu "turvonneelta", tuntuu kuin kohdussa olisi joku irtonainen pallo joka tärähtelee joka askeleella aiheuttaen kipua... Maha on todella kosketusarka. Yskiminen, nauraminen sattuu, samoin myös kaikki mikä vaatii vähänkään lantionpohjan lihasten jännittymistä, esim. virtsaaminen.

Raskaana en ole, testit tehty 3 viikkoa sitten ja tänään uudelleen. Lääkäriin soittelin aamulla, aikaa ei kuulemma saanut enää tälle viikolle, joten ensi viikkoon asti odottelen ja toivon että menee ohi itsestään. 

Eivät tuntuneet yhtään kuukautiskivulta, yhdet menkat ollutkin kierukan kanssa ja olivat kivuttomat. 

Onko kenelläkään samoja kokemuksia? Ja "mene lääkäriin"-kommentoijille: menen heti, kun ajan saan, tai päivystykseen jos tila pahenee. Kertokaa jos teillä on ollut jotain samantapaista!

Olen synnyttämätön 22-vuotias nainen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ettei ois kohdunulkonen? oot tehny 3 viikkoa sitte testin joten oletan et on olu syytä epäillä olla raskaana?"

No ei oikeastaan, yhden abortin jälkeen olen vain tosi vainoharhainen ja pelkään uudelleenraskautumista ja haluan tarkistaa asian usein. Ei kohdunulkoinen tietenkään mahdottomuus ole, kierukkaraskauksia kai aika paljonkin esiintyy suhteessa muihin ehkäisymenetelmiin...

Ja kuparikierukkaa ihmettelevät, vastaan kaikille kerralla ettei tule lainausryöppyä: sain kuparikierukan jankattua itselleni, sillä hormonaalista ehkäisyä en kaiken kokeilemani jälkeen suostu enää ottamaan ja kortsua käytettäessä tulin raskaaksi ja tuloksena abortti. Ilmeisesti kyllästyivät jankutukseeni ja laittoivat kuparivekottimen että hiljenen.

Vierailija
22/25 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 23:29"]

3 jatkaa miten sait kierukan 22 vuotiaana ilman synnytystä? Mä pyysin sitä kans ja ei kuulemma ruvenneet laittamaan ku en ollu lapsia vielä saanu ja niin nuori 22 minäkin.

[/quote]

Aika moni synnyttämätön on saanut. riippuu niiin paljon lääkäristä. Mutta en ymmärrä miksi kukaan haluaisi kierukkaa. Sehän abortoi.

[/quote]

Kuparikierukka noin nuorella synnyttämättömällä on kyllä aika erikoinen ratkaisu, mutta mistäs me tiedetään, varmaan ollut joku syy, että on tuohon ratkaisuun päädytty.

[/quote]

no eipä se oikeastaan ole. aika monella nimen omaan on kuparikierukka.

[/quote]

No ei kyllä tosiaankaan ole monella noin nuorella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 23:47"]

"ettei ois kohdunulkonen? oot tehny 3 viikkoa sitte testin joten oletan et on olu syytä epäillä olla raskaana?"

No ei oikeastaan, yhden abortin jälkeen olen vain tosi vainoharhainen ja pelkään uudelleenraskautumista ja haluan tarkistaa asian usein. Ei kohdunulkoinen tietenkään mahdottomuus ole, kierukkaraskauksia kai aika paljonkin esiintyy suhteessa muihin ehkäisymenetelmiin...

Ja kuparikierukkaa ihmettelevät, vastaan kaikille kerralla ettei tule lainausryöppyä: sain kuparikierukan jankattua itselleni, sillä hormonaalista ehkäisyä en kaiken kokeilemani jälkeen suostu enää ottamaan ja kortsua käytettäessä tulin raskaaksi ja tuloksena abortti. Ilmeisesti kyllästyivät jankutukseeni ja laittoivat kuparivekottimen että hiljenen.

[/quote]

Kiitos vastauksesta, arvelinkin, että ei ole lääkäri ensimmäisenä tuota kuparikierukkaa ollut suosittelemassa noin nuorelle.

Vierailija
24/25 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 23:29"]

3 jatkaa miten sait kierukan 22 vuotiaana ilman synnytystä? Mä pyysin sitä kans ja ei kuulemma ruvenneet laittamaan ku en ollu lapsia vielä saanu ja niin nuori 22 minäkin.

[/quote]

Aika moni synnyttämätön on saanut. riippuu niiin paljon lääkäristä. Mutta en ymmärrä miksi kukaan haluaisi kierukkaa. Sehän abortoi.

[/quote]

Kuparikierukka noin nuorella synnyttämättömällä on kyllä aika erikoinen ratkaisu, mutta mistäs me tiedetään, varmaan ollut joku syy, että on tuohon ratkaisuun päädytty.

[/quote]

no eipä se oikeastaan ole. aika monella nimen omaan on kuparikierukka.

[/quote]

No ei kyllä tosiaankaan ole monella noin nuorella.

[/quote]

aika monella mun tuttavalla on.

Vierailija
25/25 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 23:19"]

Kipu alkoi eilen illalla n. klo 19 aikaan ja jatkuu edelleen.

Normaalin yhdynnän jälkeen aloin tuntemaan järkyttäviä pistoksia ja vihlontaa alavatsassa, jotka säteilivät syvälle emättimeen, kohdunkaulaan ja peräaukon tienoille. Samalla alkoi heikottaa ja tuli kamala kylmä hiki. Yhdynnän aikana en tuntenut mitään kipua tai normaalista poikkeavaa.

Mulle on asetettu kuparikierukka n. 1,5kk sitten. Olen ollut useasti rajussakin yhdynnässä kierukan laiton jälkeen, koskaan aiemmin ei mitään tällaista. Pelkäsin kierukan siirtyneen/lähteneen pois paikaltaan ja soitin päivystyspuhelimeen, lääkäri sanoi että kierukan liikahtaminen on erittäin epätodennäköistä, ota buranaa. Näin tein, kipu ei lähtenyt.

Kipu siis on jatkunut siitä asti, tosin tällä hetkellä pystyn jo kävelemään varovasti, eilen en voinut yhdestä asennosta edes liikahtaa ilman hirveää viiltävää kipua. Liike lisää kipua todella paljon. Maha tuntuu "turvonneelta", tuntuu kuin kohdussa olisi joku irtonainen pallo joka tärähtelee joka askeleella aiheuttaen kipua... Maha on todella kosketusarka. Yskiminen, nauraminen sattuu, samoin myös kaikki mikä vaatii vähänkään lantionpohjan lihasten jännittymistä, esim. virtsaaminen.

Raskaana en ole, testit tehty 3 viikkoa sitten ja tänään uudelleen. Lääkäriin soittelin aamulla, aikaa ei kuulemma saanut enää tälle viikolle, joten ensi viikkoon asti odottelen ja toivon että menee ohi itsestään. 

Eivät tuntuneet yhtään kuukautiskivulta, yhdet menkat ollutkin kierukan kanssa ja olivat kivuttomat. 

Onko kenelläkään samoja kokemuksia? Ja "mene lääkäriin"-kommentoijille: menen heti, kun ajan saan, tai päivystykseen jos tila pahenee. Kertokaa jos teillä on ollut jotain samantapaista!

Olen synnyttämätön 22-vuotias nainen.

[/quote]

Mene HETI päivystykseen. Oma kehoni hylki hormoonikierukkaa. Kestin sitä tuskaa ja kipua kaksi viikkoa, kunnes päätin mennä päivystykseen. Kerroin luukulla asiani ja siinä vaiheessa kun kerroin kipuilleeni jo pari viikkoa, niin hoitaja vain hymähtää: "eihän tämä sitten ole mikään päivystysasia. Ei sulla ole mitään hätää". Totesin siinä vaiheessa, että kun porukkaa ei ole jonoksi asti ja olen jo täällä ja SATTUU, niin voisko se lääkäri silti kurkata. Hoitaja tuhahtaen totesi et katotaan nyt mitä hän voi tehdä'.

10minuutin odottelun jälkeen pääsin lääkärille, joka tsekkas jalkoväliin. No yllätys yllätys, se kierukka olu kohdunsuun ulkopuolella ja märki ikävästi. Lääkäri otti kierukan pois ja olin jo seuraavana aamuna kuin toinen ihminen.

Eli pidemmittä puheitta HETI LEKURILLE NYT.