Mitä pihvejä käytätte itsetehdyissä hampurilaisissa?
Löytyykö kaupasta paistoa vaille valmiita tai jopa ihan valmiita hyvänmakuisia pihvejä? mitä muuta tulee herkkuhamppariinne?
Kommentit (17)
Jaa mikä?
ap
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 20:09"]
Rat burger...
[/quote]
Minä otan ihan vain naudan paistijauhelihaa, pyörittelen sopivat ja pistän pannulle. Niin ja mausteita tietty.
Tarvitseeko sen tuon paistovalmiimpaa olla?
Tällä ohjeella tulee tosi hyviä! Me on tehty ihan tavallisesta jauhelihasta: http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com/2010/04/grillihampurilainen-ja-lihapullat.html?m=1
Yleensä pakastimesta saatavia valmiita Quorn-pihvejä. Miehelle teen joskus naudanlihasta; pelkkää naudanjauhelihaa, muotoilu pihveiksi, pakastimeen muutamaksi tunniksi.
Sämpyläksi ciabattaleipää, väliin suolakurkkua, paahdettua sipulia, bbq-soosissa paistettua punasipulia, texas pete -siipikastiketta, sinihomejuustoa, salaattia... mitä löytyykään.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 20:10"]
Jaa mikä?
ap
[/quote]
No, iltaisin käyn Hesan raflojen roskisten vieruksia. Pikakiväärillä ammun muutaman rotan. Niistä sitten vääntelen pihvit. Luomua!
Sisäfilettä itse pyydetystä tai teurastetusta elukasta, kaupan sikanautajauhelihasta tehtyä tai jotain siltä väliltä. Jauhelihapihvin voi hyvin tehdä lätkäisemällä jauhelihakökön pannulle, ja maustaa sen vaan päältä. Ei muuta ongelmaa kuin se, että miten pysyy koossa eikä hajoa murusiksi.
Sisäfilettä itse pyydetystä tai teurastetusta elukasta, kaupan sikanautajauhelihasta tehtyä tai jotain siltä väliltä. Jauhelihapihvin voi hyvin tehdä lätkäisemällä jauhelihakökön pannulle, ja maustaa sen vaan päältä. Ei muuta ongelmaa kuin se, että miten pysyy koossa eikä hajoa murusiksi.
Saarioisten Isot häränjauhelihapihvit on ihan kelpo pikavaihtoehto silloin kun en viitsi tehdä pihvejä itse.
Pihviin ainoastaan jauhelihaa (nautaa tai karitsa-nautaa), suolaa ja pippuria. Sämpylät tällä ohjeella: http://sisaretkeittiossa.vuodatus.net/lue/2011/07/maailman-parhaat-hampurilaissampylat Sisälle sitä mitä sattuu olemaan ja tekemään mieli.
Kalkkunanjauhelihaa, lampaanjauhelihaa tai sit kikherne- tai papupihvit. Joskus pihvin sijaan portobelloa, syksyllä lampaankääpää. Jatkan pihvimassaa ehdottomasti jollain kasviksilla, en tykkää pelkästä lihapihvistä.
Paistijauhelihaa ja pekonimurua sekä mausteita. Teen itse, mieluiten grillissä
Itsetehdyt on kokonaan itsetehtyjä ja käytetään itsetehtyjä pihvejä, sipulia, kurkkusalaattia, tomaattia, juustoakin.
No sämpylöitä harvemmin tehdään itse, mutta parhaita eivät ole ne valmiit hampurilaissämpylät, vaan paremminkin, jotkut isot ja mehevät vehnäsämpylät leipäosastolta:)
Nam nam....miksi menin vastaamaan, tuli nälkä, eikä oo nyt mahkuja tehdä noita;(
15 lisää vielä, että mikroa ei kannata käyttää ollenkaan, vaan pihvit pannulle rasvaan, parhaat sämpylät yms. lienee höyrykattilassa?
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 20:34"]
Pihviin ainoastaan jauhelihaa (nautaa tai karitsa-nautaa), suolaa ja pippuria. Sämpylät tällä ohjeella: http://sisaretkeittiossa.vuodatus.net/lue/2011/07/maailman-parhaat-hampurilaissampylat Sisälle sitä mitä sattuu olemaan ja tekemään mieli.
[/quote]
Näin. Ei mitään mureketaikinaa sinne v'liin!
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 20:46"]
15 lisää vielä, että mikroa ei kannata käyttää ollenkaan, vaan pihvit pannulle rasvaan, parhaat sämpylät yms. lienee höyrykattilassa?
[/quote]
Minä teen itse sämpylätkin hampurilaisiin, mutta leivon muutenkin leivät itse, niin samalla menee ne burgersämpylätkin siinä sivussa.
Parhaat sämpylät tulee, kun heittää ne pannulle ja antaa niiden lämmetä siinä samalla kun leikkauspinta muuttuu rapsakaksi. :)
Rat burger...