Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiralliset! Monta tuntia päivässä kävelette koiranne kanssa?

Vierailija
07.11.2013 |

Lisäksi; käyttekö töissä/koulussa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus; kuinka monta kilometriä kertyy siis päivässä?

Vierailija
2/10 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä pari tuntia päivässä, viikonloppuisin pitempään. Riippuu vähän käydäänkö esim. koirapuistossa vai kävelläänkö vaan lenkkejä.

olen töissä 8-10h päivässä, mies samoin. Joskus koira mukana töissä, joskus myös päivähoidossa isälläni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen tavallisesti 1-2 tuntia päivittäin. En osaa kilometrejä sanoa. Viikonloppuisin ehkä kolmekin tai enemmän (mennään varta vasten ulkoilemaan jonnekin metsään kauemmas tai kävellään kaukana olevaan koirapuistoon).

Käyn töissä ja asun kaksin koiran kanssa, mulla on jatkuvasti huono omatunto siitä, että pitäisi ehtiä lenkittää sitä enemmän. Aktivoin koiraa kyllä aika paljon sisällä. Koira on mulla vain väliaikaisesti asumassa, en olisi pysyvästi ottanut tällaiseen elämäntilanteeseen koiraa.

Vierailija
4/10 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian vähän, ehkä puolesta tunnista reiluun tuntiin. Pieni koira on mutta tarvitsisi kyllä enemmän liikuntaa ja muutakin aktiviteettia. Jatkuvasti on huono omatunto asiasta, vaikka hyvin tuo näyttää viihtyvän tässä sohvallakin vieressä.

Vierailija
5/10 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kävele, avaan vain oven koirille. Hyvin vaikea arvioida missä menevät ja kuinka monta askelta ottavat.

Vierailija
6/10 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso koira joka tarvitsee paljon liikuntaa, päivittäin noin kymmenen kilometrin lenkki.

Lisäksi joka viikko muutaman kerran koirapuistossa leikkimässä toisten kanssa, sinne matkaa viitisen kilometriä.

Lisäksi käy pitkin päivää omalla pihalla, aidattu myös hätimispaikka. On ulkona noin viisi tuntia päivässä yhteensä, menee ja tulee miten itse haluaa. Olen kotirouva, muuten emme koiraa edes pitäisi, ne haluaa seuraa.

Vierailija
7/10 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso palveluskoira, joka päivä käyn juoksemassa/pyöräilemässä/metsässä kiipeilemässä ja juoksentelemassa. Matkaa kertyy yleensä 5-10km/kerta. Yleensä päivässä on yksi tämmöinen pidempi lenkki, joka on pituudeltaa 45min-2h. Viikonloppuisin/vapaapäivinä lähden auton kanssa johonkin metsään, siellä yleensä vähintään 2h kerrallaan.

Kävelyitä tehdään iltaisin kun koira on jo väsynyt, ja pissalenkkejä. Pelkkä kävely narun jatkona ei tuolle riitä. Toki joskus on "lepopäiviä". 

Lisäksi tietysti koulutukset. Tälläinen koira ei väsy pelkästä fyysisestä aktiviteetistä.

Olen yliopisto-opiskelija, joten tällä hetkellä minulla on ihanteelliset olosuhteet koiran hoitoon, koska luentoja ei ole 8h päivässä. 

Vierailija
8/10 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia menee kolmen koiran kanssa. Olen nykyään kotirouva.

Vierailija
9/10 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilua päivässä noin 0,5-2h + normaalit pissareissut, aikataulujen mukaan. Saa olla usein metsässä vapaana ja nähdään toisia koiria suunnilleen kerta viikkoon.  Oon nyt kotona lapsen kanssa niin hyvin aikaan, kun olin töissä niin heitettiin koiran kanssa päivän pitkänä lenkkina sellai 5-7km juosten. Rotu iso ja aktiivinen, joten tarvii toimintaa. Niinä päivinä jos kunnon lenkkiä ei ehdi niin sitten aivojumppaa. 

Vierailija
10/10 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päivittäin 4-5 pissareissua, yhteensä ehkä tunnin verran. Lisäksi 2 kertaa viikossa agilitya ja lisäksi muita koirakoulutuksia sekä näyttelyitä. Silloin tällöin vielä koirapuistoilua.

Pieni koirarotu, joka ei viihdy "säällä kuin säällä" ulkona. Silti huono omatunto noiden lenkitysten suhteen. Voisi mennä enemmänkin, mutta kun on muutakin elämää ja työtä vähintään 8h/pv.