Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen huomannut, että osa naisista oikeasti kokee tarvitsevanse fyysistä suojelua mieheltä

Vierailija
15.09.2020 |

Olen monesti kuullut väittämän, että pienikokoisen miehen kanssa ei voi tuntea itseään turvalliseksi ja ihan tosissani ihmetellyt, mikä juttu se on. Olen asunut yksin 18v asti, seurustelin ensimmäistä kertaa vasta 24v. Olen aina ollut yksin viihtyvä introvertti. Olen aina harrastanut kävelylenkkejä yksin yöllä ja en koskaan joutunut uhkaavaan tilanteeseen tai pelännyt. Ihmettelin kun äiti sanoi pelkäävänsä puolestani. Joskus hän halusi että liikkuisin illalla vain veljeni seurassa, mitä pidin loukkaavana. En koskaan ajatellut, että joku edes haluaisi hyökätä kimppuuni sen todennäköisemmin kuin päivälläkään.

Olen nettikeskustelujen perusteella huomannut, että moni nainen pelkää yksin liikkumista ja miettii esimerkiksi, että sanoo potentiaaliselle seuraajalle, että hänellä on mies kotona odottamassa. Eli oletus että miehen tehtävä on suojella naista hyökkäävää miestä vastaan, kuten joskus kivikaudella. Oma isäni joka oli yli 2 m pitkä pahoinpiteli minua ja oli työtön alkoholisti. Kysyin yhdesti äidiltä miksei hän jätä sitä. Vastaus ei liittynyt rakkauteen tms vaan oli että onhan se hyvä suoja jos joku HYÖKKÄÄ tänne. Sellaista tilannetta ei kuitenkaan koskaan tullut

Nykyinen mieheni on 167cm/55kg, eli ei todennäköisesti pystyisi suojelemaan minua hyökkääjältä. Olen myös itse isokokoisempi. En kuitenkaan koe tilannetta sen kummemmaksi kuin vuosikausia yksin liikkuessanikaan. Ainoa "hyöty" mitä häneltä vaadin on että pystyisi joskus tienaamaan niin, ettei minun tarvitsisi olla ainoa joka elättää perheen. Rakastan häntä ja pidän viehättävimpänä koskaan tapaamanani miehenä.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsee jotain puolustamaan itseään hyökkäykseltä niin varmaan kannattaa vaihtaa tuttavapiiri roskasakista normaaleihin ihmisiin.

2/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suojelukoulutuksen saanut koira. Sen reaktionopeus on suurempi kuin yhdenkään miehen.

Jokaisen kannattaa hankkia hyvät itsepuolustustaidot. Itsepuolustus ei ole voima- vaan tekniikkalaji.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Minulla on suojelukoulutuksen saanut koira. Sen reaktionopeus on suurempi kuin yhdenkään miehen.

Jokaisen kannattaa hankkia hyvät itsepuolustustaidot. Itsepuolustus ei ole voima- vaan tekniikkalaji.

Itsepuolustus pitäisi olla oppiaine jo ala-asteelta lähtien. Ihan turhaa joku jääkiekko, ennemmin itsepuolustus.

Vierailija
4/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Ajattelin just aloitusta lukiessani, että koira kyllä hoitaisi tuon suojelun miestä paremmin. Ja on vähemmän vaarallinen sille naisellekin kuin puoliso. Yleensähän se on oma mies joka naisen hakkaa, eikä kukaan tuntematon jeppe kadulla.

Vierailija
5/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Onko olemassa naisia, joilla ei ole koiraa eikä itsepuolustusharrastusta eikä unelmia hyökkäävien miesten teurastuksesta, mutta eivät silti unelmoi myöskään mistään isokokoisesta tappajamiehestä joka "suojelee"?

Vierailija
6/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voin myöntää että haluan tuntea saavani miehestä turvaa. Tämä on ehkä yksi syy siihen, miksi isompikokoinen, fyysisesti vahva mies viehättää. Pienikokoinen mies ei saa aikaan vastaavaa tunnetta. Mutta en osaa selittää, miksi turvan tunne on tärkeä - se vain on, vaikka mitään potentiaalista turvallisuusuhkaa ei näköpiirissä olisikaan. Kuulostaa silti aivan älyttömältä, jos joku oikeasti pitää miestä pelkästään sen turvan tunteen takia.

Vierailija
7/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kohtaavat väkivaltaa pääasiassa kotona, eli kai sitä suojelua pitäisi ennemminkin kadulta sitten etsiä.

Vierailija
8/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahanahne akka

Vierailija
9/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on keksitty lääke jo kaaun aikaa sitten:

https://yle.fi/uutiset/3-5087423

Zinc

Vierailija
10/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen valossa naiset tarvitsevat pikemminkin suojelua miesten vuoksi...

Vierailija
11/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen lyhyt nainen ja minun kimppuun on käyty humalaisen toimesta. Kampesin itseni ylös ja mies juoksi karkuun. Olisi tietysti voinut käydä pahasti, ja oli tuuria että mies oli hintelä ja humalassa ilman puukkoja ja itse en jäätynyt, mutta en edelleenkään pelkää. Liikun vieläkin öisin mielelläni koiran kanssa lenkillä ja tykkään öisestä rauhasta ja tunnelmasta ja kävelen kyllä samat matkat pysäkiltä kotiin kuin päivälläkin kävelisin. En nyt menisi tarkoituksella epämääräisten porukoiden luokse tai reittejä jotka tiedetään vaarallisiksi, enkä haahuile umpihumalassa takki auki, mutta ei varmaan miehetkään menisi yksin kerjäämään verta nenästään. Ulkomailla olisin vielä varovaisempi.

Itse otan omat riskini ja tiedostan sen riskin, että joku voi raiskata, ryöstää tai tappaa, mutta en elä sitä odottaen. Naiselle suurin vaara on oma puoliso ja ex-puoliso. Senkin riskin olen valmis ottamaan, eli en jätä parisuhdetta tilastollisen riskin vuoksi solmimatta.

Vaikka itseni puolesta en pelkää, niin pelkäisin kyllä toisten puolesta ja ymmärrän sen toiveen, että kukaan ei liikkuisi yksinään.

Vierailija
12/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voin myöntää että haluan tuntea saavani miehestä turvaa. Tämä on ehkä yksi syy siihen, miksi isompikokoinen, fyysisesti vahva mies viehättää. Pienikokoinen mies ei saa aikaan vastaavaa tunnetta. Mutta en osaa selittää, miksi turvan tunne on tärkeä - se vain on, vaikka mitään potentiaalista turvallisuusuhkaa ei näköpiirissä olisikaan. Kuulostaa silti aivan älyttömältä, jos joku oikeasti pitää miestä pelkästään sen turvan tunteen takia.

Niin, se turvan tunne on biologiaa ja evoluution tulosta. Suurimman osan ihmiskunnan historiaa naiset ovat olleet jatkuvan väkivallan uhan alla. Yksin kulkeva/oleva nainen oli vapaata riistaa, varsinkin jos olit alempaa säätyä.

Vierailija
13/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen isokokoiset miehet uhkaavina. Johtunee mielisairaasta isästä, joka oli yli keskimitan ja ylipainoinen/roteva. 

Vierailija
14/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, se turvan tunne on biologiaa ja evoluution tulosta. Suurimman osan ihmiskunnan historiaa naiset ovat olleet jatkuvan väkivallan uhan alla. Yksin kulkeva/oleva nainen oli vapaata riistaa, varsinkin jos olit alempaa säätyä.

Työläissäätyjen naisia tosiaan kohdeltiin koiraa alempina roskaklimppeinä keskiajalla ja varhaiskeskiajalla, ei esim. jotain ryöstelevää muutaman maantierosvon tai aatelisen porukkaa vastaan saanut mistään suojaa ellei vaikka joku tuttu isokokoisempi mies pystynyt näitä miekalla tai muulla talikolla häätämään pois, taistelussa kun ei katsota titteleitä vaan fyysistä voimaa.

Ihmiset helposti unohtavat nykyajan seesteisyydessä miten hirveää on ollut naisen osa historian aikana, ellei se nainen sitten ole ollut joku kuningashuoneen jäsen (heitäkin tosin pakkonaitettiin ja viskeltiin hovista toiseen aivan mielivaltaisesti kysymättä mielipidettä).

Vierailija
15/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä naiset tuntuvat usein vähättelevän isokokoisia lihaksikkaita miehiä, jopa pilkkaavat heitä. Eiköhän lihaksikkaiden miesten markkinat kuitenkin parane huimasti lähivuosina kun Ruotsin meno yleistyy Suomessakin

Vierailija
16/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti itsesi biologiseksi organismiksi joka elänyt maapallolla parisataa tuhatta vuotta sitten että villipetoja, vihamielisiä roistoja ja muuta epämääräistä sakkia löytyy uhkaamaan henkeäsi monta kertaa viikossa lapsuudesta kuolemaan asti.

Haluatko että sinua suojaa joku isokokoinen mies joka osaa käsitellä astaloa tai asetta vai jonkun itseäsi pienemmän sintin joka kaatuu heti kun sitä tönäisee?

Eivät nämä vaistot poistu sillä, että tässä satojen tuhansien vuosien jatkumossa on yhtäkkiä tullut tällainen hieman rauhallisempi ajanjakso.

Vierailija
17/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen valossa naiset tarvitsevat pikemminkin suojelua miesten vuoksi...

Oman miehen voi valita vieläkin suomessa. Ajat kyllä tulee muuttumaan.

mies52v

Vierailija
18/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä naiset tuntuvat usein vähättelevän isokokoisia lihaksikkaita miehiä, jopa pilkkaavat heitä. Eiköhän lihaksikkaiden miesten markkinat kuitenkin parane huimasti lähivuosina kun Ruotsin meno yleistyy Suomessakin

En kyllä ole huomannut täällä Ruotsissa lihaksikkaiden miesten erityismarkkinoita. Aika hipstereiltä miehet täällä näyttää. Lähteekö ne lihaskimput edes lenkille kaveriksi? Eikö se ole tosi raskasta juosta jos on hirveä mörssäri? Itse otin koiran.

Vierailija
19/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Mitä ihmettä ei todellakaan ole mikään tekniikkalaji. Kamppailulajeissa on painoluokat ihan syystä.

Vierailija
20/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ole huomannut täällä Ruotsissa lihaksikkaiden miesten erityismarkkinoita. Aika hipstereiltä miehet täällä näyttää. Lähteekö ne lihaskimput edes lenkille kaveriksi? Eikö se ole tosi raskasta juosta jos on hirveä mörssäri? Itse otin koiran.

Mies voi olla lihaksikas olematta mörssäri.