Sivut

Kommentit (144)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen asunut NJ:ssä ja AZ:ssa, sekä käynyt aika monessa muussa osavaltiossa. Lomailun kannalta kiva paikka ei ole ihan sama kuin eläminen siellä. Kaikissa osavaltioissa on taatusti hyviä alueita asua jos siihen on varaa. Se onkin paha pullonkaula, jos elinkustannukset on korkealla. Ympäristö näyttää ihan erilaiselta jossain syrjässä asuntovaunualueella kuin uima-altaalla golfkentän vieressä.

Vierailija

Olen matkustanut useassa paikassa USA:ssa mutta ylivoimaisesti parhaimmaksi alueeksi pitää mainita että ovat Saipanin ja Guamin itsehallintoalueet. Elämä on rennompaa, paikalliset oikeasti mukavia ilman sellaista amerikkalaista feikkihymyä ja näissä paikoissa elää edelleen vahvana alkuperäiskansojen perinteet ja kaunista luontoa arvostetaan aidosti eikä sitä uhrata nopeiden voittojen vuoksi. Nämä alueet pärjäisivät luultavasti paremmin jos olisivat ihan itsenäisiä ilman emämaan sekaantumista.

Jos nyt kuitenkin osavaltio pitää mainita niin Maine jossa elämä on vähän yksinkertaisempaa ja maanläheistä eivätkä asukkaat ole antautuneet samanlaiselle materialistiselle oravanpyörälle kuin muualla.

Teksas taas on näiden paikkojen vastakohta.

Vierailija

Toivottavasti te vastaajat ovat vierailleet ko. paikoissa, jotta mielipide olisi realistinen.

Ehkä viestin loppuun voisi kirjoittaa, perustuuko ajatus nettijuttuihin vai kokemukseen?
Itse olen vieraillut (yhdessä pitkään) vain kolmessa osavaltiossa, kaikki todella erilaisia, enkä millään osaa valita parasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti te vastaajat ovat vierailleet ko. paikoissa, jotta mielipide olisi realistinen.

Ehkä viestin loppuun voisi kirjoittaa, perustuuko ajatus nettijuttuihin vai kokemukseen?
Itse olen vieraillut (yhdessä pitkään) vain kolmessa osavaltiossa, kaikki todella erilaisia, enkä millään osaa valita parasta.

Olen tuo joka vastasi Havaiji, Florida ja Kalifornia. Floridassa olen asunut ja Kaliforniassa olen käynyt. Havaji on toistaiseksi vielä käymättä, mutta jotenkin vaikea uskoa, että se olisi pettymys. Esim. vaikkapa jossain Iowassa tai Arkansasissa en toki ole käynyt, mutta kyllä olen aika varma että en näistä nauttisi niin paljon kuin Havajista...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Valkoiset muttaneet jo kymmenen vuotta Texasiin josta kasvanut 30 miljoonan asukkaan jättiosavaltio. Samassa ajassa Californiasta muuttanut 10 miljoonaa pois !
En kyllä ymmärrä mikä voi Texasissa olla parempaa kuin Californiassa. California toki todella kallis, mutta upea luonto ja ihanat rannat ja ajattelumaailmaltaan paljon edistyneempi kuin Texas. Kyllä Texasissa lomalla olisi ihan kiinnostava käydä, mutta asuinpaikkana ei kyllä houkuta.

Vierailija

Olen asunut vain Washingtonissa ja minulle se on paras paikka. Pieni, luonnonläheinen, lähellä meri, vuoret, lunta, suomalaisten siirtolaishistoriaa jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Alaska.
Rakastan pohjoisuutta.

Alaskassa on myös enemmän sarjamurhaajia (siis vapaana) kuin kaikissa muissa osavaltioissa yhteensä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Uskotko että näin monet av-mammat ovat matkustaneet niinkin pitkälle kuin USA:aan? Enpä usko. Keksitty ketju, joku provoilee täällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvallat on monilla mittareilla täysi kehitysmaa.

Sairaanhoito - riippuu varakkuudestasi tai työpaikastasi, se on voivoi, jos olet esim. työtön. Ilmaisklinikoita on mutta ne ovat aivan täynnä ja asiakkaita on yli kapasiteetin. Sairaanhoitokulut on yksi isoimmista henkilökohtaisen konkurssin syistä prosentuaalisesti. --> kehitysmaa

Koulutus - riippuu varakkuudestasi tai suhteistasi, se on voivoi, jos sinulla ei ole varaa kouluttaa lastasi yksityisesti; 80% ihmisistä ei yksinkertaisesti ole varaa korkeakouluttautua ja tämä aiheuttaa sen, että sosiaalinen liikkuvuus on todella vähäistä, vaikka "American Dreamista" puhutaankin. ---> kehitysmaa

Asunnottomuus - ei edes riipu siitä, onko sinulla työpaikka. Monet käyvät useammassa työssä, eikä heillä silti ole varaa asuntoon. Miljoonat ihmiset ja lapset ovat tälläkin hetkellä kodittomia USA:ssa ---> kehitysmaa

Nälänhätä - koska sosiaaliturva on niin huono, Yhdysvalloissa on miljoonia ihmisiä, jotka näkevät nälkää. Monet lapset näkevät nälkää ja heille yritetään järjestää keräyksiä. ---> kehitysmaa

Se kuva, mitä meille mediasta syötetään, ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. USA voi huonosti, kansa voi huonosti ja se todella on kehitysmaa monella mittarilla. Edes keskiluokka ei voi elää turvallisin mielin, vaan joutuvat pelkäämään, meneekö matto alta. Ainoa, keille USA on siedettävä paikka elää sosiaalisesti, taloudellisesti ja ihan perusturvan kannalta ovat ylempi keskiluokka ja rikkaat. Vaikka muuta halutaan väittää, sinne ei nousta tuosta vain, sankaritarinoita kerrotaan mutta sosiaalinen liikkuvuus on olematonta vrt. Euroopan maat tai jopa Kiina! 

Minun käy sääliksi Yhdysvaltojen ihmisiä, jotka nähdään ensikädessä kuluttajina, ei yksilöinä. Äärikapitalismin surullisin esimerkki.

N28

Sinulla on turhan synkkä kuva Yhdysvalloista. Tee kierros sinne, ja haastattele ihmisiä eri puolilla, niin saat selville paljon hyviä asioita. Älä levitä Suomen naapurimaan trolliviestejä enempää. Turhaa propagandaa suollat.

1. Kaikki mitä sanon on ihan tilastoitua tietoa
2. En ole trolli 😁 En arvosta Venäjää yhtään sen enempää ja siellä ovat mm. Naisten ja vähemmistöjen oikeudet todella huonolla tolalla & on diktatuuri.
3. Olen kyllä tutkinut aika paljonkin Yhdysvaltojen meininkiä ja minulla on kavereita sieltä.
4. Joku puhui koulutuksesta - kyllä, on valtion kouluja mutta niissä on niin järkyttävät tasoerot, etteivät lapset ole todellakaan samalla viivalla toistensa kanssa ja edelleenkään 80% ihmisistä ei vain ole varaa korkeakouluttautua.

Hauska, että jos kritisoi Yhdysvaltojen aika isojakin ongelmia, leimataan heti ”trolliksi”.
Sanokaa minulle mielummin, miksi Yhdysvallat ei olisi kehitysmaa ja perustelkaa se kunnollisilla argumentein ja tilastoin, kuin persoonaan menevällä - ja aivan väärin tulkitulla argumentoinnilla.
Nämä asiat ovat ihan faktoja ja kaikkien tsekattavissa.

N28

Nämä jutut on jo niin usein kuultu, ja niitä toistetaan eri lähteistä. Jos kerrot oman näkemyksesi ja kokemuksesi asioista, niin niitä ei noteerata, vaan ollan hiljaa. Siitä jo trollit tunnistaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vapaassa Texasissa on eniten vankeja.

Suuren vapauden mukana tulee aina myös suuri vastuu. Oikeusvaltiossa kuten TX joudut vastaamaan tekosistasi, jotta muilla olisi vapaus elää vapaana ilman pelkoa sinusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoito - riippuu varakkuudestasi tai työpaikastasi, se on voivoi, jos olet esim. työtön. Ilmaisklinikoita on mutta ne ovat aivan täynnä ja asiakkaita on yli kapasiteetin. Sairaanhoitokulut on yksi isoimmista henkilökohtaisen konkurssin syistä prosentuaalisesti. --> kehitysmaa

Koulutus - riippuu varakkuudestasi tai suhteistasi, se on voivoi, jos sinulla ei ole varaa kouluttaa lastasi yksityisesti; 80% ihmisistä ei yksinkertaisesti ole varaa korkeakouluttautua ja tämä aiheuttaa sen, että sosiaalinen liikkuvuus on todella vähäistä, vaikka "American Dreamista" puhutaankin. ---> kehitysmaa

Asunnottomuus - ei edes riipu siitä, onko sinulla työpaikka. Monet käyvät useammassa työssä, eikä heillä silti ole varaa asuntoon. Miljoonat ihmiset ja lapset ovat tälläkin hetkellä kodittomia USA:ssa ---> kehitysmaa

Nälänhätä - koska sosiaaliturva on niin huono, Yhdysvalloissa on miljoonia ihmisiä, jotka näkevät nälkää. Monet lapset näkevät nälkää ja heille yritetään järjestää keräyksiä. ---> kehitysmaa

Se kuva, mitä meille mediasta syötetään, ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. USA voi huonosti, kansa voi huonosti ja se todella on kehitysmaa monella mittarilla. Edes keskiluokka ei voi elää turvallisin mielin, vaan joutuvat pelkäämään, meneekö matto alta. Ainoa, keille USA on siedettävä paikka elää sosiaalisesti, taloudellisesti ja ihan perusturvan kannalta ovat ylempi keskiluokka ja rikkaat. Vaikka muuta halutaan väittää, sinne ei nousta tuosta vain, sankaritarinoita kerrotaan mutta sosiaalinen liikkuvuus on olematonta vrt. Euroopan maat tai jopa Kiina! 

Minun käy sääliksi Yhdysvaltojen ihmisiä, jotka nähdään ensikädessä kuluttajina, ei yksilöinä. Äärikapitalismin surullisin esimerkki.

N28

Sinulla on turhan synkkä kuva Yhdysvalloista. Tee kierros sinne, ja haastattele ihmisiä eri puolilla, niin saat selville paljon hyviä asioita. Älä levitä Suomen naapurimaan trolliviestejä enempää. Turhaa propagandaa suollat.

2. En ole trolli 😁 En arvosta Venäjää yhtään sen enempää ja siellä ovat mm. Naisten ja vähemmistöjen oikeudet todella huonolla tolalla & on diktatuuri.
3. Olen kyllä tutkinut aika paljonkin Yhdysvaltojen meininkiä ja minulla on kavereita sieltä.
4. Joku puhui koulutuksesta - kyllä, on valtion kouluja mutta niissä on niin järkyttävät tasoerot, etteivät lapset ole todellakaan samalla viivalla toistensa kanssa ja edelleenkään 80% ihmisistä ei vain ole varaa korkeakouluttautua.

Hauska, että jos kritisoi Yhdysvaltojen aika isojakin ongelmia, leimataan heti ”trolliksi”.
Sanokaa minulle mielummin, miksi Yhdysvallat ei olisi kehitysmaa ja perustelkaa se kunnollisilla argumentein ja tilastoin, kuin persoonaan menevällä - ja aivan väärin tulkitulla argumentoinnilla.

N28

Tiesithän, että suurimmalla osalla amerikkalaisista on terveysvakuutus. Eläkeläisillä, n. 59 milj.,on medicare, työantaja perusteinen vakuutus on 159 milj., jokin muu 84 milj., n. 12 milj. military, ja 30 milj. ilman vakuutusta, joista n. 6 milj. on laittomia asukkaita. ACA saatiin vihdoin Obaman aikana, joka on tarkoitettu turvaamaan vihdoinkin ne, jotka eivät ole vakuutettuja. En tiedä lasketaanko tähän joukkoon ne, jotka eivät halua vakuutusta.

Olet siis tutkinut Yhdysvaltojen meininkiä ja sinulla on kavereitakin maassa. Minullakin on n. 30 vuoden henkilökohtainen käytännön kokemus maassa asuvana.

Tiesithän, että 90 % tämän päivän amerikkalaisista on väh. high school tai sitä korkeampi koulutus. Tiesithän, että työttömyysprosentti on Yhdysvalloissa aika matala. Korona-aika on tietenkin vaikuttanut tähän negatiivisesti, mutta sen uskotaan olevan tilapäistä.

Vierailija

In January 2018, 552,830 people were counted as homeless in the United States. Of those, 194,467 (35 percent) were unsheltered, and 358,363 (65 percent) were sheltered. The overall homeless population on a single night represents 0.2 percent of the U.S. population, or 17 people per 10,000 in the population.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

N28

N28

Nämä jutut on jo niin usein kuultu, ja niitä toistetaan eri lähteistä. Jos kerrot oman näkemyksesi ja kokemuksesi asioista, niin niitä ei noteerata, vaan ollan hiljaa. Siitä jo trollit tunnistaa.

Ai siis mistä trollin jo tunnistaa? Jäi vähän epäselväksi. Mikä trolli? Ai, jos pitää Yhdysvaltojen tilannetta ihan järkyttävänå & ihmisoikeuksia loukkaavana; kertoo faktoja on trolli? Olen ihan oikia ihminen ja puhun täällä myös koirista, vaatteista, parisuhteesta, paino-asioista ja vähän kaikenlaisesta.
Miten niin on kokoajan ns.tapetilla nämä asiat? Kun ei ole. Yhdysvaltojen varaukseton ihailu on todella yleistä, on harvinaisempaa ymmärtää se todellisuus, mikä siellä ihmisillä vallitsee.

Mikä viestissäni ei ollut totta? Ja joo, Venäjä on myös paha. Tässä keskustelussa ei ole kyse Venäjästä - pitääkö minun aina tuodessani USA:n epäkohtia esille tuoda myös Venäjän ihmisoikeusrikkomukset, naisten ja vähemmistöjen törkyinen asema ja diktatuuri?
Ei USA:n ongelmat ole pieniä, eikä voi sanoa, että no kun se Venäjä. Emme elä kylmää sotaa ja voi olla ihan kaikkialla tapahtuvia törkeyksiä vastaan.

Viihdeteollisuus tarjoilee ihan eri kuvan kuin USA:ssa asuvat ihmiset & tilastot ja tutkimukset. Pohjaan tietoni näihin. Mikä sinua viestissäni ensinnäkin vaivaa? Eikö USA sitten ole kehitysmaa? Millä mittarilla ei ole? Puutteellinen/olematon koulutus, terveydenhoito, sosiaalinen turva, nälänhätä - nämä ovat kaikki arkipäivää miljoonille Ja sosiaalinen liikkuvuus on olematonta.

N28

Vierailija

Yhdysvalloissa ei ole valtion kouluja, vaan jokainen osavaltio on vastuussa koulutuksen järjestämisestä. Syksyllä koulutiensä aloitti 56,4 milj. koululaista, ja näistä 50,7 milj. aloitti julkisissa kouluissa ja 5,7 milj. yksityisissä kouluissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

N28

N28

Ai siis mistä trollin jo tunnistaa? Jäi vähän epäselväksi. Mikä trolli? Ai, jos pitää Yhdysvaltojen tilannetta ihan järkyttävänå & ihmisoikeuksia loukkaavana; kertoo faktoja on trolli? Olen ihan oikia ihminen ja puhun täällä myös koirista, vaatteista, parisuhteesta, paino-asioista ja vähän kaikenlaisesta.
Miten niin on kokoajan ns.tapetilla nämä asiat? Kun ei ole. Yhdysvaltojen varaukseton ihailu on todella yleistä, on harvinaisempaa ymmärtää se todellisuus, mikä siellä ihmisillä vallitsee.

Mikä viestissäni ei ollut totta? Ja joo, Venäjä on myös paha. Tässä keskustelussa ei ole kyse Venäjästä - pitääkö minun aina tuodessani USA:n epäkohtia esille tuoda myös Venäjän ihmisoikeusrikkomukset, naisten ja vähemmistöjen törkyinen asema ja diktatuuri?
Ei USA:n ongelmat ole pieniä, eikä voi sanoa, että no kun se Venäjä. Emme elä kylmää sotaa ja voi olla ihan kaikkialla tapahtuvia törkeyksiä vastaan.

Viihdeteollisuus tarjoilee ihan eri kuvan kuin USA:ssa asuvat ihmiset & tilastot ja tutkimukset. Pohjaan tietoni näihin. Mikä sinua viestissäni ensinnäkin vaivaa? Eikö USA sitten ole kehitysmaa? Millä mittarilla ei ole? Puutteellinen/olematon koulutus, terveydenhoito, sosiaalinen turva, nälänhätä - nämä ovat kaikki arkipäivää miljoonille Ja sosiaalinen liikkuvuus on olematonta.

N28

Siis ihan oikeasti, pohjaat tietosi viihdeteollisuuden tarjoamaan kuvaan? En oikein edes tajua tätä, että näin voi olla. Mitä jos minä perustaisin käsitykseni Suomesta viihdeteollisuuden tarjoamaan kuvaan? Tuntuisiko se järkevältä?

Yhdysvallat on yksi maailman rikkaimmista maista, mutta siitä huolimatta monia ongelmla ei ole haluttu ratkaista vaikka pystyttäisiin. Silti ei ole kehitysmaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Havaiji, tuo kapitalismin nimissä kansaltaan ryöstetty osavaltio.

Itasasiassa ihan vapaaehtoisesti lahjoittivat sen pois.
Aloittivat leikin hankkiutumalla eroon kulttuuristaan koska kokivat sen alkukntaiseksi.
Tilalle toivat merotokratiaa jossa päättävässä asemassa olevien kuuluu olla luku ja kirjoitustaitoisia ulkomaan kielissä, kuuluu olla koulutettuja jne. Sattui vaan niin että lähinnä vain ulkomaalaiset täyttivät nuo vaatimukset eikä kauan kestäny kunnes valtakuntaa johti ainoastaan ulkomaalaiset. Nämä sitten modernisoivat kansan tahdon mukaisesti maata kapitalistiseksi (taas ainoastaan ulkolaisilla oli sitä pääomaa) jne.

Vähän sama prosessi mikä menossa suomessa. Vapaaehtoisesti lahjoitetaan maamme, elintasomme ja varallisuutemme pois jenkeille. Ihan vaan jotta oltaisiin moderneja, suvaitsevaisia ja fantastisia.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat