Yhdysvaltojen paras osavaltio?
Mikä ja miksi?
Itse pidän Texasista vapauden vuoksi. Texas on muistuttaa eniten entistä USA:ta, siis sitä minkälaisena Yhdysvaltojen perustajat sen ideoivat.
Kommentit (144)
Riippuu mitä asioita arvoidaan: säätä, luontoa, kulttuuria, rikostilastoja, taloudellista menestystä, politiikkaa...
Olen itse Raamattuun Jumalan erehtymättömänä sanana luottava kristitty, mutta Mississippi, Alabama ja muut eteläiset Bible belt -osavaltiot olisivat ehkä liian erilaisia ja eksoottisia kulttuureja minulle. Tykkään suomalaisen kulttuurin "epäsosiaalisuudesta" sekä yksityisyyden ja hiljaisuuden arvostamisesta. Voimakkaan kristityistä osavaltioista ehkä Kentucky olisi sopivampi.
Elokuvien perusteella jotkut pohjoiset Ivy League -yliopistojen kaupungit vaikuttavat ihanilta, esim. New Haven Connecticutissa.
Pohjoinen Washingtonin osavaltiokin voisi olla mieluinen, mutta se tuntuu olevan niin kaukana kaikesta. Esim. jos sieltä haluaisi matkustaa Eurooppaan ja Suomeen, ensin pitäisi lentää koko USAn halki leveyssuunnassa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
In January 2018, 552,830 people were counted as homeless in the United States. Of those, 194,467 (35 percent) were unsheltered, and 358,363 (65 percent) were sheltered. The overall homeless population on a single night represents 0.2 percent of the U.S. population, or 17 people per 10,000 in the population.
Yllättävän vähän suomeen verrattuna, ja suomessa vieläpä vähiten asunnottomia eu:n alueella. Jos täällä olisi enemmän suurkaupunkeja niin asunnottomuuskin olisi yleisempää.
”Asunnottomuutta on tilastoitu Suomessa vuodesta 1987 lähtien jolloin Suomessa oli lähes 20 000 asunnotonta. Vuoden 2019 lopussa Suomessa oli 4600 asunnotonta. Yli puolet Suomen asunnottomista oli pääkaupunkiseudulla. ”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvallat on monilla mittareilla täysi kehitysmaa.
Sairaanhoito - riippuu varakkuudestasi tai työpaikastasi, se on voivoi, jos olet esim. työtön. Ilmaisklinikoita on mutta ne ovat aivan täynnä ja asiakkaita on yli kapasiteetin. Sairaanhoitokulut on yksi isoimmista henkilökohtaisen konkurssin syistä prosentuaalisesti. --> kehitysmaa
Koulutus - riippuu varakkuudestasi tai suhteistasi, se on voivoi, jos sinulla ei ole varaa kouluttaa lastasi yksityisesti; 80% ihmisistä ei yksinkertaisesti ole varaa korkeakouluttautua ja tämä aiheuttaa sen, että sosiaalinen liikkuvuus on todella vähäistä, vaikka "American Dreamista" puhutaankin. ---> kehitysmaa
Asunnottomuus - ei edes riipu siitä, onko sinulla työpaikka. Monet käyvät useammassa työssä, eikä heillä silti ole varaa asuntoon. Miljoonat ihmiset ja lapset ovat tälläkin hetkellä kodittomia USA:ssa ---> kehitysmaa
Nälänhätä - koska sosiaaliturva on niin huono, Yhdysvalloissa on miljoonia ihmisiä, jotka näkevät nälkää. Monet lapset näkevät nälkää ja heille yritetään järjestää keräyksiä. ---> kehitysmaa
Se kuva, mitä meille mediasta syötetään, ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. USA voi huonosti, kansa voi huonosti ja se todella on kehitysmaa monella mittarilla. Edes keskiluokka ei voi elää turvallisin mielin, vaan joutuvat pelkäämään, meneekö matto alta. Ainoa, keille USA on siedettävä paikka elää sosiaalisesti, taloudellisesti ja ihan perusturvan kannalta ovat ylempi keskiluokka ja rikkaat. Vaikka muuta halutaan väittää, sinne ei nousta tuosta vain, sankaritarinoita kerrotaan mutta sosiaalinen liikkuvuus on olematonta vrt. Euroopan maat tai jopa Kiina!
Minun käy sääliksi Yhdysvaltojen ihmisiä, jotka nähdään ensikädessä kuluttajina, ei yksilöinä. Äärikapitalismin surullisin esimerkki.
N28
Sinulla on turhan synkkä kuva Yhdysvalloista. Tee kierros sinne, ja haastattele ihmisiä eri puolilla, niin saat selville paljon hyviä asioita. Älä levitä Suomen naapurimaan trolliviestejä enempää. Turhaa propagandaa suollat.
1. Kaikki mitä sanon on ihan tilastoitua tietoa
2. En ole trolli 😁 En arvosta Venäjää yhtään sen enempää ja siellä ovat mm. Naisten ja vähemmistöjen oikeudet todella huonolla tolalla & on diktatuuri.
3. Olen kyllä tutkinut aika paljonkin Yhdysvaltojen meininkiä ja minulla on kavereita sieltä.
4. Joku puhui koulutuksesta - kyllä, on valtion kouluja mutta niissä on niin järkyttävät tasoerot, etteivät lapset ole todellakaan samalla viivalla toistensa kanssa ja edelleenkään 80% ihmisistä ei vain ole varaa korkeakouluttautua.Hauska, että jos kritisoi Yhdysvaltojen aika isojakin ongelmia, leimataan heti ”trolliksi”.
Sanokaa minulle mielummin, miksi Yhdysvallat ei olisi kehitysmaa ja perustelkaa se kunnollisilla argumentein ja tilastoin, kuin persoonaan menevällä - ja aivan väärin tulkitulla argumentoinnilla.
Nämä asiat ovat ihan faktoja ja kaikkien tsekattavissa.N28
Nämä jutut on jo niin usein kuultu, ja niitä toistetaan eri lähteistä. Jos kerrot oman näkemyksesi ja kokemuksesi asioista, niin niitä ei noteerata, vaan ollan hiljaa. Siitä jo trollit tunnistaa.
Ai siis mistä trollin jo tunnistaa? Jäi vähän epäselväksi. Mikä trolli? Ai, jos pitää Yhdysvaltojen tilannetta ihan järkyttävänå & ihmisoikeuksia loukkaavana; kertoo faktoja on trolli? Olen ihan oikia ihminen ja puhun täällä myös koirista, vaatteista, parisuhteesta, paino-asioista ja vähän kaikenlaisesta.
Miten niin on kokoajan ns.tapetilla nämä asiat? Kun ei ole. Yhdysvaltojen varaukseton ihailu on todella yleistä, on harvinaisempaa ymmärtää se todellisuus, mikä siellä ihmisillä vallitsee.Mikä viestissäni ei ollut totta? Ja joo, Venäjä on myös paha. Tässä keskustelussa ei ole kyse Venäjästä - pitääkö minun aina tuodessani USA:n epäkohtia esille tuoda myös Venäjän ihmisoikeusrikkomukset, naisten ja vähemmistöjen törkyinen asema ja diktatuuri?
Ei USA:n ongelmat ole pieniä, eikä voi sanoa, että no kun se Venäjä. Emme elä kylmää sotaa ja voi olla ihan kaikkialla tapahtuvia törkeyksiä vastaan.Viihdeteollisuus tarjoilee ihan eri kuvan kuin USA:ssa asuvat ihmiset & tilastot ja tutkimukset. Pohjaan tietoni näihin. Mikä sinua viestissäni ensinnäkin vaivaa? Eikö USA sitten ole kehitysmaa? Millä mittarilla ei ole? Puutteellinen/olematon koulutus, terveydenhoito, sosiaalinen turva, nälänhätä - nämä ovat kaikki arkipäivää miljoonille Ja sosiaalinen liikkuvuus on olematonta.
N28
Siis ihan oikeasti, pohjaat tietosi viihdeteollisuuden tarjoamaan kuvaan? En oikein edes tajua tätä, että näin voi olla. Mitä jos minä perustaisin käsitykseni Suomesta viihdeteollisuuden tarjoamaan kuvaan? Tuntuisiko se järkevältä?
Yhdysvallat on yksi maailman rikkaimmista maista, mutta siitä huolimatta monia ongelmla ei ole haluttu ratkaista vaikka pystyttäisiin. Silti ei ole kehitysmaa.
Onhan tietenkin totta, että viihdeteollisuus heijastelee ajan kuvaa ja todellisuutta, eikä kurjuuden ja ankeuden näyttäminen ole viihdettä, se on realismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt suunnilleen 10 kertaa Usassa. Kiva siellä on käydä, mutta en todellakaan halua muuttaa sinne. Pahin mesta asua olisi Las Vegas. Siis ei ole parasta osavaltiota. Huonoja ja vielä huonompia.
Kyllä on niin huonoa kaikki taas. Vika on enemmän kaltaisissasi valittajissa. Mitä sinne änkeät edes - pysy poissa!
On kaynyt 5 kertaa New Yorkissa ja 5 kertaa talvella Miamissa ja tietaa kaiken USAsta. :D
Oletko itse käynyt kertaakaan?
Olen asunut USAssa 40+ vuotta, eikohan se anna vahan enemman tietoutta kuin parin viikon turistin saama pintaraapaisu.
Suomi on paljon pienempi maa, oletko kaynyt joka paikkakunnalla?
Vierailija kirjoitti:
Havaiji, Florida ja Kalifornia, koska paras ilmasto.
Oletko koskaan kaynyt Floridassa kesalla?
Millainen olisi tuo Iowa? Sitä ei ole vielä kukaan kehunut tai haukkunut.
Vierailija kirjoitti:
Millainen olisi tuo Iowa? Sitä ei ole vielä kukaan kehunut tai haukkunut.
Maajussin paratiisi. Yksi isompi kaupunki, Des Moines ja toinen Grand Rapids, pienempi.
http://ontheworldmap.com/usa/state/iowa/large-detailed-map-of-iowa-with…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Havaiji, Florida ja Kalifornia, koska paras ilmasto.
Oletko koskaan kaynyt Floridassa kesalla?
Et kysynyt multa, mutta mä olen. Kuumaa oli ja ukkosmyrskyjä, mutta kaikkialla sisätiloissa oli viileää - vähän liiankin kylmää välillä.
Mun makuun on itärannikon isot kaupungit kuten New York (jossa olen käynyt) ja Boston. Siellä on 4 vuodenaikaa ja muutenkin mun tyylinen mentaliteetti. Jotkut etelävaltiot punaniskoinen ja kiihkouskovaisineen sekä liian lämmin ilmasto olisi mulle painajaista. Eli vastaan, että NY (osavaltio) on paras.
On etelässäkin neljä vuodenaikaa. Kevät, kesä, syksy ja talvi.
Vierailija kirjoitti:
On etelässäkin neljä vuodenaikaa. Kevät, kesä, syksy ja talvi.
No on tietysti, mutta ei ne ole sellaisia kun pohjosessa, lumi ja pakkanen kun puuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoito - riippuu varakkuudestasi tai työpaikastasi, se on voivoi, jos olet esim. työtön. Ilmaisklinikoita on mutta ne ovat aivan täynnä ja asiakkaita on yli kapasiteetin. Sairaanhoitokulut on yksi isoimmista henkilökohtaisen konkurssin syistä prosentuaalisesti. --> kehitysmaa
Koulutus - riippuu varakkuudestasi tai suhteistasi, se on voivoi, jos sinulla ei ole varaa kouluttaa lastasi yksityisesti; 80% ihmisistä ei yksinkertaisesti ole varaa korkeakouluttautua ja tämä aiheuttaa sen, että sosiaalinen liikkuvuus on todella vähäistä, vaikka "American Dreamista" puhutaankin. ---> kehitysmaa
Asunnottomuus - ei edes riipu siitä, onko sinulla työpaikka. Monet käyvät useammassa työssä, eikä heillä silti ole varaa asuntoon. Miljoonat ihmiset ja lapset ovat tälläkin hetkellä kodittomia USA:ssa ---> kehitysmaa
Nälänhätä - koska sosiaaliturva on niin huono, Yhdysvalloissa on miljoonia ihmisiä, jotka näkevät nälkää. Monet lapset näkevät nälkää ja heille yritetään järjestää keräyksiä. ---> kehitysmaa
Se kuva, mitä meille mediasta syötetään, ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. USA voi huonosti, kansa voi huonosti ja se todella on kehitysmaa monella mittarilla. Edes keskiluokka ei voi elää turvallisin mielin, vaan joutuvat pelkäämään, meneekö matto alta. Ainoa, keille USA on siedettävä paikka elää sosiaalisesti, taloudellisesti ja ihan perusturvan kannalta ovat ylempi keskiluokka ja rikkaat. Vaikka muuta halutaan väittää, sinne ei nousta tuosta vain, sankaritarinoita kerrotaan mutta sosiaalinen liikkuvuus on olematonta vrt. Euroopan maat tai jopa Kiina!
Minun käy sääliksi Yhdysvaltojen ihmisiä, jotka nähdään ensikädessä kuluttajina, ei yksilöinä. Äärikapitalismin surullisin esimerkki.
N28
Sinulla on turhan synkkä kuva Yhdysvalloista. Tee kierros sinne, ja haastattele ihmisiä eri puolilla, niin saat selville paljon hyviä asioita. Älä levitä Suomen naapurimaan trolliviestejä enempää. Turhaa propagandaa suollat.
2. En ole trolli 😁 En arvosta Venäjää yhtään sen enempää ja siellä ovat mm. Naisten ja vähemmistöjen oikeudet todella huonolla tolalla & on diktatuuri.
3. Olen kyllä tutkinut aika paljonkin Yhdysvaltojen meininkiä ja minulla on kavereita sieltä.
4. Joku puhui koulutuksesta - kyllä, on valtion kouluja mutta niissä on niin järkyttävät tasoerot, etteivät lapset ole todellakaan samalla viivalla toistensa kanssa ja edelleenkään 80% ihmisistä ei vain ole varaa korkeakouluttautua.Hauska, että jos kritisoi Yhdysvaltojen aika isojakin ongelmia, leimataan heti ”trolliksi”.
Sanokaa minulle mielummin, miksi Yhdysvallat ei olisi kehitysmaa ja perustelkaa se kunnollisilla argumentein ja tilastoin, kuin persoonaan menevällä - ja aivan väärin tulkitulla argumentoinnilla.
Nämä jutut on jo niin usein kuultu, ja niitä toistetaan eri lähteistä. Jos kerrot oman näkemyksesi ja kokemuksesi asioista, niin niitä ei noteerata, vaan ollan hiljaa. Siitä jo trollit tunnistaa.
Ai siis mistä trollin jo tunnistaa? Jäi vähän epäselväksi. Mikä trolli? Ai, jos pitää Yhdysvaltojen tilannetta ihan järkyttävänå & ihmisoikeuksia loukkaavana; kertoo faktoja on trolli? Olen ihan oikia ihminen ja puhun täällä myös koirista, vaatteista, parisuhteesta, paino-asioista ja vähän kaikenlaisesta.
Miten niin on kokoajan ns.tapetilla nämä asiat? Kun ei ole. Yhdysvaltojen varaukseton ihailu on todella yleistä, on harvinaisempaa ymmärtää se todellisuus, mikä siellä ihmisillä vallitsee.Mikä viestissäni ei ollut totta? Ja joo, Venäjä on myös paha. Tässä keskustelussa ei ole kyse Venäjästä - pitääkö minun aina tuodessani USA:n epäkohtia esille tuoda myös Venäjän ihmisoikeusrikkomukset, naisten ja vähemmistöjen törkyinen asema ja diktatuuri?
Ei USA:n ongelmat ole pieniä, eikä voi sanoa, että no kun se Venäjä. Emme elä kylmää sotaa ja voi olla ihan kaikkialla tapahtuvia törkeyksiä vastaan.Viihdeteollisuus tarjoilee ihan eri kuvan kuin USA:ssa asuvat ihmiset & tilastot ja tutkimukset. Pohjaan tietoni näihin. Mikä sinua viestissäni ensinnäkin vaivaa? Eikö USA sitten ole kehitysmaa? Millä mittarilla ei ole? Puutteellinen/olematon koulutus, terveydenhoito, sosiaalinen turva, nälänhätä - nämä ovat kaikki arkipäivää miljoonille Ja sosiaalinen liikkuvuus on olematonta.
N28
Koulutus on USAssa paraempaa kuin Suomessa ja ennekuin alat vaitella, olen opettanut kummassakin maassa.
Terveydenhoidossa tehdaan jatkuvasti keksintoja joista Suomessa ei edes tiedeta. Sosiaalista turvaa on tarvitseville. Miksi kutsuisit Social Security maksua joka tipahtaa jokaisen elakkeella olevan tilille? Ja se on vain pieni osa systeemia.
Sosiaalinen liikkuvuus - otetaanpa esimerkiksi vaikka Oprah ja han on vain yksi monien joukossa.
Hanakasti nimittelet USAaa kehitysmaaksi, onhan se sellainen kun kaikki kehitys tulee taalta.
Suomalaiset ajavat viela keppiautoilla, pesukoneet jyystavat pyykkia tuntikausia pienessa vesimaarassa ja rumpukuivuri on kauhistus kun se pilaa kaikki vaattteet kun ei osata oikein sita kayttaa.
Sipseja syotte ja paalle juotte colaa, kaikki suomalaisia keksintoja?
Tule tanne katsomaan kuinka iloisia ja kohteliaita ihmiset ovat sensijaan etta olet nena kiinni tilastoissa ja korva kuulemassa huhuja.
Faith kirjoitti:
Riippuu mitä asioita arvoidaan: säätä, luontoa, kulttuuria, rikostilastoja, taloudellista menestystä, politiikkaa...
Olen itse Raamattuun Jumalan erehtymättömänä sanana luottava kristitty, mutta Mississippi, Alabama ja muut eteläiset Bible belt -osavaltiot olisivat ehkä liian erilaisia ja eksoottisia kulttuureja minulle. Tykkään suomalaisen kulttuurin "epäsosiaalisuudesta" sekä yksityisyyden ja hiljaisuuden arvostamisesta. Voimakkaan kristityistä osavaltioista ehkä Kentucky olisi sopivampi.
Elokuvien perusteella jotkut pohjoiset Ivy League -yliopistojen kaupungit vaikuttavat ihanilta, esim. New Haven Connecticutissa.
Pohjoinen Washingtonin osavaltiokin voisi olla mieluinen, mutta se tuntuu olevan niin kaukana kaikesta. Esim. jos sieltä haluaisi matkustaa Eurooppaan ja Suomeen, ensin pitäisi lentää koko USAn halki leveyssuunnassa.
Mistä olet tullut siihen päätelmään, että Yhdysvalloissa ei arvostettaisi yksityisyyttä tai hiljaisuutta? Minusta yksityisyyttä arvostetaan todella paljon, ja ihminenkin saa olla hiljaa, mutta hyvät käytöstavat on hyvä osata. Minusta yksi parhaimpia puolia Yhdysvalloissa on se, että yksityisyyttä kunnioitetaan, ja maailman erilaiset kansat ovat edustettuna omine tapoineen ja kulttuureineen. Jos olet uskonnollinen henkilö, niin silloin olet jo puoliksi amerikkalainen 😉, ja tuntisit varmasti itsesi tyytyväiseksi etelän uskonnollisissa piireissä. Ei pidä olettaa, että kaikki uskonnollisuus Yhdysvalloissa on kiihkouskovaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
N28
Hetkinen, siis viisastelet täällä mutta et ole koskaan käynyt USA:ssa? Pohjaat tietosi viihdeteollisuuteen? Voi luoja mikä aivopieru!
Sisareni on asunut 41 vuotta Virginiassa kaupungissa, jossa ei ole mielenosoituksia, ei metsäpaloja, eikä rankkoja myrskyjä. Nyt hän haluaisi muuttaa Suomeen, kuten myös 37 v poikansa perheineen. Heidän mielestään ilmapiiri USA:ssä on muuttunut pelottavaksi nykyisen presidentin aikana, joka twiiteillää lietsoo vihaa.
Sukuamme on myös Michiganissa, johon muutivat 1800-luvulla.
Ellis-Islandilla olevassa on muurissa on sukunimemme Sinatran olen perässä
Trollit häipyy, kun asiakeskustelu alkaa, ja faktat pannaan esille. Näin se on aina.
Huomaa miten porukalla on mielikuvat muodostunut joidenkin TV-sarjojen perusteella kun ainoat syyt pitää jotain osavaltiota parhaimpana on ilmasto ja usein ihan väärillä perusteilla. Kalifornian ilmasto on jatkvan kuivuuden takia aivan perseestä ja se rajoittaa paikallisten elämää jo huomattavasti tavoilla joilla ette tule edes ajatelleeksi täällä Suomessa. SF on sitä paitsi ilmastoltaan suhteellisen kolea. San Franciscossa tulisi varmasti myös tällä hetkellä Suomen ilmastoa ikävä kun joutuisitte hengittämään metsäpalosavua. Ja noista metsäpaloista on jo muodostunut tapa. Los Angelesissa taas ilmanlaatu niin huono että siellä kuollaan keuhkosyöpään ja astmasta kärsitään huomattavan paljon enemmän kuin muualla länsimaissa. Sukulainen asui Los Angelesissa ja viihtyi siellä 4 kuukautta kun oli pakko muuttaa pois. Tai odottakaa kun pääsette sinne Havaijille niin Suomen hintataso on naurettavan halpa. Ja Floridan jatkuvat hurrikaanit ja tulvat vaikeuttaisi elämäänne huomattavasti.
Parempi paikka elää olisi Colorado jossa aurinko paistaa yhtä paljon kuin Havaijilla tai etelä-Floridassa, ilmanlaatu on loistava ja kaupunki on muutenkin USA:n parhaimpia paikkoja asua kaikilla mittareilla mutta se ei ole yhtä mediaseksikäs paikka kuin ne hehkutetut Floridat ja Kaliforniat.
Florida olis aina lämmin, sijaitsee rannikolla, sieltä on lyhkäsempi matka Suomeen kuin sisä valtioista ja siellä on suuria suomalais yhteisöjä jos haluaa haastaa härmää.
En lähtisi kylmästä toiseen kylmään maahan.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa miten porukalla on mielikuvat muodostunut joidenkin TV-sarjojen perusteella kun ainoat syyt pitää jotain osavaltiota parhaimpana on ilmasto ja usein ihan väärillä perusteilla. Kalifornian ilmasto on jatkvan kuivuuden takia aivan perseestä ja se rajoittaa paikallisten elämää jo huomattavasti tavoilla joilla ette tule edes ajatelleeksi täällä Suomessa. SF on sitä paitsi ilmastoltaan suhteellisen kolea. San Franciscossa tulisi varmasti myös tällä hetkellä Suomen ilmastoa ikävä kun joutuisitte hengittämään metsäpalosavua. Ja noista metsäpaloista on jo muodostunut tapa. Los Angelesissa taas ilmanlaatu niin huono että siellä kuollaan keuhkosyöpään ja astmasta kärsitään huomattavan paljon enemmän kuin muualla länsimaissa. Sukulainen asui Los Angelesissa ja viihtyi siellä 4 kuukautta kun oli pakko muuttaa pois. Tai odottakaa kun pääsette sinne Havaijille niin Suomen hintataso on naurettavan halpa. Ja Floridan jatkuvat hurrikaanit ja tulvat vaikeuttaisi elämäänne huomattavasti.
Parempi paikka elää olisi Colorado jossa aurinko paistaa yhtä paljon kuin Havaijilla tai etelä-Floridassa, ilmanlaatu on loistava ja kaupunki on muutenkin USA:n parhaimpia paikkoja asua kaikilla mittareilla mutta se ei ole yhtä mediaseksikäs paikka kuin ne hehkutetut Floridat ja Kaliforniat.
Colorado on amerikkalaisten keskuudessa hyvinkin haluttu paikka asua. Rahallisestikin ajatellen hyvä paikka.
Havaijilla hukut sulaan laavaan, Kaliforniassa jäät maanjäristyksessä sortuneen talon sisälle loukkuun ja Floridassa alligaattori hyökkää kimppuusi.