Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinhuoltajan ei kannata lähteä töihin alle 2 600 €/kk palkalla

Vierailija
15.09.2020 |

Yhden päivähoitoikäisen lapsen yksinhuoltaja joka saa työmarkkinatukea ei
VATT:n laskelman mukaan kannata hakeutua taloudellisista syistä ansiotyöhön ellei kuukausipalkka ylitä 2 600 euroa.
Mitä mieltä asiasta?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti noissa laskelmissa on aina yksi perusvirhe: Bruttopalkkaan verrataan kaikkia tukia, mukaan lukien lapsilisät ja elatusmaksut, vaikka ne tulevat myös palkan päälle. 

Vierailija
62/65 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Miks kukaan ei kertonu mulle tuota aiemmin. 13 vuotta oon ollu yksinhuoltaja ja saanut alle 2000€/kk bruttopalkkaa. Ihan turhaan oon käyny töissä. Niin paitsi että lapsi lähenee täysi-ikäisyyttä. Ehkä mulla on kuitenki lapsen muutettua omilleen paremmat mahdollisuudet elättää itteni ja saada töitä kun olen ollu koko ajan töissä vaikkakin huonolla palkalla. Ehkä tuosta ajasta joku roponen on eläkekassaanki kertyny

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yh saa 2000e kuussa käteen tukia. ei siinä kannata töitä tehdä. lapsenteko on hyvä bisnes.

Ai saanko? Missä ne rahat on?

Vierailija
64/65 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään asumistukea ei omistusasuntoihin makseta ellei sitten elele ihan kotihoidontuella, eikä niillä summilla ainakaan lainaa lyhennä.

Palkka mulla 2200/kk bruttona eikä asumis/toimeentulotukea saa. En kyllä jaksaisi edes hakea. Mutta ei kaikki yh:t ole automaattisesti tukielättejä!

Ihan hyvin tullaan kyllä toimeen joten ei valittamista. Ihmettelen vaan että millä perusteella tuollaisia summia saa. Vaikka tuosta maksaisi vuokran ym kulut niin varmasti jäisi säästöönkin rahaa. Epäreilulta tuntuu mutta enpä toisaalta haluaisi lapsille antaa loiseläjän mallia...

Vierailija
65/65 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joo. Kannattaako kenenkään käydä töissä, kun aika on rahaa? Voihan se palkka siitä noustakin. Eläkkeestä taas et voi olla varma, etkä ettetkö joudu karenssiin ja onpa kivaa hakea toimeentulotukea, etkä voi säästää, et sijoittaa, jos haet tt-tukea.