Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lääkärin ok sanoa tulevaan lääkitykseen viitaten "vastaavan kuurin syöneenä voin sanoa että se sitten kusettaa pirusti"

Vierailija
15.09.2020 |

Mielestäni tuo oli vähän outoa. Eikö kuitenkin potilaalle kuuluisi sanoa esim. "Lääkitys lisää virtsan eritystä runsaasti"

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei? Sait henkilökohtaista vertaistukea.

Vierailija
2/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä panis pahakseni, jollain on rempseämpi tyyli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se riippuu tilanteesta. Itse arvostan lekuria joka kertoo asiat niin kuin ne ovat, eikä plaraa vain haittavaikutusten luetteloa ja lue sieltä minulle niitä samoja asioita mitkä osaan sieltä itsekin lukea.

Vierailija
4/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla niitä jotka kylässä ollessaan paskoo käteensä vessapaperiin ja vie jätöksen kotiin mukanaan. Ettei kukaan erehtyisi luulemaan että sulla on normaaleja ruumiintoimintoja.

Vierailija
5/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäpä hieno olet

Vierailija
6/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin tulee puhua niin, että potilas ymmärtää. Sinä

ilmiselvästi ymmärsit, eli kaikki hyvin.

Vierailija
7/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, lääkärisi vaikuttaa hyvältä tyypiltä.

Vierailija
8/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, älä ota niin vakavasti. Lääkäritkin ovat inhimillisiä olentoja, eli ihmisiä ja kaikkihan  me olemme omia persooniamme.

Ehkä hän nyt vaan oli suorempi sanainen lääkäri, tai halusi ns.keventää tunnelmaa.

Itse olisin vastaavassa tilanteessa vain naurahtanut ja se siitä.

Vierailija
9/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lääkärin kerrontatyyli oli parempi. Ei tarvitse sievistellä.

Vierailija
10/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remedium lisää urinaa ja aiheuttaa sinulle tarvetta toimittaa asiaa sanitoriumissa mitä useammassa määrin. Ole hyvä.

11/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä

Vierailija
12/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kusettaa on tietysti vähän alatyylinen sana, mutta arvostan sitä, että lääkäri kertoo suoraan lääkkeen sivuvaikutuksista. Jollekulle sana kusettaa on ihan arkikielinen, ja meitä on puhetapoinemme monenlaisia. Mikä minä olen protestoimaan tuollaisia, yhtä hyvin joku voi pitää lapsenomaisena omaa sanavalintaani, joka olisi ehkä tuossa tilanteessa pissata.

Kaikesta ei tarvitse aktiivisesti loukkaantua, lääkäritkin ovat ihmisiä, eivätkä voi muuttaman minuutin vastaanottoajan aikana opetella tietämään, mitä kieltä ja kielikuvia kukin asiakas on tottunut käyttämään.

Vierailija
13/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohan paljon lievempi kuin se  mitä täällä aikoinaan nyt jo edesmennyt lääkäri tokaisi mummolle, joka ihmetteli miten hän määrätyt supot voi laittaa paikoilleen.

"Teippaa pöydän reunaan ja peruuta."

Vierailija
14/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihan hauska kommentti. Minua suorastaa hykerrytti, kun ihotautilääkäri tutki selkääni ja totesi, että täällä on paise. Se olisi hyvä leikata. Jos sitä ei leikata, niin muutaman vuoden sisällä se tulehtuu ja sitten paska lentää :-). Aion jatkossakin asioida hänen tykönään ihoasioissa. Leikkaus meni myös hyvin ammattitaitoisesti.

Vierailija
15/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIelestäni ei, hoitoalalla voi olla rento ja suorapuheinen käyttämättä alatyylin ilmaisuja. Olen itse myös lääkäri.

Vierailija
16/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin lääkäri kommentoi ja kertoo usein miten ''tää futaa hyvin'' tai ''kolisee kivasti''.

17/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vieläkin hyvällä venäläistä hammaslääkäriä, jolle menin ensimmäistä kertaa. Kerroin pelkääväni hammaslääkäriä. Hän sanoi "minäkin pelkään". Oli ihana voida luottaa siihen, että hän välttää kaikin keinoin kipua hoitaessaan hampaan.

Vierailija
18/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia tai hyväksyttävämpää rempseän luontoiselta lääkäriltä. 👍

Vierailija
19/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pistäisi pahakseni vaikka useamminkin lääkärit toisivat esiin omia kokemuksia jos sellaisia on.

En olisi ennen kuin esimerkiksi koin itse rytmihäiriöt osannut ajatella miten oudolta ne tuntuvat. Luulin aluksi että on aivan joku muu asia vialla kun oli niin kummallinen olo.

Vierailija
20/26 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa tollasia lääkäreitä enemmän, menisi ehkä viestikin paremmin perille kun jättää ne latinat kahvipöytään kollegoille... Esim. painonpudotukseen saisi varmasti potilaallekin motivaatiota, jos lääkäri kertoisi pudottaneensa muutaman kilon lenkkeilemällä pari kertaa viikossa tai jättämällä leivän voitelematta. Tollasia vinkkejä kaivataan, pelkkä "huonojen rasvojen välttäminen" ei kerro mitään konkreettista keinoa ja jättää liikaa tulkinnan varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi