Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö työssä olla täydellinen?

Vierailija
15.09.2020 |

Olen alalla, jolla saan paljon palautetta jatkuvasti. On paljon erilaista laadunvarmistusta useassa portaassa. Lopulta saan palautetta tietenkin myös asiakkaalta, useimmiten onneksi ihan hyvää sellaista.

Yritän muistaa, että kaikki tekevät virheitä ja olen vain ihminen, mutta silti tämä tuntuu tosi raskaalta. Kyse ei ole mistään sellaisesta työstä, missä kyseessä olisivat ihmishenget, mutta kuitenkin. Tämä työ on muuten ihan kivaa, mutta sitten tämä palautetulva kuormittaa välillä. Toki otan kaiken palautteen vastaan opetuskokemuksina, mutta tulee olo, että olen aivan hanurista ja etten osaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää. Sitä vartenhan niitä kouluja käydään puoli vuosikymmentä, lisäkouluttaudutaan ja käydään istumassa työkkärin kyykytyskurssit.

Vierailija
2/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää olla. Itse saan aina nega palautetta, jos ei ole tehty täydellisesti. Usein joutuu tekemään jopa hommat uudestaan. Ei riitä, että hommat on tehty.

Sitä vaadin itsekin, kun ostan jonkun palvelun.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puratko stressin työkavereihin?

Vierailija
4/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä riittää.

Vierailija
5/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä oot ollut töissä, omien sanojesi mukaan jo jonkun aikaa. Onko siellä oikeasti montakin täydellistä Ihmistä?

Eli ei tarvitse, eikä voi olla täydellinen. Mutta ei tämä tietenkään tarkoita myöskään, että saisi alkaa per seillä, ja tehdä huonompaa työtä kuin mihin pystyy, tai olla kehittymättä ja opettelematta uutta.

Vierailija
6/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puratko stressin työkavereihin?

En. Otan yleensä paljon töitä juuri siksi, kun tuntuu, ettei muut ehdi. Ja jos en ota töitä, niin sitten niitä ei kohta ole!

Vierailija
7/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sä oot ollut töissä, omien sanojesi mukaan jo jonkun aikaa. Onko siellä oikeasti montakin täydellistä Ihmistä?

Eli ei tarvitse, eikä voi olla täydellinen. Mutta ei tämä tietenkään tarkoita myöskään, että saisi alkaa per seillä, ja tehdä huonompaa työtä kuin mihin pystyy, tai olla kehittymättä ja opettelematta uutta.

Ei tietenkään, mutta toisaalta vaikea arvioida, koska työskentelemme aika itsenäisesti omissa kuplissamme.

Vierailija
8/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän työstäkin. Mutta aika harvassa työssä pitää.

9/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta riittää, että ammattilainen on parempi kuin asiakkaansa. Ei tarvitse olla paras.

Vierailija
10/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä paloin loppuun sellaisessa työssä missä aina piti tehdä paremmin, enemmän ja nopeammin. Mikään ei vaan riittänyt. Nyt on ihanaa olla työssä jossa inhimillisyys hyväksytään, virheistä ei jäädä piinaamaan eikä mitään ilmapiirin myrkyttäviä ihmissuhdepelejä pelailla. Tähän pitäisi pyrkiä ihan jokaisella työpaikalla.

Vierailija
11/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen parhaani tietysti, mutta jos mokaan tai en ehdi kaikkea tehdä...okei, näin kävi.

Työstä en stressiä suostu ottamaan, enhän mä stressaa muutenkaan mitään😁

Vierailija
12/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on olla myyntityössä, jossa ei riitä että tekee hyvin ja huolellisesti vaan pitää vielä saada myyntitavoitteet täyteen. Siis ei riitä, että antaa aivonsa ja ruumiinsa työlle, sielukin pitää antaa.

Vierailija
13/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Oma työ on vähän sellaista, että kaikkea ei ole mahdollista tehdä täydellisesti ja pitää löytää se kultainen keskitie ja prioriteetit. Joskus on vähän heikompia päiviä ja joskus erinomaisia päiviä.

Mutta voiko olla huono kirurgi tai huono asianajaja?

Vierailija
14/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Oma työ on vähän sellaista, että kaikkea ei ole mahdollista tehdä täydellisesti ja pitää löytää se kultainen keskitie ja prioriteetit. Joskus on vähän heikompia päiviä ja joskus erinomaisia päiviä.

Mutta voiko olla huono kirurgi tai huono asianajaja?

Mulla on kyse enemmän siitä, että pitäisi tehdä nopeasti täydellistä jälkeä. Kirurgin tuskin pitää täyttää mitään kiintiöleikkauksia päivässä.

Vierailija
15/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla täydellinen. Virheitäkin saa tehdä, koska se että ei tee virheitä on yleensä merkki siitä ettei tee mitään muutakaan. Virheistä pitää kuitenkin oppia ja saman toistaminen saattaa tarkoittaa lopareita jos huonosti käy.

Vierailija
16/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskennellyt rakennuksilla loppusiivoojana. Ja ei todellakaan riittänyt, että hommat oli tehty.

Rambolilta tuli jotain emäntiä tarkastamaan huoneet sen jälkeen, kun ne oli siivottu viimeisen päälle. Kaikki huoneet meni uusiksi. Ei saannut olla pientäkään hiekanmurusta nurkassa tai 1mmX 1mm tahraa seinässä.  Sitten tuli vikalista ja hommat tehtiin uudestaan. Sitten tuli taas Rambolin tarkastajat ja tuli vikalistan vikalista. Hommat tehtiin uudestaan. Sitten tuli Rambolin tarkastaja.... jne

Asiaa ei ainakaan auttanut se, että työmaa oli ns. auki ja työmiehet kävivät vielä viimeistelemässä (ja sotkemassa) omia töitään. Tai se, että oli tiukka aikatulu, missä hommat piti saada valmiiksi. Loputon kierre oli valmis. Kyllä se joskus valmistui...

Vierailija
17/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita ajatella niin, että ne laadunvarmentajatkin tekevät työtään. Niiden työ on tarkistaa, että sinun työsi on virheetön. Ja se palaute mitä saat, on juuri sen vuoksi, ettet tekisi samoja virheitä uudestaan. Mitäpä virkaa laadunvarmennuksella olisi, jos ne eivät koskaan mistään nipottaisi? Hyvä laadunvarmentaja löytää virheitä aina, vaikka kuinka tarkasti luulee tekevänsä duunin.

Vierailija
18/18 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sydänkirurgi niin olisi syytä olla.