Tili tuli ja meni - paljonko sulla jää asumisen, sähkö jne laskujen jälkeen kuukaudeksi rahaa?
Mulla jäi nyt 1400€ ja siitä pitää vielä maksaa asunnon vastike. Tänään maksoin lainanlyhennyksen, sähkön siirtolaskun + kulutuslaskun, autoveron ja puhelinlasku menee ensi viikolla.
Yh, kaksi lasta.
Kommentit (67)
Meillä jää vastikkeen, sähkölaskun ja lainanlyhennyksien (auto ja asunto) jälkeen n. 1500€/kk. Ihan pärjätään, mutta auto ois kyl vara vaihtaa nyt halvempaan, kun työmatkat lyhenee yli 100 kilometrillä. Asutaan Turun ja Helsingin välissä. Äiti ja kolme lasta.
Suunnilleen 1 100 €/kk. Siitä 600 € menee kuukausisäästönä osakerahastoihin ja 100 € säästötilille.
Käteen tulee 3000. Maksan oman osuuteni asumisesta (600), autoni kulut (100, ei oikein edes bensaa kulu kun koronan takia etätöissä), puolet ruokakuluista (400). Puhelin, sali jne. noin satasen kuussa.
1200 olen siirtänyt menemään palkkapäivänä automaattiveloituksena arvo-osuustilille josta ostan osakkeita ja rahastoja. Loput 600 jää joko kokonaan tai osittain tilille. Joskus menee jotain vaatteisiin, ravintolaan, matkusteluun jne siitä mutta useampi satanen jää tilille.
Kolmisen tonnia. Nykytilanteessa ilmeisesti aika paljonkin enemmän kun ei tule matkusteltua, en ole laskenut vuosikausiin kun ei tarvitse. En saa kulumaan lähellekään kaikkea elämällä normaalisti niin että hankin kaiken minkä koen tarvitsevani. Mistähän löytäisi sellaisen sugarbeiben? Hänelle voisi olla iloa rahasta ja minulle hänestä.
Alapeukuttaako tässä(kin) ketjussa kateelliset niitä joilla on enemmän rahaa? Menkää takaisin opiskelemaan ja hankkikaa parempi ammatti, koulutus on ilmaista.
Elareiden + asuntolainan + veden + sähkön + yhtiövastikkeen jälkeen jää n. 2100 eur.
Yli puolet jäljelle jäävästä menee osakkeisiin ja rahastoihin.
Koronan vuoksi teen murto-osaa työajasta.
Palkka viime kuussa oli 580 e käteen, liitolta tuli vähän rahaa, onneksi.
Yhtiövastike plus lainanlyhennys on 1300 e kk.
Joka pv teen ilmoituksia fb.hen. Onneksi on irtaimistoa, mitä myydä.
Naapuri vinkkasi yhdestä koiraulkoiluttajasta.
Soitin ja kerroin olen käytettävissä.
Kysyin palkkaa. Ei mitään olisi maksanut.
Yrittää etsiä 3 vapaaehtoista. 1 aamuisin, 1 päivällä, 1 illalla. Liikunnaniloa saa. Ja pitää sen verran naapureita kuulemma auttaa. Auttaminen olisi päivittäin vuoden loppuun.
Omistaja kertoi sitä ennen onnettomuus oli työajalla. Saa vakuutuksen vuoksi täyden palkan ja ei ole ryhtynyt sosiaalitädiksi.
Ilmoitin veloitan 5 e kerta. Kävelen sillä hinnalla 45 min. Palaa asiaan, jos tarvitset ulkoiluttajaa.
Prk korona.
Tulot eivät riitä kuluihin. Ruoka haetaan ruokajonosta ja oikeastaan mitään ei olla ostettu kohta puoleen vuoteen.
Säästössä oli vähän rahaa ja onneksi !!!! kauppa käy fb.ssä. Mutta jos lomautukset kestää vielä vuoden, pitää laittaa laina lyhennysvapaalle ja sitä vältän viimeiseen asti.
Kyllä vuoden sitä elää nuuasti. 1.5 - 2 v on eri asia.
Ennen sitä iloitsi, kun vanha shampoo loppui. Enää ei.