Tili tuli ja meni - paljonko sulla jää asumisen, sähkö jne laskujen jälkeen kuukaudeksi rahaa?
Mulla jäi nyt 1400€ ja siitä pitää vielä maksaa asunnon vastike. Tänään maksoin lainanlyhennyksen, sähkön siirtolaskun + kulutuslaskun, autoveron ja puhelinlasku menee ensi viikolla.
Yh, kaksi lasta.
Kommentit (67)
Yleensä jää noin 150-200€ per viikko ruokaan ja bensaan yms. kun maksan lainan, laskut tilistä. Ja sillä pitää pärjätä seuraavaan tilipäivään asti.
Kaikkien menojen jälkeen jää 1000€ säästöön, tai johonkin shoppailuun. Säästöön tuo kuitenkin yleensä menee.
Laskujen, lainalyhennysten yms. kulujen jälkeen lasken, että tarvitaan 700e käteistä perheen ruokakuluihin, lisäksi laitetaan 500 euroa sijoituksiin, sekä 1000e siirretään sivuun remontteihin tai yllättäviin kotitalouden menoihin. Vapaata rahaa molemmille aikuisille jää tämän jälkeen aika pyöreät 1000e, joita voi kumpikin käyttää vapaasti just mihin lystää.
Perheessä kaksi aikuista ja yksi alakouluikäinen lapsi.
Kaikkien menojen lälkeen miulle jää noin 250 euroa. :/ M25
Mulla jää noin 1200e "vapaaseen" kulutukseen, eli omat harrastukset, vaatteet, meikit, leffat, ravintolat, teatterit, työpaikkalounaat.
Jos on esim. iso vakuutuslasku niin vähemmän.
Perheessä kaksi aikuista ja kaksi alaikäistä lasta.
Vuokran, vakuutusten, sähkön, luottokortin lyhennyksen, netin, puhelimen ja vesilaskun jälkeen jää rahaa 450-550 euroa ruokaan, bensaan ja muihin ostoksiin ja menoihin.
Riittää mulle ihan loistavasti, sillä elin neljä vuotta putkeen siten että pakollisten menojen jälkeen jäi 250 euroa. Tää elämä on jo suorastaan leveää mulle :D
Keskimääräisten pakollisten kk-menojen jälkeen tässä kuussa jäi käteen 1400€. Palkka ei ole kiinteä. Välillä tulee enemmän välillä vähemmän, nyt tuli vähän enemmän.
Siitä maksetaan oma ja kissan ruoka, kauheasti muita menoja ei ole vaikka varaa olisi hemmotteluun ja auton pitoon ym. Yleensä olen säästön ja sijoitusten ohella matkailuun tuhlannut rahoja mutta tällä hetkellä ne jää odottelemaan Koronan jälkeistä aikaa.
T: osa-aikaisesti työssä käyvä aikuisopiskelija.
Nettopalkka noin 2000 eur, pakolliset menot noin 400 eur. Laitan säästöön 1000 eur kk jos ei mitään yllättävää satu ja loput noin 600 eur menee ruokiin, harrastuksiin, bensaan yms.
Olen kuntoutusrahalla ja saan myös asumistukea ja toimeentulotukea. Perusosasta maksan vielä opintolainan lyhennyksen, puhelinlaskun ja matkakortin ja jäljelle jää 280. Jos on kuukausi jolloin on tapaturmavakuutuksen maksupäivä 250.
N. 1000e/kk, josta menee säästöön 350e/kk. Lapsia asuu kotona kolme, joista yksi täysi-ikäinen.
Mulla jää joka kuukausi 2300 vapaaseen kulutukseen eli ihan puhtaaseen itseni hemmotteluun
1500e asumiskulujen ja puhelinlaskun jälkeen. Työmatkailu on ilmaista julkisilla, tai jos kuljen autolla (miehen omistuksessa) bensaan kuluu noin 100e kuussa.
Olen opiskelija ja saan asumistuen lisäksi vain sen vähän vajaat 250€/kk opintotukea. Asun halvimmassa mahdollisessa vuokra-asunnossa mitä voi saada ettei koulumatka ole liian pitkä n. 295€ +18€ vesi ja Kela korvaa tuosta sen 206€. Maksan itse sähkölaskun, joka tulee parin kk välein ja n. 46€. Käytän prepaid liittymää, koska ei ole varaa oikeaan. Lopusta sitten maksat ruat ja koulumatkan.
Ei jää kuin 50€ ylimääräistä.
400-700 e.
Yksin asuva helsinkiläinen. Pienipalkkainen keski-ikäinen nainen.
Tonni jäi ruokaan ja bensaan, kaikki laskut ja lainanlyhennykset yms maksettu. Miehellä suurinpiirtein sama summa jäljellä. Tai no päivähoitomaksu tulee, lapsilisä menee siihen eikä riitäkään. Eli pari tonnia käytettävissä 2+2 hengelle.
Palkka tuli tänään, tilille jäi ruokaan, polttoaineisiin yms 300 euroa. Lapsilisät kolmeasta lapsesta tulee kuun lopussa.
Oon karsinut menot aika hyvin, ei tarvi maksaa ku puhelinlasku, bensoja ja muita autojuttuja, ruoka tietty ja asumiskulut noin 250 euroa. Jää helposti reilu tonni 1900 euron nettopalkasta. Pitäis laittaa enemmän sijoituksiin, nyt käyttötilillä makaa yli 3 tonnia ja palkkapäivä on jo ens viikon perjantaina.
N. 1850€ jää asuntolainan, vastikkeen ja autolainan jälkeen. Eli siitä ruoka, sähkö, bensat, vakuutukset, harrastukset,... Hyvin tällä elelee.
Aloittaja maksaa asumisen kahteen kertaan?
Kysyy asumisen, sähkö jne. laskujen jälkeen jäävää rahaa, ja kertoo että itsellä jää 1400 euroa josta pitää vielä maksaa asunnon vastike.
En nyt ihan ole selvillä, mikä rahasumma pitäisi ilmoittaa.
Varmasti jää nolla kun on ottanut tarpeeksi monta luottokorttia.
Mikä kysymys tää on?
Pitäiskö olla mittari kenellä kurjinta?
Se on täysin kiinni itsestä.
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Toki ilman muuta tänne rahjadut lisää pidätettävän veron määrää muttei se poistu täällä itkemällä.