Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tili tuli ja meni - paljonko sulla jää asumisen, sähkö jne laskujen jälkeen kuukaudeksi rahaa?

Vierailija
15.09.2020 |

Mulla jäi nyt 1400€ ja siitä pitää vielä maksaa asunnon vastike. Tänään maksoin lainanlyhennyksen, sähkön siirtolaskun + kulutuslaskun, autoveron ja puhelinlasku menee ensi viikolla.

Yh, kaksi lasta.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole mitään tuloja, mutta ei ole menojakaan. Elämässä on niin paljon muutakin kuin raha ja kuluttaminen.

Vierailija
22/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jätän itselleni 1000e käyttötilille/kk, siis yhtiövastikkeen, sähkölaskun ja säästötilille rahasumman siirtämisen jälkeen, nyt jäi hieman vähemmän (kun yhtiövastikkeen lasku on vielä tulossa), kun tuli pienempi palkkakin, tarvittaessa voin ottaa säästötililtä lisää käyttöön, mutta luonnollisesti mieluummin tietenkään ei.

Säästötilille siirrän joitakin satasia/kk, vähän riippuu, enkä onko tulossa jotakin isompaa menoerää.

Olen paska rahankäyttäjä, joku toinen minun asemassani säästäisi varmasti paljon enemmän ja toisaalta, on vaikeampi arvioida kun ostan esim. 3-4kk eläimille ruuat kerralla, niin jonakin kuukautena menee huomattavasti enemmän rahaa kuin toisena. Tällä hetkellä on eläimillä ruokaa riittävästi, joten hyvin pärjäilen, vaikka tulikin pienempi palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jää 2400, miehelle jää reilu tonni. Molemmilta menee 550 yhteisiin budjetoituihin menoihin. Omista rahoista kumpikin maksaa autonsa kulut.

Meitä on 2+teinityttö. Koti on jo velaton.

Vierailija
24/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jätän itselleni 1000e käyttötilille/kk, siis yhtiövastikkeen, sähkölaskun ja säästötilille rahasumman siirtämisen jälkeen, nyt jäi hieman vähemmän (kun yhtiövastikkeen lasku on vielä tulossa), kun tuli pienempi palkkakin, tarvittaessa voin ottaa säästötililtä lisää käyttöön, mutta luonnollisesti mieluummin tietenkään ei.

Säästötilille siirrän joitakin satasia/kk, vähän riippuu, enkä onko tulossa jotakin isompaa menoerää.

Olen paska rahankäyttäjä, joku toinen minun asemassani säästäisi varmasti paljon enemmän ja toisaalta, on vaikeampi arvioida kun ostan esim. 3-4kk eläimille ruuat kerralla, niin jonakin kuukautena menee huomattavasti enemmän rahaa kuin toisena. Tällä hetkellä on eläimillä ruokaa riittävästi, joten hyvin pärjäilen, vaikka tulikin pienempi palkka.

Olen vuorotyötä tekevä lähihoitaja, mielestäni koulutukseen nähden palkkani on erittäin hyvä, mutta peruspalkka on sitten totaalisen paska.

Vierailija
25/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainan, sähkön ja veden jälkeen 2000 e. Jos vielä poistetaan tuosta ruoka, vakuutukset, kiinteistövero, kunnan muut maksut, päiväkotimaksu niin 1400 jää harrastuksiin, vaatteisiin, muuhun sälään ja säästöön.

Vierailija
26/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1350e laskujen jälkeen, tosin maksoin jo ensi kuun vuokran (800e). Koko vuoden hilannut kulutusta alaspäin ja hankkiutunut eroon osamaksuista. Enää pakollisia menoja on puhelinliittymä, suoratoistopalvelut ("pakollinen"), sähkö ja ruoka.

Vierailija
27/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien laskujen ja kuukausittaisten kulujen jälkeen jäi tilistä 2000€

Vierailija
28/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näistä palstalla ylistetyistä suurellista kelan rahoista jää vuokran, vesimaksun, sähkön, vakuutuksen, puhelimen ja netin jälkeen 260 euroa.

Minulle ei jää palkasta asumiskulujen jälkeen rahaa edes ruokaan. 6 viikkon en ole käynyt ruokakaupassa. Alkaa makaroni pursuta jo korvistakin, kun ketsuppikin loppui 2 viikkoa sitten.

Vierailija
29/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kuukauden aikana laskuihin ja lainanlyhennykseen menee yhteensä n. 2400. Nettotulot kuukaudessa 3800 joten jotain jää ruokaankin. 

Harvemmin on tällaiset menot tosin. Nyt sattuu olemaan sekä isohkoja vakuutusmaksuja että kiinteistövero 2/2, joita ei ihan joka kuukausi onneksi tarvitse maksella. 

Vierailija
30/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2900

Vierailija
31/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas miten paljon teille jää! Nyt tuli palkkaa 1900 tilille, 1700 meni heti laskuihin. Lisäksi lapsilisät ja minimielarit (2 lapsesta, vanhin jo 18 mutta asuu kotona, käy lukiota eli täysin elätettävä). Joudun tekemään keikkaa lisäksi (olen sh, vihaan tätä työtä ja palkkaa). Kolme teinipoikaa pelkästään syö tolkuttomasti. Kun en itselleni osta mitään enkä harrasta mitään, niin juuri ja juuri selvitään. Säästöön ei jää mitään.

Yh, 3 lasta 13-18 v. Isä asuu ulkomailla, ei osallistu mitenkään.

Vierailija
32/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 400 €. Kyllä. Miinus.

Vierailija
33/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahh, sinne hurahtikin heti 200e kun maksoin harrastusmaksun kahdelta kuukaudelta, enpä muistanutkaan moista. Näin ne rahat sitten kuitenkin lähtee lipsumaan sormien välistä, vaikka aluksi vaikuttaisikin hyvältä :D

Vierailija
34/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään päälle 1100e. Laskut jyvitettynä.

Työkyvyttömyys eläkkeellä olen ja yhden lapsen yh.

35/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä on jo asunto maksettu ja joka vuodenajan vaatteita, kodintarvikkeita sun muuta on koko loppuelämän ajaksi. Polttoainetta kuluu vähemmän, kun ei ole enää työmatka-ajoa. Ison osan ruuasta pystyn viljelemään itse ja naapuriapu toimii. Puoli tuntia sitten sain naapurilta muovikassillisen luita koiralle.

Pakollisten menojen jälkeen jää joka kuukausi säästöön tai pois lahjoitettavaksi 600-900 euroa, eikä eläke ole kummoinen.

Vierailija
36/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki 538e. Siitä pakolliset vuokran omaosuus 77e, netti 72e joka toinen kuukausi, netflix 12,99e, pankki palvelumaksu 8e ja sitten känny (Prepaid 10e) lataan ehkä 3 - 4kk välein. Käteen jää yleensä se 360e, silloin kun ei ole nettilaskua jää jotain 420e :) Sähkö- ja vesi kuuluu vuokraan.

Vierailija
37/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntalainan, yhtiövastikkeen, sähkön, vakuutusten, vesimaksun,kuntosalin jälkeen jää 680. Josta panen säästöön 100 euroa.   Väkisinkin kuun viiminen viikonloppu on tilillä vielä sen verran, että juon pään täyteen ja syön pitsan.

Vierailija
38/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni jää. Siitä sitten maksellaan ruoka yms. kulut.

Vierailija
39/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.800e jää yli kun kaikki pakollinen on maksettu. Usein menee säästöön, välillä törsään pari sataa johonkin.

Vierailija
40/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien laskujen ja lainanlyhennysten jälkeen jäi 1900e. Tästä meni 1200e säästöön ja lopulla pärjätään kuukausi helposti, minä ja yksi alakouluikäinen lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän