Mikä täsmällisissä vastauksissa ärsyttää ihmisiä?
Minusta tuntuu, että vuorovaikutustaidoissani on parantamisen varaa. Tuntuu, että sohaisen ampiaispesää herkästi. Mielestäni puhun asioista yleisellä tasolla, mutta silti ihmiset ottavat asiat itseensä.
Nyt tullut mieleen yksi työasia. Olen ilmoittanut deadlinet, ja vastaus tuli deadlinen jälkeen. Kerron syyn, mutta se ohitetaan täysin ja syytetään minua mielivaltaisesta toiminnasta. Käytän sanoja "valitettavasti" ja "pahoittelen".
Mitä oikein pitäisi tehdä, jotta saisi nämä syyttelyt kuriin? Sanamuodoistahan tässä varmaan on kyse. Onko paikalla jotain, joka saa haastavat tilanteet nätisti sujumaan? Mitä teet?
Kommentit (70)
Hienosti sait ongelman kuvattua jo aloituksessa, eli todellakin tarvitset vuorovaikutustaitoja.
Vierailija kirjoitti:
Hienosti sait ongelman kuvattua jo aloituksessa, eli todellakin tarvitset vuorovaikutustaitoja.
Hmm. Sinulta taas ne taidot puuttuvat, kun en ymmärrä mitä tarkoitat... eli en kysy neuvoa sinulta, vaan joltain muulta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät yleisesti osaa lukea toisensa ajatuksia.
KUKAAN ei osaa lukea toisten ajatuksia.
Menet siitä välistä.
Zinc
Et ole tarpeeksi jyrkkä, et tarpeeksi löysä.
Ikävä juttu, ettei sulla suju ;)
Zinc
Opettele savolainen suhtautuminen ja deadline: "Oeshan tuo hyvä jos siihen männessä valamistuis vuan jos pikkusen myöhästyykii niin haetannooko tuo mittään, kuhan ei ihan tavaks tule."
Vierailija kirjoitti:
Menet siitä välistä.
Zinc
Mielestäni olenkin, mutta en näemmä toisten mielestä. Miten tarkalleen tämä sinun mielestäsi osoitetaan? Ota vaikka esimerkiksi tuo aloituksessa mainittu asia.
Itse siis luulen, että en osaa kehua toista tarpeeksi. Ehkä olisi pitänyt lähteä ylistämään tuota tuotosta ja sitten pahoitella, kun se tuli myöhässä. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Opettele savolainen suhtautuminen ja deadline: "Oeshan tuo hyvä jos siihen männessä valamistuis vuan jos pikkusen myöhästyykii niin haetannooko tuo mittään, kuhan ei ihan tavaks tule."
Ei ollut kysymys pelkästään minun deadlinesta. Minun asenteeni ei auttanut.
Koska ne kaipais päänsilittelijää joka ymmärtäis että "oi voi, sulla on niin rankkaa ja vaikeeta, toisin kuin meillä muilla, kyllähän me nyt voidaan sua odotella vaiks dediksetkin meki":/
Ei vaan, tää vastaus ei varmaan auta yhtään, koska täällä taitaa olla toinen samanlainen töksäyttelijä. Mä oon kyllä empaattinenkin, mutta samalla tietyissä asioissa odotan et asiat tehdään sovitusti (se on kunnioitusta molemmin puolin!) eikä siinä tarvii alkaa miksikään ymmärtäjäks, joka sietää toiselta viivästykset sun muut (koska kerran-kaks kun sen sallit, saat sitä samaa sietää jatkossakin).
Ehkä ongelma onkin se, että on vaikeasti määriteltävissä - osoittaa toisaalta empaattisuutta, muttei silti ole valmis taipumaan ja ymmärtelemään - muttei sitten olekaan mikään täys m"lkvisti-ihmishirviö, joka olis tavallaan helpompi sietää, koska on toimintatavoiltaan helpommin kategorisoitavissa?
Itseäni vituttaa kun pomo jyrisee että kaikki tekevät nämä kirjalliset hommat omalta osaltaan deadline-päivään mennessä. Itse panostan asiaan semi-paljon ja saan paperini valmiiksi. Sitten palaverissa joku ilmoittaa ettei tehnyt omaa hommaansa koska turha näitä paperihommia on tehdä kun oikeat työt tehdään (rumpujen pärinää) potilastyössä.
Vastaatko samoin kuin millaisia vastauksia itse haluaisit saada?
Täydellisyys ärsyttää koska tyhmä ei voi sitä kyseenalaistaa.
helvetin hoitotyö kirjoitti:
Itseäni vituttaa kun pomo jyrisee että kaikki tekevät nämä kirjalliset hommat omalta osaltaan deadline-päivään mennessä. Itse panostan asiaan semi-paljon ja saan paperini valmiiksi. Sitten palaverissa joku ilmoittaa ettei tehnyt omaa hommaansa koska turha näitä paperihommia on tehdä kun oikeat työt tehdään (rumpujen pärinää) potilastyössä.
Ja sitten kun se saa potkut, niin sinäkin haluat tietenkin potkut. Että kaikki on tasapuolista.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Sinulta taas ne taidot puuttuvat, kun en ymmärrä mitä tarkoitat... eli en kysy neuvoa sinulta, vaan joltain muulta.
Hyvin väistetty. En pidä totuudesta, joten valitsen toisen vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet siitä välistä.
Zinc
Mielestäni olenkin, mutta en näemmä toisten mielestä. Miten tarkalleen tämä sinun mielestäsi osoitetaan? Ota vaikka esimerkiksi tuo aloituksessa mainittu asia.
Itse siis luulen, että en osaa kehua toista tarpeeksi. Ehkä olisi pitänyt lähteä ylistämään tuota tuotosta ja sitten pahoitella, kun se tuli myöhässä. Vai?
Sanoisin, että vasaus oli myöhässä, sitä ei enää oteta käsittelyyn.
Zinc
vastaus
langaton taas pätkii
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KUKAAN ei osaa lukea toisten ajatuksia.
Aviomiehiltä odotetaan kykyä lukea vaimon ajatuksia.
En kykenisi olemaan töissä paikassa, jossa ap on pomona
Vierailija kirjoitti:
Vastaatko samoin kuin millaisia vastauksia itse haluaisit saada?
Tietenkin. Haluan suoran vastauksen, enkä mitään kiertelyitä ja kaarteluita.