Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työnantaja ilmoittaa TE-toimistoon jos laitan tällaisen hakemuksen

Vierailija
15.09.2020 |

" Hei. Haen työvoimatoimiston pyynnöstä tarjoamaanne paikkaa. En ole kyseisestä työstä kiinnostunut, mutta työmarkkinatuen saamiseksi joudun näitä hakemuksia tehtailemaan. Pahoittelut tästä. Toivon, että säästäisitte niin minun kuin sinunkin aikaa ettekä kutsuisi minua haastatteluun. Kaikkea hyvää jatkossa ja toivottavasti hyvä työntekijä löytyy nopeasti.
Ystävällisin terveisin Työtön Tiina"

Tuleeko tästä karenssi jos työkkäri näkee tämän?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä pakkohakua. Itse olen pari viikkoa vasta ollut työttömänä ja joha kerkesi pakkohakupaikka tulla. Vieläpä sellainen johon minulla ei ole kokemusta eikä koulutusta. Aivan älytöntä. Tämä on pois muista hauista joita olen ihan omatoimisesti tehnyt jo tusinan verran. Tiedän varmaan itse parhaiten mihin taitoni, kokemukseni ja motivaationi riittää ilman tuollaista naurettavaa pakkohakua.

Jos saisit omatoimihaulla työpaikan, voit lähteä työkkärin nälkäpaikasta samalla sekunnilla.

Vierailija
22/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin sähköpostia ja kerroin rehellisesti tulevasta leikkauksesta ja esimies sanoi että siinä tapauksessa en ole sopiva heille. Thats it.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä pakkohakua. Itse olen pari viikkoa vasta ollut työttömänä ja joha kerkesi pakkohakupaikka tulla. Vieläpä sellainen johon minulla ei ole kokemusta eikä koulutusta. Aivan älytöntä. Tämä on pois muista hauista joita olen ihan omatoimisesti tehnyt jo tusinan verran. Tiedän varmaan itse parhaiten mihin taitoni, kokemukseni ja motivaationi riittää ilman tuollaista naurettavaa pakkohakua.

Jos saisit omatoimihaulla työpaikan, voit lähteä työkkärin nälkäpaikasta samalla sekunnilla.

Juuri näin! Käsittämätöntä ulinaa, että tarjotaan oikein töitä työttömälle.

Itse ottaisin sen mielelläni vastaan, ja sitten hakisin parempaa ..

Zinc

Vierailija
24/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu niin paljon työnantajan asenteesta. Niitähän on, jotka valittavat ettei työttömille työ kelpaa, joten ihan noin suorin sanakääntein en hakemisen syytä ilmaisisi.

Vierailija
25/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua paikkaa älä ilmoita sitä noin suoraan. Voit kertoa epäsuorasti minkälaista työtä tekisit mieluummin ja jos syynä epämieluisuuteen on palkka laita toive, matka on mahdoton= kerro kulkuongelmista jne. Kerro minkälaisesta työstä haaveilet ja kerrot että haet sellaisia paikkoja etkä voi sitoutua pitkäksi aikaa jne.

Mitä se haittaa jos menee haastatteluun?

Kannattaa harjoitella haastateltavana olemista niitä haluttuja paikkoja varten.

Vierailija
26/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Käsittämätöntä ulinaa, että tarjotaan oikein töitä työttömälle.

Itse ottaisin sen mielelläni vastaan, ja sitten hakisin parempaa ..

Zinc

Kyllä mulle työpaikka kelpaa, mutta työkkäri ei mitään työtä anna vaan osoittaa paikan (mikä monesti epäsopiva taitoihin ja osaamiseen nähden) niin ajan tuhlaamista se silloin vain on ja pois siitä ajasta minkä käyttäisin oikeasti työllistymiseni eteen järkevästi.

Vierailija
27/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 4 hlöä, jotka hoitaa rekryä. Ne paperit voi olla jo ö-mapissa (eli roskiksessa) kun joku työkkärin täti alkaa soittelemaan, että onko tällainen ja tällainen hakenut paikkaa ja diiba daiba duuba, eipä voisi vähempää kiinnostaa on vastaukseni.

Zinc

Haluaako työkkärin täti ostaa vokaalin ?

Minulle kävi niin että kuukausia myöhemmin se työkkärin täti soitti työnantajalle ja kysyi olenko laittanut työhakemuksen heille. Vastaus oli "ei" koska ko työnantaja ei enää muistanut niin  vanha asiaa ja hakemuksia oli tullut satoja.

Seurauksena minulle tuli maksueste (karenssi) joka kesti viisi viikkoa vaikka samantien toimitin dokumentit siitä että hakenut olin ja tuo työnantajakin otti yhteyttä te-toimistoon ja korjasi lausuntonsa.

Että tällaiseen siellä todellakin on aikaa ja sanktio (aiheetonkin) tulee heti mutta purku kestää. Nyt se purettiin nopeammin kun sain yhteyden fiksuun ja ymmärtäväiseen virkailijaan joka hiukan ylitti toimivaltaansa, onneksi.

Vierailija
29/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ilmoittanut joka kerta kun olen saanut tuon kaltaisen hakemuksen. 

Vierailija
30/30 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tulee. Ja varmasti työkkäri tulee näkemään. 

Miten se sen näkisi? Kirjesalaisuus koskee myös sähköposteja kuten tavallisia kirjeitäkin ja työhakemus on henkilökohtainen kirje.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä